Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 14:08
  #1
Medlem
Hej.
Jag har sedan barnsben varit väldigt ångestfylld. Jag minns tydligt att jag kände ångest redan ens innan jag hade ett namn på känslan/tillståndet.
Jag har tampats med ätstörningar från och till under hela mina tonår. Detta har lett till att mina tarmar/mage är helt förstörda och jag har utvecklat IBS.
Jag har fått diagnoserna ADD och GAD.
Sedan 2015 har jag upplevt overklighetskänslor då och då. Det senaste halvåret har de varit konstanta. Derealisation.
Jag har även visuella symtom såsom ljuskänslighet, hoppande synfält, ljus från lampor/ljuskällor spretar åt alla håll, känsligare färgseende
Jag har troligtvis något HPPD-liknande och gick på Theralen när det utlöstes. Inga droger inblandade.
Det finns givetvis mycket mer till detta men den informationen får räcka.

Jag känner att jag snart inte klarar av att leva med detta längre. Att ha ångest och panikattacker tär på mig något fruktansvärt. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte suicid, jag har ingen dödslängtan egentligen men jag känner hur tankarna är mer frekventa och kommer mer eller mindre dagligen. Jag får tankar som "blir det inte bättre till nyår så kan jag alltid ta livet av mig då." Jag vill inte känna så. Jag vill bara få känna mig normal. Jag är inte ensam, jag har personer i mitt liv som älskar mig. Men ingen förstår. Jag känner mig frånvarande hela tiden och på gränsen till zombiefierad. Självklart har jag kontakt med psykiatrin men upplever inte att det hjälper ett dugg. Jag är rädd för att jag en dag ska göra något impulsivt och ta livet av mig.
Citera
2018-09-17, 14:21
  #2
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisa999
Hej.
Jag har sedan barnsben varit väldigt ångestfylld. Jag minns tydligt att jag kände ångest redan ens innan jag hade ett namn på känslan/tillståndet.
Jag har tampats med ätstörningar från och till under hela mina tonår. Detta har lett till att mina tarmar/mage är helt förstörda och jag har utvecklat IBS.
Jag har fått diagnoserna ADD och GAD.
Sedan 2015 har jag upplevt overklighetskänslor då och då. Det senaste halvåret har de varit konstanta. Derealisation.
Jag har även visuella symtom såsom ljuskänslighet, hoppande synfält, ljus från lampor/ljuskällor spretar åt alla håll, känsligare färgseende
Jag har troligtvis något HPPD-liknande och gick på Theralen när det utlöstes. Inga droger inblandade.
Det finns givetvis mycket mer till detta men den informationen får räcka.

Jag känner att jag snart inte klarar av att leva med detta längre. Att ha ångest och panikattacker tär på mig något fruktansvärt. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte suicid, jag har ingen dödslängtan egentligen men jag känner hur tankarna är mer frekventa och kommer mer eller mindre dagligen. Jag får tankar som "blir det inte bättre till nyår så kan jag alltid ta livet av mig då." Jag vill inte känna så. Jag vill bara få känna mig normal. Jag är inte ensam, jag har personer i mitt liv som älskar mig. Men ingen förstår. Jag känner mig frånvarande hela tiden och på gränsen till zombiefierad. Självklart har jag kontakt med psykiatrin men upplever inte att det hjälper ett dugg. Jag är rädd för att jag en dag ska göra något impulsivt och ta livet av mig.

hur har du det med alkoholen ?
Citera
2018-09-17, 14:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
hur har du det med alkoholen ?
Jag dricker nästan aldrig. Ett glas champagne på nyår typ
Citera
2018-09-17, 17:38
  #4
Medlem
Vill bara leda in dig på rätt spår. Men googla GAPS-diet, och köp boken av Nastacha Campbell Mcbride. 90% av vårat seratonin och dopamin skapas i magen/tarmarna. Om din magflora är ur balans och som du säger lider av IBS (läckande tarm). Så härstammar dina problem därifrån.

Lycka till och PM:a om du behöver hjälp.
Citera
2018-09-17, 18:24
  #5
Medlem
Fredrik81s avatar
Går du och pratar med psykolog lr likande?
Citera
2018-09-17, 21:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hills
Vill bara leda in dig på rätt spår. Men googla GAPS-diet, och köp boken av Nastacha Campbell Mcbride. 90% av vårat seratonin och dopamin skapas i magen/tarmarna. Om din magflora är ur balans och som du säger lider av IBS (läckande tarm). Så härstammar dina problem därifrån.

Lycka till och PM:a om du behöver hjälp.
Tack snälla, jag ska absolut kolla upp detta och testa.
Har du testat?
__________________
Senast redigerad av Kaisa999 2018-09-17 kl. 21:22. Anledning: Glömska
Citera
2018-09-17, 21:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik81
Går du och pratar med psykolog lr likande?
Ja, jag gör ju det. Det enda jag får höra där är att jag är smart och vettig, vilket visserligen är trevligt att höra. Ser dock inte hur det ska hjälpa min ångest
Citera
2018-09-17, 21:29
  #8
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisa999
Ja, jag gör ju det. Det enda jag får höra där är att jag är smart och vettig, vilket visserligen är trevligt att höra. Ser dock inte hur det ska hjälpa min ångest

Hur ser din vardag ut ?
Citera
2018-09-17, 21:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hur ser din vardag ut ?
Jag är 100% sjukskriven, klarar inte av någon form av sysselsättning för tillfället. Jag tränar 1,5h/dag.
__________________
Senast redigerad av Kaisa999 2018-09-17 kl. 21:43. Anledning: Stavfel
Citera
2018-09-17, 21:42
  #10
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisa999
Hej.
Jag har sedan barnsben varit väldigt ångestfylld. Jag minns tydligt att jag kände ångest redan ens innan jag hade ett namn på känslan/tillståndet.
Jag har tampats med ätstörningar från och till under hela mina tonår. Detta har lett till att mina tarmar/mage är helt förstörda och jag har utvecklat IBS.
Jag har fått diagnoserna ADD och GAD.
Sedan 2015 har jag upplevt overklighetskänslor då och då. Det senaste halvåret har de varit konstanta. Derealisation.
Jag har även visuella symtom såsom ljuskänslighet, hoppande synfält, ljus från lampor/ljuskällor spretar åt alla håll, känsligare färgseende
Jag har troligtvis något HPPD-liknande och gick på Theralen när det utlöstes. Inga droger inblandade.
Det finns givetvis mycket mer till detta men den informationen får räcka.

Jag känner att jag snart inte klarar av att leva med detta längre. Att ha ångest och panikattacker tär på mig något fruktansvärt. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte suicid, jag har ingen dödslängtan egentligen men jag känner hur tankarna är mer frekventa och kommer mer eller mindre dagligen. Jag får tankar som "blir det inte bättre till nyår så kan jag alltid ta livet av mig då." Jag vill inte känna så. Jag vill bara få känna mig normal. Jag är inte ensam, jag har personer i mitt liv som älskar mig. Men ingen förstår. Jag känner mig frånvarande hela tiden och på gränsen till zombiefierad. Självklart har jag kontakt med psykiatrin men upplever inte att det hjälper ett dugg. Jag är rädd för att jag en dag ska göra något impulsivt och ta livet av mig.


Du vaknar upp med liknade tankar du går och lägger dej med !
Är du trött på livet när du ska sova så vaknar du så.
Du måste börja vända på varje negativ tanke till det positiva .
Du måste bestämma dej på riktigt - jah vill må bäst , jag vägrar att vara ett offer!

Ångest föder ångest
Negativ tanke föder negativa tankar
Försök imon att slå bort allt negativt å tänk positivt !

Sluta med läsk , kaffe
Kör på vatten , frukt i vatten
Ät 3-4 ggr om dagen.
Ladda hem en stegräknare app å ha som mål att gå 15000 steg per dag . Orkar du ej ut , så gå de hemma.
Försök ha 3 mål per dag.
Se inte å läs massa negativ media

Se någon rolig film eller serie per dag där du får skratta ordentligt .
Va en som va obotligt sjuk , han tog in på hotell å såg de roligaste filmerna han kom på. Efter en vecka va han friskförklarad. Skratt läker

Lycka till

Skriv även dagbok varje dag
Skriv ner förbättringar
Å sånt du mått lite sämre av
Tex å den maten fick jag ont i magen av . Å va glad jag blev av den serien jag såg !
Citera
2018-09-18, 18:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Du vaknar upp med liknade tankar du går och lägger dej med !
Är du trött på livet när du ska sova så vaknar du så.
Du måste börja vända på varje negativ tanke till det positiva .
Du måste bestämma dej på riktigt - jah vill må bäst , jag vägrar att vara ett offer!

Ångest föder ångest
Negativ tanke föder negativa tankar
Försök imon att slå bort allt negativt å tänk positivt !

Sluta med läsk , kaffe
Kör på vatten , frukt i vatten
Ät 3-4 ggr om dagen.
Ladda hem en stegräknare app å ha som mål att gå 15000 steg per dag . Orkar du ej ut , så gå de hemma.
Försök ha 3 mål per dag.
Se inte å läs massa negativ media

Se någon rolig film eller serie per dag där du får skratta ordentligt .
Va en som va obotligt sjuk , han tog in på hotell å såg de roligaste filmerna han kom på. Efter en vecka va han friskförklarad. Skratt läker

Lycka till

Skriv även dagbok varje dag
Skriv ner förbättringar
Å sånt du mått lite sämre av
Tex å den maten fick jag ont i magen av . Å va glad jag blev av den serien jag såg !

Du menar säkert gott och kan ha personlig erfarenhet av det du säger, men du tror inte att ts redan hade sett massa "roliga filmer o serier" om det hade lättat lite? Vi vet heller ingenting om dennes kognitiva förmågor, utifrån sitt nuvarande tillstånd, eller överhuvudtaget från början. Skulle dina råd hjälpa ts så skulle nog inte sjukdomarna varit så svåra från början. Om man känner sig frånvarande och zombiefierad och kunnat skratta så skulle jag tro att ts varit själsligt ganska korkad alternativt väldigt drogad eller oerhört mentalt stark? Tror ingenting av det. Vi känner heller inte till dennes mediavanor-dryckesvanor-matvanor mer än att denne dricker ett glas champagne om året.
Citera
2018-09-18, 22:38
  #12
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastansfull
Du menar säkert gott och kan ha personlig erfarenhet av det du säger, men du tror inte att ts redan hade sett massa "roliga filmer o serier" om det hade lättat lite? Vi vet heller ingenting om dennes kognitiva förmågor, utifrån sitt nuvarande tillstånd, eller överhuvudtaget från början. Skulle dina råd hjälpa ts så skulle nog inte sjukdomarna varit så svåra från början. Om man känner sig frånvarande och zombiefierad och kunnat skratta så skulle jag tro att ts varit själsligt ganska korkad alternativt väldigt drogad eller oerhört mentalt stark? Tror ingenting av det. Vi känner heller inte till dennes mediavanor-dryckesvanor-matvanor mer än att denne dricker ett glas champagne om året.

Du måste va efterbliven på riktigt ! Lämna tråden snabbt som fan tack !
Självklart vet jag inget om henne , gav bara tips ditt jävla mongo !
- å nej hon kanske redan ätit äpple . Du hör ju själv hur du låter.

Hoppas verkligen du får stryk av någon i din närhet , för du förtjänar varje jävla smäll med ditt idiotiska inlägg !
__________________
Senast redigerad av sonofnature 2018-09-18 kl. 22:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback