Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-22, 17:25
  #25
Medlem
Enligt studier så tar det ca 8 månader men det visar sig vara individuellt det med. Det finns egentligen inte mycket att göra än att genomlida det en viss tid. Givetvis går det att lätta på trycket lite genom att sysselsätta sig med något så som att träffa vänner, hobbys, lyssna på musik bara generellt göra något man tycker om att göra.
Citera
2018-09-22, 17:30
  #26
Medlem
Peyzs avatar
För var det en sommar.

Jag har fortfarande starka känslor för den här kvinnan och hon säger samma sak om mig.
Hon är gift o har barn idag, men säger att vår relation kommer hon aldrig glömma.
Ångrar djupt att jag inte försökte mer.
Men jag var så rädd att hon skulle göra slut igen att jag hellre var singel. Den smärtan när hon ville separera gjorde att hela jag sprack.
Hemskt var det och hon ångrar än idag att hon gjorde slut..

Som det kan gå ibland.
Vi är goda vänner idag.. Umgås inte på nått sätt. Men när vi stöter på varandra så är det alltid kul. Är glad att hon ändå är lycklig och mår bra.
__________________
Senast redigerad av Peyz 2018-09-22 kl. 17:35.
Citera
2018-09-22, 17:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det är bara att genomlida. Smärtan kanske aldrig riktigt går bort.
Det kan vara som med de som mist en nära anhörig av sjukdom eller olycka.
Jag minns en tänkvärd amerikanskt formulering om hur sådan sorg med tiden kan dämpas:
"It never hurts less. It only hurts less often".
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback