Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 15:27
  #1
Medlem
BuckshotBills avatar
Finns det någon skjutbana i Storstockholm där man kan beredas möjlighet att skjuta hagelgevär med valfri ammunition på markmål? Det verkar stört omöjligt. Vilket jävla land.
Citera
2018-09-17, 16:24
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Rinkeby, Spånga, Botkyrka, Hallunda kanske?
Citera
2018-09-17, 17:04
  #3
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Rinkeby, Spånga, Botkyrka, Hallunda kanske?
Nej jag är en vit, Svensk man. Det kommer inte att tolereras. Jag behöver lagliga alternativ.
Citera
2018-09-17, 17:28
  #4
Medlem
Tvonds avatar
Haninge Jaktskytteklubb.
Citera
2018-09-18, 15:37
  #5
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Haninge Jaktskytteklubb.
Det verkar inte så: ”Man får bara ladda med max två skott och det är blyhagel max us6 som gäller”.
Citera
2018-09-19, 13:46
  #6
Medlem
Är du vit svensk man, speciellt nu under jakttiden så är det bara att knalla ut i skogen och skjuta med hagel. Har skjutit flera gånger hemma på gården när jag testar olika saker. Trots det finns grannar, men självklart skjuter jag ut mot skogen i den riktningen där det inte finns gårdar/hus.. Även kulfång i form av marken stiger.

Men ska man skjuta mycket så är det väl inget att rekommendera, då kanske någon ringer polisen.
__________________
Senast redigerad av Noccofocus 2018-09-19 kl. 13:48.
Citera
2018-09-19, 13:56
  #7
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Är du vit svensk man, speciellt nu under jakttiden så är det bara att knalla ut i skogen och skjuta med hagel. Har skjutit flera gånger hemma på gården när jag testar olika saker. Trots det finns grannar, men självklart skjuter jag ut mot skogen i den riktningen där det inte finns gårdar/hus.. Även kulfång i form av marken stiger.

Men ska man skjuta mycket så är det väl inget att rekommendera, då kanske någon ringer polisen.
För det krävs att man äger mark med acceptabelt kulfång och inte bor i tätorten i radhus.
Citera
2018-09-19, 14:01
  #8
Medlem
gurkmajjas avatar
Kolla med Nykvarns jakskyttebana.
Citera
2018-09-19, 14:16
  #9
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Kolla med Nykvarns jakskyttebana.
Hm. Tack för tipset. Iallafall inte massor med förbud listade på hemsidan vilket kan indikera lite mer "can-do attitude".
Citera
2018-09-19, 14:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
För det krävs att man äger mark med acceptabelt kulfång och inte bor i tätorten i radhus.

Okej, men finns det inte några mindre byar inom rimligt avstånd som har möjligtvis skjutbanor utan föreningar? Kan ju vara svårt att hitta det på nätet, men om man kan ringa runt till mindre jaktlag och fråga efter skjutbanor. Förr i tiden var det ganska vanligt att byar hade skjutbanor. Dit alla åker för att skjuta in sin bössa för jakten.
Citera
2018-09-19, 14:39
  #11
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Okej, men finns det inte några mindre byar inom rimligt avstånd som har möjligtvis skjutbanor utan föreningar? Kan ju vara svårt att hitta det på nätet, men om man kan ringa runt till mindre jaktlag och fråga efter skjutbanor. Förr i tiden var det ganska vanligt att byar hade skjutbanor. Dit alla åker för att skjuta in sin bössa för jakten.
Bra tips. Jag satt och funderade på att bekanta mig med bönder i närheten och be att få skjuta i nåt grustag hos dom eller nåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback