Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 06:56
  #13
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Klanröstning är här för att stanna. Muslimerna röstar på det imamen säger. Glöm bort demokrtain.

Föreställ er hur detta ska gå när de börjar närma sig 30-40-50% av befolkningen.
Citera
2018-09-18, 10:02
  #14
Medlem
Jag tror att en realistisk prognos för politiska Islam genom partiet Jasin, är att de kommer att landa på upp till tio procent - snarare under - i första vändan vid valet 2022. Även om Imamerna kommer att slita häcken av sig för att driva de muslimska massorna till valurnorna så är intresset för den svenska politiska processen traditionellt svag bland de muslimska gräsrötterna.
Citera
2018-09-18, 10:36
  #15
Medlem
borrizs avatar
LO-basen lovar 250000 röster till Sossarna, nu pratar vi om klanröstning.
https://www.expressen.se/ledare/lo-b...en-klanledare/
Citera
2018-09-18, 12:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
LO-basen lovar 250000 röster till Sossarna, nu pratar vi om klanröstning.
https://www.expressen.se/ledare/lo-b...en-klanledare/

Men LO är väl en sekt och ingen klan? Man betalar inte medlemsavgift till en klan..
Citera
2018-09-18, 12:30
  #17
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Som sagt, nästa val - 2022 - kommer politiska Islam i form av partiet Jasin att sopa banan med den svenska demokratin. Enligt uppgifter på annan plats här på FB har nu Jasin efter flera försök blivit registrerat som ett svenskt politiskt parti. Ni som oroar er för den nu uppdagade lilla krusningen på ytan som kallas "klanröstning" kan förbereda er på något helt annat i framtiden. Sansade bedömare räknar med att Jasin tar upp mot tio procent i första omgången.

Jag vet inte om jag ska njuta och hånle främst S och V som har importerat valboskap eller vara förskräckt. Nu förstår jag innebörden av ordet skräckblandad förtjusning Spännande tider. Hur ska speciellt S hantera att bli ett under 10% parti när muslimerna flyr S för sitt rena islamistiska parti?

Hur ska S hantera ett växande muslimskt parti. Går inte att skrika rasist och peka finger som med SD.
Hur ska msm bemöta ett växande muslimskt parti.
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2018-09-18 kl. 12:35.
Citera
2018-09-18, 18:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Jag vet inte om jag ska njuta och hånle främst S och V som har importerat valboskap eller vara förskräckt. Nu förstår jag innebörden av ordet skräckblandad förtjusning Spännande tider. Hur ska speciellt S hantera att bli ett under 10% parti när muslimerna flyr S för sitt rena islamistiska parti?

Hur ska S hantera ett växande muslimskt parti. Går inte att skrika rasist och peka finger som med SD.
Hur ska msm bemöta ett växande muslimskt parti.

Somaliern Mohamed Nuur är jätteglad. Han fick näst flest röster efter S gruppledaren Ygeman i Stockholm.

I Malmö har den miljöpartistiska politikern Mohamed Yassin gått från elfte till första plats med hjälp av personkryss.

https://www.dn.se/nyheter/politik/ov...ts-storstader/

Ska bli spännande och se vad Sossarna tycker om mångfalden tar plats kring köttgrytorna genom klanröstning.
Citera
2018-09-18, 18:26
  #19
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Jag tror att en realistisk prognos för politiska Islam genom partiet Jasin, är att de kommer att landa på upp till tio procent - snarare under - i första vändan vid valet 2022. Även om Imamerna kommer att slita häcken av sig för att driva de muslimska massorna till valurnorna så är intresset för den svenska politiska processen traditionellt svag bland de muslimska gräsrötterna.

Naturligtvis är intresset för svensk politik - på en personlig nivå, väldigt svalt från dessa grupper. Men vem vill bli påkommen med att trotsa imamen när lagens rätt allt mer ersätts av moralpoliser i deras närområden? Har du inte varit och röstat? Hur vågar du Allah!? I bästa fall blir de persona non grata, men det kan nog gå ännu värre för den som inte följer imamens (Allahs) vilja. Det handlar inte om politik, det handlar om guds vilja.
Citera
2020-10-12, 01:00
  #20
Medlem
DrDoaks avatar
https://uvell.se/2020/10/11/etnisk-r...xande-problem/

Uvell vill förbjuda valkampanjer på andra språk än svenska. Jag tvivlar på att det kommer att spela roll. Du kan låta någon förening sköta detta och kandidaten själv kan två sina händer.
Citera
2020-11-02, 03:54
  #21
Medlem
staticages avatar
Ja man har ju inte gjort något åt det de senaste 20 åren,lite sent påtänkt att skydda något som varit i rullning så länge.

Som att stå längst nedanför en brant kulle och försöka stoppa en stenbumling på 10 ton komma rullandes mot dej.
Citera
2020-11-02, 03:56
  #22
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Klanröstning är här för att stanna. Muslimerna röstar på det imamen säger. Glöm bort demokrtain.

Föreställ er hur detta ska gå när de börjar närma sig 30-40-50% av befolkningen.

Du vet att det finns en anledning till att man inte gjorde en ny folkräkning.
Citera
2020-11-02, 13:18
  #23
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Genom att inte låta bidragstagare rösta. Det är rätt enkelt.

Det är inte enkelt i praktiken. Finns väl inga exempel där rösträtten i en demokrati gått från att vara för alla myndiga till att bli begränsad till vissa grupper? Demokrati är egalitär, slår man in på den banan har det empiriskt visat sig (i modern tid) att demokratin blir mer inkluderande, inte mindre. Jag tror inte detta är en slump. För att kunna ha en demokrati som är strikt begränsad till vissa grupper hade det krävts att diverse moderna ideologier med egalitärt tankegods hade gjorts upp med (inklusive att vi hade fått en ny elit) och det är i nuläget väldigt långt borta och kommer knappast ske inom ramen för rådande statsskick och geopolitiska situation.

Demokratins avskaffande är mer sannolik än inskränkning till att bara vissa grupper skall omfattas.
__________________
Senast redigerad av GusFring 2020-11-02 kl. 13:31.
Citera
2020-11-02, 13:32
  #24
Medlem
Vi kan ju skjuta upp övertagandet ett tag genom att endast födda i Sverige får vara politiska företrädare eller ha myndighetsarbete. Vill man krydda det lite till så ska de även ha svenskfödda föräldrar och ett antal generationer bakåt i tiden. Naturligtvis accepteras endast svenska medborgare och inte delat medborgarskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback