Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-17, 22:15
  #13
Medlem
Sheen999s avatar
Fetton är inte trevliga på något sett, borde införas tvångssterilisering på dessa så dom inte sprider sina tjockis-gener vidare
Citera
2018-09-17, 22:19
  #14
Medlem
franges avatar
Det handlar om symptom på genuin dålighet, helt enkelt. De är så usla så de inte ens klarar av att hålla sig i någorlunda fysisk form - hur fan tror ni då att de skall klara av att hålla sig hygieniska? Skit luktar skit - helt enkelt.
Citera
2018-09-17, 22:29
  #15
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Kommer ihåg en som jag gick i skolan med och varje gång vi skulle dra och käka så var han andfådd å svettig efter 50m.


Hahaha, jaa.. vissa blir ju andfådd av att sträcka sig efter en jävla fjärrkontroll.
Citera
2018-09-17, 23:22
  #16
Medlem
haiguises avatar
Har i viss mån märkt detta fenomen. Långt ifrån alla feta, eller ens något i närheten av en majoritet luktar, men om någon luktar är de fyra av fem gånger tjocka enligt min erfarenhet.
Om man inte räknar uteliggare och tjackisar.

Tror det måste ligga nåt i det som någon påtalade - att tjockisar ofta är deprimerade och därav inte sköter sin hygien.
För även om det är jobbigt att röra på en stor kroppshydda och man lätt bygger upp svett så luktar ju faktiskt inte dagsfärsk (fyfan vad äckligt det ordet låter i det här sammanhanget ) svett speciellt äckligt.
Det är ju inte så att alla på gym eller i gympasalar går runt och stinker.
Tvättar de inte sina kläder eller duschar mellan passen däremot så blir stanken påtaglig.
Citera
2018-09-17, 23:32
  #17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Har i viss mån märkt detta fenomen. Långt ifrån alla feta, eller ens något i närheten av en majoritet luktar, men om någon luktar är de fyra av fem gånger tjocka enligt min erfarenhet.
Om man inte räknar uteliggare och tjackisar.

Tror det måste ligga nåt i det som någon påtalade - att tjockisar ofta är deprimerade och därav inte sköter sin hygien.
För även om det är jobbigt att röra på en stor kroppshydda och man lätt bygger upp svett så luktar ju faktiskt inte dagsfärsk (fyfan vad äckligt det ordet låter i det här sammanhanget ) svett speciellt äckligt.
Det är ju inte så att alla på gym eller i gympasalar går runt och stinker.
Tvättar de inte sina kläder eller duschar mellan passen däremot så blir stanken påtaglig.

Det är det som är det sorgliga att de som är feta och deppiga inte orkar sköta sin hygien eller tvätta sina kläder ordentligt.

Min väninna har blivit en tjock illaluktande person efter en tragisk händelse 🙁

Men i detta fallet så är det ju bara att kolla TS egen posthistorik så fattar man vad som luktar.
Citera
2018-09-18, 02:08
  #18
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Nej vi luktar inte mer illa än andra! Jag är 173cm och väger 113kg och jag luktar fantastiskt! Dina åsikter stinker däremot.

Haha, får en svin rolig bild i huvudet om hur du ser ut. Kort och tjock är ingen bra kombo :/ sry, not sru
Citera
2018-09-18, 06:26
  #19
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag tror att LadyCinderbottom är något på spåret.

Dock har jag varit med om en tjock person som stank så in i bomben trots att han skötte sin hygien oklanderligt:

(FB) Har du blivit luktberikad av ett stinko?
Citera
2018-09-18, 09:28
  #20
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag tror att LadyCinderbottom är något på spåret.

Dock har jag varit med om en tjock person som stank så in i bomben trots att han skötte sin hygien oklanderligt:

(FB) Har du blivit luktberikad av ett stinko?

Vet du om den personen tog någon medicin?

Kan säkert vara så att vissa trots god hygien har en annorlunda kroppslukt som är frånstötande för vissa andra.
Citera
2018-09-18, 09:59
  #21
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Vet du om den personen tog någon medicin?

Kan säkert vara så att vissa trots god hygien har en annorlunda kroppslukt som är frånstötande för vissa andra.

Jag vet inte explicit att han inte tog någon medicin, men jag tror inte det, vi bodde på samma logement och sov i samma bivack i 10 månader och såg honom inte ta nåt annat än möjligtvis huvudvärkstabletter.
__________________
Senast redigerad av Kennethkvarting 2018-09-18 kl. 10:06. Anledning: Stavfel korrigerat
Citera
2018-09-18, 10:12
  #22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag är ganska fet men luktar aldrig illa...
Citera
2018-09-24, 22:40
  #23
Medlem
Svettlukten består både av mängden svett och dess kombination med bakterier på huden samt även på vad man äter. Äter man mycket frukt och dricker tillräckligt med vatten så doftar nästan alla kroppsämnen angenämare.
Äter man massa vitlök starka kryddor processad fet mat mm så doftar det också mer.

Anledningen till att fler feta (inte alla) luktar starkare kan således vara en kombination av både vad de ätit i ett långsiktigare perspektiv men även vad de ätit heltnyligen. + faktorer såsom depression som kan göra att tvättvanorna försämras.

Än hur så vore det intressant att jämför svettlukterna från en överviktigt som ätet nyttigt, fruktigt och mkt vatten med en som ätet snabbmat, mkt vitlök mm.
Men i övrigt samma BMI och hygiensvanor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback