Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-17, 22:12
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja det händer titt som tätt när man är ute och går en lugn trevlig tyst promenad sen TUUUT. Någon bilist som måste tuta så in i helvete på varandra. Oftast så är det såklart någon som har gjort fel i trafiken, inte lämnat företräde, gjort någon dålig sväng you name it. Men mår ni bättre av att tuta på människor för det? Vad får ni ut av det? Är det uppmärksamhet ni vill åt. Alternativet är att konstatera att någon gjort fel, ni kommer aldrig träffa varandra igen, låt det vara och move on. Varför göra en sån stor grej av det. Tuta kan man såklart göra om någon är i vägen och man vill uppmärksamma dem, eller någon som inte ser en, men folk verkar tuta bara för att hävda sig på något sätt i trafiken. Varför så aggressiva?
Citera
2018-09-17, 22:15
  #2
Medlem
franges avatar
För mig händer det i princip aldrig att någon tutar. Var flera år sedan sist.

Det är inte så att det är du som kör som en sån djävla kratta att folk undrar vad fan du håller på med, och därför tutar när du blockerar hela vägen?
Citera
2018-09-17, 22:22
  #3
Medlem
Creepingdeath26s avatar
Du frågar alltså om varför man tutar?

Alla människor är olika drf kommer du nog också få en satans massa olika svar på varför folk tutar.

Vissa tar bara ut sin ilska på tutan.

Vissa vill ha uppmärkksamheten.

Vissa kanske bara mår bättre av att tuta.

And so on
Citera
2018-09-17, 22:23
  #4
Medlem
Sheen999s avatar
Jag brukar tuta på folk för minsta småsaker då det är jävligt kul helt enkelt, skaffa dig en bil så du också kan tuta på idioter vet jag Jag skulle argumentera för att det tutas för lite i trafiken för övrigt.
Citera
2018-09-17, 22:25
  #5
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Inte råkat ut för det på jävligt länge, flera år sedan sist. Dock skulle jag förstå om du bodde i typ Thailand eller Indien där dom tutar så in i helvete.
Citera
2018-09-17, 22:33
  #6
Medlem
Tutningen är till för att avvärja fara men folk använder den mest för att meddela ”du gjorde fel”!

Själv brukar jag ha ena handen på tuten när jag kör om en radda fordon på flerfiliga vägar. Ganska ofta folk missar en där.
Citera
2018-09-17, 22:43
  #7
Medlem
Laddjulias avatar
För folk kan inte köra bil, speciellt kvinnor, och äldre.
Jag kör bil i Stockholm dagligen och tutar säkert nästan dagligen också. visst, ibland kanske jag är lite snabb på tutan men fyfan vad folk kan va kassa på att köra bil. Helt otroligt.

Angående äldre människor tycker jag de borde finnas en gräns när man inte får köra längre, dom är livsfarliga, senast förra veckan såg jag en gubbe somna vid ratten vid ett trafiklyse. Jag svängde in på gatan han stog på så jag såg att han sov, men bilarna bakom gubben stog på tutan non stop haha. Jag gick ut och knacka på rutan och väckte gubben, men att han inte vakna av de tutande bilarna bakom säger en hel del.
Citera
2018-09-17, 22:45
  #8
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
För mig händer det i princip aldrig att någon tutar. Var flera år sedan sist.

Det är inte så att det är du som kör som en sån djävla kratta att folk undrar vad fan du håller på med, och därför tutar när du blockerar hela vägen?

Fy fan vilken jövla kör-galning
Han bör ej ha körkortet kvar
Tut kan han lära sej läxan eller ?
Citera
2018-09-17, 22:48
  #9
Medlem
zepofans avatar
Ett importerat beteende från sydligare länder som nu har etablerat sig i Sverige. Ibland undrar man hur fan en del lyckas framföra en bil, en hand på mobilen och en på tutan, sen är det vanligtvis slut på händer.
Citera
2018-09-17, 22:51
  #10
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
För folk kan inte köra bil, speciellt kvinnor, och äldre.
Jag kör bil i Stockholm dagligen och tutar säkert nästan dagligen också. visst, ibland kanske jag är lite snabb på tutan men fyfan vad folk kan va kassa på att köra bil. Helt otroligt.

Angående äldre människor tycker jag de borde finnas en gräns när man inte får köra längre, dom är livsfarliga, senast förra veckan såg jag en gubbe somna vid ratten vid ett trafiklyse. Jag svängde in på gatan han stog på så jag såg att han sov, men bilarna bakom gubben stog på tutan non stop haha. Jag gick ut och knacka på rutan och väckte gubben, men att han inte vakna av de tutande bilarna bakom säger en hel del.
Rövhålsbeteende är inte åldersrelaterat. Det finns folk i alla ålderskategorier som definitivt inte ska ha körkort eller ens vistas i trafik utan ledsagare.
Citera
2018-09-17, 22:54
  #11
Medlem
Ibland är det nödvändigt att tuta för att avvärja en fara samt att komma fram. Det tuttas inte så mycket i sverige, åk söderut ska du höra att det tuttas mycket mer
Citera
2018-09-17, 22:56
  #12
Medlem
Kolla färgen på tutarna så kommer du se att det är kulturellt betingat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback