Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-14, 12:08
  #25
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Fanns det någon koppling mellan alla kortfilmer?
Ja - "Vilda västern".
Citera
2018-12-15, 19:25
  #26
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Fanns det någon koppling mellan alla kortfilmer?

Döden är ett tema som löper genom episoderna och det knyts ihop i episoden med diligensfärden.
Citera
2019-01-31, 22:12
  #27
Medlem
Gavins-Friends avatar
Typ alla Coens filmer har jag svårt för första titten. Var samma nu. Får se om den blir bättre om man ser om den. The big Lebowski tyckte jag var helt värdelös första gången jag såg den, nu är det en av mina favoritfilmer.

Tycker vissa delar var intressanta men blev rörigt med olika delar och för kort, hade hellre sett att man tagit bort någon del och gjort två filmer eller så hade det varit bättre med en serie i 6 delar exempelvis. Hade velat se mer av Buster, Alice och guldgubben. Alla delar hade sin charm men kändes för korta.

Svårt att sätta fingret på brödernas filmer... Särskilt de nyare. Väldigt udda. Känns som min hjärna kokar just nu, svårsmält och kan inte bestämma mig för om jag tyckte den var rätt ok eller jättebra.

Får se om den igen om nån månad och se om jag ser någon storhet kanske?
Citera
2019-02-03, 03:38
  #28
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Döden är ett tema som löper genom episoderna och det knyts ihop i episoden med diligensfärden.
Ah! Det tänkte jag aldrig på, men det har du helt rätt i. Klart en film som är värd att se om, i alla fall utvalda episoder.
Citera
2019-02-04, 11:19
  #29
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Gillade att filmen kom ut ungefär samtidigt som Red Dead Redemption 2
Citera
2021-10-20, 05:24
  #30
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det är en av de bättre Westernfilmerna.
Citera
2022-02-17, 19:19
  #31
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Märkligast är scenen när han gick till en cantina för att få vatten och whiskey, bråkade med gästerna, sköt ihjäl samtliga och gick därifrån utan varesig vatten eller whiskey.

Bråk och mord tycker han bara är kul, men stöld vore omoraliskt.

15 minuters airtime fick han och blev väl rätt gammal för att vara gunslinger.

Skulle definitivt vilja se en origin story för Buster Scruggs. Han är som en blandning mellan snurre sprätt, och Lucky Luke.

Netflix original film (novellfilmssamling) så de borde inte ha några problem med rättigheterna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback