Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 14:48
  #1
Medlem
https://open.spotify.com/artist/238J...RS-KRYa-8n57dA

https://soundcloud.com/jacobsjoo

Hejhej kära flashbackare!

Här kommer tre små låtar som nyligen kom ut på Spotify. Vet inte om jag måste länka till nån annan plattform men länkar till soundcloud också, men det är inget jag använder mig av eller kommer lägga upp andra låtar på.

Min bakgrund kan vara helt irrelevant för andra men är iallafall en musiker vars liv alltid präglats av musik i alla dess former. Spelat lite i band och kontinuerligt skrivit låtar i många år men mestadels bara som en rolig grej och emellanåt också som en liten individuell, terapeutisk grej. Aldrig haft nån tanke om att skriva musik för "någon annans skull" direkt och därför aldrig satsat på att sprida min musik på riktigt så att säga. Har testat på de flesta genrer men vet inte själv hur jag skulle definiera min musik i dagsläget förutom att jag föredrar texter på Svenska och användande av lite udda instrument. Föredrar också att göra olika typer av låtar som skiljer sig lite åt.

Men skulle tro att jag inspirerats av en del trubadur/vismusik, rock, country, folkmusik, progg och kanske lite pop av den äldre, icke elektroniska typen. Har nog också präglats en del av punkåren i min ungdom (lite motvilligt kommit underfund med det faktum att man åldrats tillräckligt mycket för att tala i termer om ungdom). Punkens ärlighet, dess lite enkla perspektiv och känsla av oberoende har nog alltid funnits där även om man blir mer komplicerad men också mognare med åldern.

Spelar alla instrument själv med trummor som undantag då jag helt enkelt inte har några längre. Spelar in allt annat själv och försöker maestra så gott jag kan. Använder ofta instrument så som el/akustisk gitarr, banjo, dragspel, munspel, mandolin, tamburin osv.

Undviker helst politik i låtskriveri, har nog en ganska pessimistisk och relativt negativ syn på mycket skulle jag tro, även om jag försöker undvika den typ av musik som bara drar ner än. Textmässigt så kommer jag inte på något konkret som jag brukar inspireras av och försöker oftast att bara gå på vad som känns rätt i stunden.

När det gäller feedback så är jag väl inte i nåt jättebehov av konstruktiv sådan eftersom jag helt enkelt trivs bra med min grej. Är väl medveten om att folk gillar olika grejer för den delen också och vore ganska konstigt om nån med en helt annan musiksmak än mig skulle gilla det jag gör. Däremot så är jag nyfiken på att höra vad för genre som andra uppfattar det som! Och tar såklart gärna emot tips och råd när det gäller inspelning/maestring då all min erfarenhet/kunskap bara kommer från mig själv egentligen. Sen är det ju alltid roligt att höra andras åsikter överlag och om nån kommer o tänka på nån liknande musik så säg det gärna då jag tycker det är kul att få en uppfattning om andras tolkningar, och förhoppningsvis kanske jag på så sätt också kan hitta musik som är ny för mig och tycker om

Har förövrigt mer på gång och har väl egentligen ett 20-tal färdigskrivna låtar som i princip redan är inspelade så ska försöka få ut ett helt album relativt snart så håll gärna utkik efter det om ni vill!
Citera
2018-09-17, 16:45
  #2
Medlem
Drillas avatar
Vilken röst du har mannen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback