Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 07:49
  #1
Medlem
SnilleFixs avatar
Vi leker med tanken och fantiserar. Hur skulle ni reagera om statsminister Stefan löfven gick ut på tv med hela regeringen och sa att Sverige ska utvisa alla invandrare och inte vara ett mångkulturellt land längre, och att dom erkänner att dom har gjort fel och att mångkultur inte fungerar och ska ställa allting till rätta och att dom själva kommer ställas inför domstol. Och att nu Sverige vart å se ut som det gjorde innan Sverige vart mångkulturellt.

Hur skulle ni reagera? Jag själv skulle bli väldigt förvånad och glad! Tänk er att bara se vita svenskar överallt och få uppleva det, fan vad roligt det skulle vara, men alla skulle ju bli chockade också, man har varit van med invandring hela tiden, sen är det bara svenskar överallt, ingen mer kebab! haha

Jag personligen tror i framtiden att allt det här kommer uppfyllas i verkligheten, men nu snackar vi om det skulle ske i nutid.
Citera
2018-09-18, 08:00
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Skulle vara som en sten som lyfter från bröstet, totalt glädjerus. Tror tyvärr att det kommer fortsätta vara en dröm.
Citera
2018-09-18, 08:03
  #3
Medlem
Sooks avatar
Framför allt skulle det innebära att Steffe måste avgå som partiledare för socialdemokraterna eftersom han gått och blivit sverigedemokrat

Det är typ som att leka med tanken att Jimmie gick ut och sa att SD haft fel, invandrarna är bra för sverige.
Citera
2018-09-18, 08:15
  #4
Medlem
smoerreboms avatar
Han har trots allt gått från "det finns ingen gräns ..." och Sverige ska vara en förebild för övriga europeiska länder så att de oxå tar in fler flyktingar till 14k/år och genomsnitts per capita i EU och en medvetet destruktiv anhöriginvandringspolitik för att minska flödet.

Han vet redan att han har klantat sig.

Givetvis borde talskrivarna i partiet ta en seriös funderare på om det inte vore bättre med en mer ödmjuk retorik än det hyckleri och denn historierevisionism som man ägnar sig åt. Det där är väl ett klassiskt problem för statschefer, skulle folket förlåta?
Citera
2018-09-18, 08:25
  #5
Medlem
Max3xs avatar
Intressant tankeexperiment, låt se vad vi kommer fram till. Är väl 3 miljoner utlänningar + 0,5 miljon svenskar som vill följa dem. I vilken riktning skall de fösas?

Allt faller på sin orimlighet och mängd. Finns ingen som vill ta emot dem. Det går nog inte ens att bli av med 10k. Vår enda chans är nog att glömma det genetiska och försöka integrera oss. Vi får hoppas utlänningarna inte blir alltför rasistiska i framtiden.
Citera
2018-09-18, 08:27
  #6
Medlem
boriss avatar
Hur jag skulle reagera? Jag skulle nypa mig väldigt hårt i armen och därmed vakna.
Citera
2018-09-18, 08:28
  #7
Medlem
Ichwills avatar
Jag tror mer på att SL skulle säga att alla svenskar ska utvisas då dessa är rasister, för mitt Sverige bygger inga murar...
Citera
2018-09-18, 09:50
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2018-09-18, 10:26
  #9
Medlem
Skulle fundera på om det möjligen råkade vara 1 april.
Citera
2018-09-18, 17:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Vi leker med tanken och fantiserar. Hur skulle ni reagera om statsminister Stefan löfven gick ut på tv med hela regeringen och sa att Sverige ska utvisa alla invandrare och inte vara ett mångkulturellt land längre, och att dom erkänner att dom har gjort fel och att mångkultur inte fungerar och ska ställa allting till rätta och att dom själva kommer ställas inför domstol. Och att nu Sverige vart å se ut som det gjorde innan Sverige vart mångkulturellt.

Hur skulle ni reagera? Jag själv skulle bli väldigt förvånad och glad! Tänk er att bara se vita svenskar överallt och få uppleva det, fan vad roligt det skulle vara, men alla skulle ju bli chockade också, man har varit van med invandring hela tiden, sen är det bara svenskar överallt, ingen mer kebab! haha

Jag personligen tror i framtiden att allt det här kommer uppfyllas i verkligheten, men nu snackar vi om det skulle ske i nutid.

Alla skulle tro att man var med i "Dolda kameran".
Citera
2018-09-19, 00:43
  #11
Medlem
Mjälls avatar
Tror inte att någonting kan bli "som förr" och bryr mig inte så mycket om hudfärgen på människor omkring mig. Dock skulle jag bli positivt överraskad om någon del av det politiska etablissemanget medgav sina misstag gällande asylinvandring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback