Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 05:37
  #1
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Att tjäna pengar genom X istället för Y eller kunna lyfta en stor mängd skrot är bara detaljer och ingenting som betyder någonting i slutändan om du inte använder det till någonting meningsfullt.

Jag har själv provat veckor där jag lever "perfekt" och mediterar, tränar, äter nyttigt, umgås med familj/vänner och undviker datorn. Man mår väl lite bättre av det stundvis men frågan om varför man håller på ligger kvar och plågar en i bakhuvudet hela tiden. Hade det funnits ett riktigt syfte hade det varit väldigt enkelt att leva så på heltid men som det ser ut idag behöver folk datorspel och droger för att undvika frågan om meningen med livet.

Tänk att bygga upp ett land, slåss i krig, leva för en högre makt eller ta hand om djur. Där har ni exempel på syften som faktiskt kräver ansvar och påverkar andra människor och framtiden.
Citera
2018-09-18, 05:40
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Livet är meningslöst. Allt du gör kommer ändå inte spela någon roll i framtiden. Du som enskild individ kan knappt påverka något skit för övriga världen. Livet består av få korta lyckliga stunder. Sen är resten ett gråmassa man är tvungen att leva igenom.
Citera
2018-09-18, 05:58
  #3
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Livet är meningslöst. Allt du gör kommer ändå inte spela någon roll i framtiden. Du som enskild individ kan knappt påverka något skit för övriga världen. Livet består av få korta lyckliga stunder. Sen är resten ett gråmassa man är tvungen att leva igenom.

Varför spenderar man då så mycket tid med förhindra folk att ta livet av sig?
Citera
2018-09-18, 06:20
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Varför spenderar man då så mycket tid med förhindra folk att ta livet av sig?

Förhoppningvis kan vissa bli hjälpta spec om de är unga. Men tycker aktiv dödshjälp borde införas och inte enbart för de med smärtsamma fysiska sjukdomar .

Även folk med långvariga depressioner som kanske försökt få hjälp eller försökt olika metoder.

Men om man känt i 20-30 år att livet är meningslöst. Så kan det vara svårt att se någon förbättring de kommande 20-30 åren.
Citera
2018-09-18, 07:21
  #5
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Förhoppningvis kan vissa bli hjälpta spec om de är unga. Men tycker aktiv dödshjälp borde införas och inte enbart för de med smärtsamma fysiska sjukdomar .

Aktiv dödshjälp måste motarbetas. Kommer att användas av systemet för att bli av med oönskade individer. Kommer även att användas av sjukvården för att få tag på organ.

Passiv dödshjälp, som vi har idag, är nog så skrämmande. Används för att få omsättning på platserna inom äldreboende.
Citera
2018-09-18, 09:04
  #6
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag har också "levt perfekt" men då var han inte heller nöjd utan var mer arg och tyckte att jag förstörde allt och att jag borde må bra. Är väl det han gillar att bli mer arg. Personligen gillar jag honom inte men förut var jag mer inställd på att ändå göra som han vill. Han är alltid arg och sen ljuger och sen skyller på mig och så fortsätter de hela tiden, och många tror på honom och är glada att få hata mig med. Enligt honom skulle det handla egentligen om enkla sätt att döda mig och sen håna mig för att jag är dum och gått på det, så han blev arg för den inte handlade om det änsålänge. Orkar inte bara va med längre de handlar om att alla ska hata mig
__________________
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2018-09-18 kl. 09:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback