Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 07:50
  #1
Medlem
Hej!

Har precis installerat pfsense för första gången, detta på en dator med quadcore 2,4ghz och 8gb ram. Nu skall jag göra ett försök att installera VPN, för att hela enkelt känna mig mer skyddad på nätet. Har goda förhoppningar om bra nedladdningshastighet (torrent), då jag läst om många som har sämre dator än jag valt.

En sak jag är lite fundersam kring är Plex Media Server. Detta har jag nu installerat på en dator som står igång 24/7, vilket jag egentligen inte vill. Tanken är att låta min Nvidia Shield köra Plex Media Server istället, och ha tillgång till en delad hårddisk i nätverket. Måste jag ha en publik IP för detta för att ha tillgång till Plex utanför mitt lokala nätverk?

Kan jag ansluta en WD Red 3TB till min dator och dela ut den till nätverket, där enbart valda filer skall läggas, och inget annat "mumbo-jumbo" som tempfiler etc från fpsense?

Tacksam för hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback