Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 14:48
  #1
Medlem
Skulle precis starta mitt Ubuntu, som jag har i Oracels virtual box. Ser då att det står aborted på den, men tänker inte mer på det, utan startar upp den. Då får jag info om att jag måste installera om den... Försöker igen, men samma sak händer igen, så jag tänker att, jaja, jag får väl så göra då och göra om allt arbete. Men när jag håller på att fylla i alla uppgifter för att kunna installera programvaran, så får jag upp att programvaran redan finns installerad på datorn.... Kan jag få tillbaka den installerade programvaran, så jag kan använda den igen? Hur?
Citera
2018-09-17, 19:31
  #2
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Vad kör du som host? Du har inte råkat radera mappen där vm finns? Brukar ju varna direkt då.

Ibland under Linux beroende på distrubition kan ibland kärnan uppdateras utan att utan att virtualbox byggs om till nya kärnan (tror det är det som behövs?) och det kan glappa, om något strular där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback