2020-04-12, 11:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geveo
Inväntar del 3 av 3 men hittills rätt ojuste av Anna i min mening. Är straffet i relation till brottet?

Definitivt inte. Dock helt i linje med hennes ”mean girl”-personlighet dock. Snacka om att såra på det elakaste möjliga sättet. Det är ju Moas första barn liksom, och allt bara för att hon inte ville fortsätta jobba med Anna.
Citera
2020-04-12, 11:45
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Sett två stycken innan saxen åkte fram kontra med att K ”ligger med småtjejer” och att han var otrogen precis innan bröllopet, det senare skrivet av en till synes reko avsändare.

Pandoras ask är öppen.

Kommentarerna är stängda på det inlägget nu, hann någon skärmdumpa?
Citera
2020-04-12, 11:55
Medlem
Såg att Moa slutat följa Anna nu. Annars verkar detta drama bara ge henne fler och fler nya följare.

Jag som tyckte Anna var elak mot Bianca, fattar nu att hon kom lätt undan med tanke på vad Anna gjorde mot Moa. Med henne som vän behöver man inga fiender.

Misstänker att kommentarerna om K som hon tog bort är sanna. Annars hade hon hånfullt bemött dem bara.
Citera
2020-04-12, 11:59
Medlem
Ett "Hänt sen sist?" svep i nästa tankesmedjan hade varit kul att höra. Fast rimligtvis har väl Moa sagt upp sig därifrån med, om hon nu lämnat Della Q utan varsel pallar man väl inte jobba ihop?
Citera
2020-04-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2ordtiostolar
Ett "Hänt sen sist?" svep i nästa tankesmedjan hade varit kul att höra. Fast rimligtvis har väl Moa sagt upp sig därifrån med, om hon nu lämnat Della Q utan varsel pallar man väl inte jobba ihop?

Anna var inte med i senaste Tankesmedjan
Citera
2020-04-12, 12:10
Medlem
Knuxs avatar
Så jävla skönt att genietsöderholm knullar upp hela gänget i götten nu.

Jag kan verkligen inte känna någon sympati för Moa i det här läget. Och inte Anna heller för den delen. Båda har fuckat upp det big time sedan utfrysningen av Bianca - som för övrigt stod för balansen i hela Della Q konstellationen.

Det var så lågt gjort och det visade vilka svaga individer de egentligen är.

Kommentarerna som @annakattlund nu tar bort handlar om att ksvensson knullar småtjejer och var otrogen precis innan bröllopet. Vilket hon såklart inte vill bemöta eftersom att det stämmer.

Moa ska bli mamma? Jaha - en till WT-unge sätts på denna jord. Känner ingenting inför det överhuvudtaget.

Garplind, Bianca och genietsöderholm borde slå sina kloka huvuden ihop. Det skulle bli något!
Citera
2020-04-12, 12:16
Medlem
Älskar podden mer än ALLT jag någonsin hört i pod/radioväg, men fattar fan inte hur folk över 25 kan vara så gravt anknytningsstörda/emotionellt dysfunktionella att de inte bara kan ta en middag och prata ut om slitningar som ofrånkomligen uppstår och hitta en väg framåt? Känner fan inte en enda VÄLFUNGERANDE vuxen som utifrån tjall avseende samarbetsförmåga klipper kontakten och tar extrema beslut såsom att abrupt avsluta all samröre utifrån att man fungerar på olika sätt avseende jobb/uppdrag. Det är extremt avvikande som förhållningssätt i relationer (privata som professionella) post 25.
Citera
2020-04-12, 12:23
Medlem
Det är lätt att måla upp Anna som den elaka styvsystern för att Moa verkar vara så svag och skör, men hon hade ju också kunnat bara ta det med Anna som en vuxen jävla människa. Att låtsas vilja vara med i ett projekt som någon annan lägger ned tid och energi på är ju också ganska fittigt. Outa någons graviditet i affekt = fittigt. Inte våga vara vuxen så det går ut över någon annan = också fittigt.
Citera
2020-04-12, 12:25
Medlem
Min favorit har alltid varit Anna, men HELVETE så fittigt av henne att outa Moas graviditet på det här sättet. Hon kunde framfört allt hon ville få sagt utan att ta just det här speciella och livsmvälvande ifrån henne. Kan illustrera hur, så vi är på det klara med skillnaden på "borderline-formuleringar" versus "känslomässigt adekvata formuleringar" (mina korrigeringar i kursivt):

"dels är det hennes personlighet och dels var hon gravid, så jag sa tänk inte på det, vi kan ta det sen. det är så jobbigt att vara gravid i första trimestern, ju. men det visade sig att moa inte slutat bry sig för att hon skulle bli mamma, utan för att hon gjorde helt andra planer som hon inte berättade för mig om."

versus

"dels är det hennes personlighet och dels hände saker i hennes privatliv, så jag sa tänk inte på det, vi kan ta det sen. det är så jobbigt att ha mycket på det privata planet samtidigt som man har mycket på gång jobbmässigt, ju. men det visade sig att moa inte slutat bry sig för att hon hade omvälvande förändringar privat, utan för att hon gjorde helt andra planer som hon inte berättade för mig om."

Vidare är det EXTREMT dysfunktionellt och rakt av jävligt fegt av Moa att inte föra en ständig dialog med Anna om det hon just nu genomgår och vilka tankar och planer hon har för framtiden jobb-mässigt. Anna brister dock i insikt kring att Moa inte är skyldig att rapportera till henne om planer eller potentiella karriärmöjligheter jobbmässigt. Man måste liksom förtjäna förtroenden från både kollegor och vänner. Här kanske det vore på sin plats med lite introspektion, en djupanalys i varför någon som är ens nära vän inte vågar berätta saker för en. Så jävla synd att bägge två som är såväl smarta som skarpa är så dysfunktionella att de inte kan ha en öppen dialog sinsemellan om ur de resonerar inför framtiden och vad de funderar på att pursue framöver.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-04-12 kl. 12:52.
Citera
2020-04-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Älskar podden mer än ALLT jag någonsin hört i pod/radioväg, men fattar fan inte hur folk över 25 kan vara så gravt anknytningsstörda/emotionellt dysfunktionella att de inte bara kan ta en middag och prata ut om slitningar som ofrånkomligen uppstår och hitta en väg framåt? Känner fan inte en enda VÄLFUNGERANDE vuxen som utifrån tjall avseende samarbetsförmåga klipper kontakten och tar extrema beslut såsom att abrupt avsluta all samröre utifrån att man fungerar på olika sätt avseende jobb/uppdrag. Det är extremt avvikande som förhållningssätt i relationer (privata som professionella) post 25.

Citat:
Ursprungligen postat av KingsOfGleon
Det är lätt att måla upp Anna som den elaka styvsystern för att Moa verkar vara så svag och skör, men hon hade ju också kunnat bara ta det med Anna som en vuxen jävla människa. Att låtsas vilja vara med i ett projekt som någon annan lägger ned tid och energi på är ju också ganska fittigt. Outa någons graviditet i affekt = fittigt. Inte våga vara vuxen så det går ut över någon annan = också fittigt.

Håller med er båda, verkar lite konstigt och bortskämt också att bara pissa bort betalande jobb så där.
Så jävla lätt är det inte att bygga upp nya plattformar.
Citera
2020-04-12, 12:35
Medlem
apankanneringens avatar
Anna bevisar rätt tydligt själv nu vem det stora problemet har varit.
Senast redigerad av apankanneringen 2020-04-12 kl. 13:25.
Citera
2020-04-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ababababababa
Håller med er båda, verkar lite konstigt och bortskämt också att bara pissa bort betalande jobb så där.
Så jävla lätt är det inte att bygga upp nya plattformar.

Exakt. Moa bör jobba med sitt undvikande-beteende eller sin konflikträdsla eller vad det nu är som gör att hon mörkar sina framtidsplaner för kollegan.
Anna bör jobba med att kritiskt fundera kring sina egna reaktioner och sin egen tendens att härska och södra över kollegor som inte beter sig precis som hon hade önskat. Kanske kritiskt och ödmjukt fundera kring om hon rakt av skrämmer nära vänner/kollegor från att prata ärligt och öppet med henne. På riktigt, det finns ingen ursäkt för att agera såhär i relationer, varesig de är privata eller yrkesmässiga, efter 23-års ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in