Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-17, 17:25
  #13
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Ring lyxfällan och skäm ut dig för hela svenska folket.

Bättre idé är att titta på några avsnitt av Lyxfällan så förstår man vad som behöver göras.

Det låter inte som TS är i en situation som inte går att lösa. Det handlar om att diskutera med fordringsägarna, prioritera coh vara sparsam.

Är bostaden för dyr? Hyr ut rum eller försök hitta en med lägre kostnader. Matkontot för stort? Lev på havregryn, korv och potatismos från Lidl så klarar du dig lätt på 1000 kr/mån. Röker TS? Sluta med det. Helt enkelt fundera på vart pengarna går och försök förändra.
Citera
2018-09-17, 18:04
  #14
Medlem
DraganAdrianovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Har du möjlighet till det så kan en enkel inkomstkälla vara att hyra ut ett rum till någon.
Bor för närvarande hos min morbror
Citera
2018-09-17, 18:05
  #15
Medlem
DraganAdrianovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Sluta vara sjukskriven och börja jobba.
Kan inte jobba läkare låter mig inte.
Citera
2018-09-17, 18:18
  #16
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraganAdrianovic
Kan inte jobba läkare låter mig inte.

Det är du själv som avgör om du kan jobba eller inte. Läkarens uppgift är att medicinskt styrka din vilja.
Citera
2018-09-17, 19:04
  #17
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraganAdrianovic
Kan inte jobba läkare låter mig inte.

Du menar att du bönade och bad om att få jobba men läkaren förvägrade dig detta? Enda gången jag hört talas om detta fenomenet är vid arbetsnarkomaner som inte kan släppa taget. Arbetsnarkomaner brukar dock i regel jobba så pass mycket att de inte hamnar i skuld varpå jag betvivlar att det inte rör sig om detta i ditt fall. Men du får gärna rätta mig om jag har fel i mina spekulationer?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback