Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-18, 07:15
  #1
Avstängd
kattemakss avatar
Vilken samling hycklande moderater! Själva hade de aldrig riskerat att bli "brunsmetade", men ser inga problem med att Lille Uffe blir det. Kommer detta påverka Alliansen?

"Hade du gjort det om du fortfarande varit partiledare?
– Det vet jag inte om jag hade gjort. Men jo, jag hade kanske sagt att jag ville samtala med SD ändå..."


https://www.expressen.se/nyheter/val...ed-hjalp-av-sd
Citera
2018-09-18, 07:23
  #2
Avstängd
74% av svenskarna är fega, men 99,9% av svenska politiker är fega svin. Tycker faktiskt att Kent Ekeroth var den enda ofega politikern, fast han var halvjude. Gillar inte judar som grupp men Ekeroth hade jag inget särskilt emot. Han var reko, tror jag.
Citera
2018-09-18, 08:03
  #3
Medlem
Provokatörs avatar
Enkät: Av dom 609 som svarat på enkäten så vill 324 (53%) M-politiker samarbeta med SD och 285 (47%) vill inte ta hjälp av SD.

Av de 609 politikerna som svarade på enkäten svarade 324 ja på frågan om M borde ta makten med hjälp av SD och 285 svarade nej.

Totalt fick 4299 förtroendevalda M-politiker enkäten, 16 procent hade svarat innan klockan 20 på måndagskvällen.

http://www.dagensarena.se/innehall/3...arbeta-med-sd/

/Provokatör
Citera
2018-09-18, 08:11
  #4
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Vilken samling hycklande moderater! Själva hade de aldrig riskerat att bli "brunsmetade", men ser inga problem med att Lille Uffe blir det. Kommer detta påverka Alliansen?

"Hade du gjort det om du fortfarande varit partiledare?
– Det vet jag inte om jag hade gjort. Men jo, jag hade kanske sagt att jag ville samtala med SD ändå..."


https://www.expressen.se/nyheter/val...ed-hjalp-av-sd

Om M vill vara den vuxna i rummet är det ganska naturligt att samtala med ALLA partier och sedan kan de säga att de inte kommer att ta stöd av, bilda regering med, samarbeta med SD eller vilket jävla parti som helst.
Citera
2018-09-18, 08:19
  #5
Medlem
De lovade före valet att inte samarbeta med sd. Att ändra sig nu vore grovt olagligt. Vi har en lag som gäller till 2022 att största minoritet ska få regera som om de hade majoritet. De rödgröna vann. Punkt.
Citera
2018-09-18, 08:31
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Vilken samling hycklande moderater! Själva hade de aldrig riskerat att bli "brunsmetade", men ser inga problem med att Lille Uffe blir det. Kommer detta påverka Alliansen?

"Hade du gjort det om du fortfarande varit partiledare?
– Det vet jag inte om jag hade gjort. Men jo, jag hade kanske sagt att jag ville samtala med SD ändå..."


https://www.expressen.se/nyheter/val...ed-hjalp-av-sd

Det är inte så konstigt. Adelsohn resonerar utifrån både förnuft och känsla. Förnuftet säger honom att det är strategiskt klokt på lång sikt att samtala med SD. SD kommer sannolikt inte att minska om man isoleras och det finns goda möjligheter att driva igenom den egna politiken med SD-stöd. Känslan säger honom att det kortsiktiga priset blir väldigt högt och att den som först pratar med SD kommer att få hela vänstermedia över sig, vilket kanske blir övermäktigt - vilket vänstermedia vet och utnyttjar.

Så fungerar svensk demokrati - emedan vi aldrig gör något åt vänstermedia.
Citera
2018-09-18, 09:11
  #7
Medlem
Provokatörs avatar
Ulf Adelsohn har ju varit ärlig nog och medgivit att han läser alternativmedia och Flashback, detta ligger honom i fatet och brunsmetningen är i full gång.

/Provokatör
Citera
2018-09-18, 09:14
  #8
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
De lovade före valet att inte samarbeta med sd. Att ändra sig nu vore grovt olagligt. Vi har en lag som gäller till 2022 att största minoritet ska få regera som om de hade majoritet. De rödgröna vann. Punkt.

Vilken lag är det?
Citera
2018-09-18, 09:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Vilken lag är det?

Decemberöverenskommelsen.
Citera
2018-09-18, 09:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Decemberöverenskommelsen.
Menar du att DÖ är reglerad i svensk lag ?
Citera
2018-09-18, 10:15
  #11
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollskahahusvagn
De lovade före valet att inte samarbeta med sd. Att ändra sig nu vore grovt olagligt. Vi har en lag som gäller till 2022 att största minoritet ska få regera som om de hade majoritet. De rödgröna vann. Punkt.

Hur är det olagligt. Menar du att rödgröna brutit lagen genom att bryta löften? Ska vi sätta Löfvén i handfängsel.
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2018-09-18 kl. 10:26.
Citera
2018-09-18, 10:16
  #12
Medlem
Svensk inrikespolitik skulle må bra av lite mer hähä och häpp häpp.
Finns det ingen som har lite drag under galoscherna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback