Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 21:09
  #1
Avstängd
Hej, jag har blekt mitt hår i lite mer än ett år nu och jag är naturligt ljust brunett, jag funderar på att färga mitt hår till min naturliga så jag slipper bleka det längre, kan jag det hos en frisör? Och om det går, och jag sedan ångrar mig och vill bli blond igen, kan jag det isåfall?
Citera
2018-09-17, 21:21
  #2
Medlem
Luriosans avatar
Hej!

Kan kan du, men i och med att håret varit blekt under en längre tid tvivlar jag på att färgen kommer att fästa i håret. Den här typen av färgning bör alltid ske hos frisör eftersom håret kan bli grönt och det är alltid bättre att låta någon utbildad gör det. Risken finns att du blir missnöjd med färgen om du gör det hemma och bleker det blont igen.

För det andra, har du tänkt igenom det här beslutet? Man ska inte hålla på och färga om håret på det sättet. Antingen är du blondin eller brunett. Färgning sliter på håret och du måste tänka på att använda bra produkter.
Citera
2018-09-17, 21:21
  #3
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lackbror
Hej, jag har blekt mitt hår i lite mer än ett år nu och jag är naturligt ljust brunett, jag funderar på att färga mitt hår till min naturliga så jag slipper bleka det längre, kan jag det hos en frisör? Och om det går, och jag sedan ångrar mig och vill bli blond igen, kan jag det isåfall?

Att färga blekt hår brunt går bra.

Men om du ångrar dej och ska avfärga det bruna och bleka igen så kommer det att bli väldigt slitet.
Citera
2018-09-17, 21:23
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
kan kan du.. Men lite risky, om du färgar tillbaka sedan lär det bli jäääävligt slitet!
Citera
2018-09-17, 21:30
  #5
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lackbror
Hej, jag har blekt mitt hår i lite mer än ett år nu och jag är naturligt ljust brunett, jag funderar på att färga mitt hår till min naturliga så jag slipper bleka det längre, kan jag det hos en frisör? Och om det går, och jag sedan ångrar mig och vill bli blond igen, kan jag det isåfall?

För att inte håret ska skifta i grönt så brukar frisören lägga i röda pigment innan hen färgar ett blonderat hår brunt. Vill du sen gå tillbaka till blont, så kan just det röda pigmentet vara lite svårt att bleka bort på ett skonsamt sätt. Fundera igenom noga. Själv har jag skippat det blonda och gått tillbaka till det mörka och tycker det är asgött att slippa bleka utväxten hela tiden. Plus att det klär mig bättre.
Citera
2018-09-23, 09:42
  #6
Medlem
Det går nog men på mitt hår har det inte lyckats när jag försökte förut varken hos frissa eller själv. Det kan få gröna toner eller en gråbrun nyans. Jag fick sedan används färgbomb med koppar ton får att få någotsånär lyster i tonen.
Hur blond är du?
Vitblond/platina eller rågblond/honungsblond?

Man ska tydligen färga det skrikrött först och sedan lägga i det bruna. Jag fick en kastanje rödbrun ton i mitt hår och de räckte inre för att motverka den dassigt grågröna tonen (det var alltså inte helt grönt men det bruna/mörkblonda drog liksom åt det hållet )

Har aldrig blekt håret men det sliter tydligen mer att bleka så tänk till rejält innan åtgärden
Citera
2018-09-23, 10:12
  #7
Medlem
Var försiktig även med den bruna färgen blonderingen kan suga åt sig den bruna färgen så att det blir väldigt mörkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback