2018-09-17, 22:53
Medlem
Har precis köpt en ny surfplatta som är uppdelad i en månadsvis betalning.

24 mån bindningstid för 195kr i månaden i 12 månader. (abonnemang inkluderat)

Ponera att jag vill betala av den direkt med en klumpsumma, alltså dvs "casha" den direkt. Går det att göra hos företag eller är jag tvungen att betala varje månad ändå?
Citera
2018-09-17, 22:55
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Har precis köpt en ny surfplatta som är uppdelad i en månadsvis betalning.

24 mån bindningstid för 195kr i månaden i 12 månader. (abonnemang inkluderat)

Ponera att jag vill betala av den direkt med en klumpsumma, alltså dvs "casha" den direkt. Går det att göra hos företag eller är jag tvungen att betala varje månad ändå?
Nu är jag inte helt 100% säker, men jag tror att du kan betala surfplattan direkt, men abonnemanget betalar man väl månadsvis.
Citera
2018-09-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Nu är jag inte helt 100% säker, men jag tror att du kan betala surfplattan direkt, men abonnemanget betalar man väl månadsvis.

Jo precis, skulle vara skönt att ha den utgiften ur världen. Nån mer som vet nåt?
Citera
2018-09-17, 22:59
Medlem
haiguises avatar
Kanske olika med olika företag men det har gått bra de gånger jag har gjort det.
En gång ringde jag och frågade, de sa att det gick bra.
De andra gångerna betalade jag bara in det som står som resterande på första fakturan (brukar stå vad som ska in totalt utöver vad dom vill ha in "denna månaden").
Sen fick jag inga fler fakturor/ag-dragningar.
EDIT
Oj läste inte mer än rubriken direkt
Oklart hur det blir när det är hårdvarukostnad och abonnemangskostnad.
Tror ofta när man betalar "för mycket" i ett abonnemang så läggs det som ett tillgodo som kommande autogirodragningar kommer gå på, alternativt att fakturor inte skickas ut innan tillgodobeloppet är slut.
Rekommenderar att kontakta företaget om du vill betala av hårdvaran specifikt.
Senast redigerad av haiguise 2018-09-17 kl. 23:02.
Citera
2018-09-17, 23:17
Medlem
Fråga företaget du köpte den av?
Citera
2018-09-17, 23:38
Medlem
Schnyggves avatar
Det ska gå, men du kan ev. åka på en straffavgift för att bryta kontraktet s.a.s....
Citera
2018-09-18, 08:05
Medlem
8bitrages avatar
Ring och be om en slutfaktura
Citera
2018-09-18, 11:02
Medlem
Jag köpte en mobil hos Telia på 24 månader plus ett vanligt mobilabonnemang med surf. Själva abonnemanget kan du antagligen inte betala i en klumpsumma eftersom det kan tillkomma kostnader. Själva mobilen betalade jag bort på några månader, var som ett vanligt kreditköp hos Telia. Beloppet att betala in för mobilen var inte låst.
Citera
2018-09-18, 11:28
Medlem
Borde inte vara något problem alls. I grunden så tjänar de mer på dig om du betalar av allt i en klumpsumma (pengar nu är mer värd än samma summa senare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in