Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 04:07
  #1
Medlem
Om man har problem med kokain abstinens och det är ett 10 års beroende eller liknande (helt fast alltså). Vad skulle vara bäst att ta när abstinensen kickar? Ritalin?

Tacksam för hjälp
2018-09-17, 05:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkrokodilen
Om man har problem med kokain abstinens och det är ett 10 års beroende eller liknande (helt fast alltså). Vad skulle vara bäst att ta när abstinensen kickar? Ritalin?

Tacksam för hjälp
Du kan ju inte byta ut kokainet med tjack? Det är ju en tyngre drog

Du ska inte göra ett skit, sätt dig ner ta några djupa andetag, ta en promenad. Åk iväg till ett badhus. Försök att inte tänka på det, akuta abstinensen släpper efter ett tag, det viktiga är att inte ta mer droger!!
2018-09-17, 06:43
  #3
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkrokodilen
Om man har problem med kokain abstinens och det är ett 10 års beroende eller liknande (helt fast alltså). Vad skulle vara bäst att ta när abstinensen kickar? Ritalin?

Tacksam för hjälp
Kan inte bara garva åt dig själv och din egen huvudlöshet???
2018-09-17, 06:50
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkrokodilen

Vad skulle vara bäst att ta när abstinensen kickar?
Om du med "bäst" menar vad som gynnar dig mest så blir väl svaret "någonting produktivt som kan ge dig en naturlig känsla av välbefinnande, t.ex. träning, umgänge eller någon annan gynnsam prestation"

Citat:
Ursprungligen postat av 13.107.21.200
Du kan ju inte byta ut kokainet med tjack? Det är ju en tyngre drog
Förklara gärna vad du menar med "tyngre" här?
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-09-17 kl. 06:54.
2018-09-17, 07:55
  #5
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Enligt Joey Diaz, som var kokaiberoende från att han var barn till 40 år, så kickade han laddet genom att snorta 2 små linor heroin på måndagar. Detta ska helt ta bort lusten att dra kola under veckan. Lycka till kompis.
2018-09-17, 09:25
  #6
Medlem
Att dämpa suget ned andra droger leder sällan till något bra och plötsligt har du ett blandmissbruk istället. Det tar en bra tid innan man kan acceptera att livet inte är lika enkelt och roligt utan droger. Finn kickar på annat håll i form av rejäla och utmanande hobbys, köra MC eller träna ordentligt.
2018-09-17, 15:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13.107.21.200
Du kan ju inte byta ut kokainet med tjack? Det är ju en tyngre drog

Du ska inte göra ett skit, sätt dig ner ta några djupa andetag, ta en promenad. Åk iväg till ett badhus. Försök att inte tänka på det, akuta abstinensen släpper efter ett tag, det viktiga är att inte ta mer droger!!

Kokainet måste jag ta 3 gånger i timmen. Tänkte mig typ tjack, man kan ju bomba mikrodoser. Blir så jävla trött på jobbet utan ladd.

Det är näsan som är det största problemet också, hade jag kunnat hade jag bombat ladd men det är jävligt dåligt helt enkelt.
2018-09-17, 15:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Att dämpa suget ned andra droger leder sällan till något bra och plötsligt har du ett blandmissbruk istället. Det tar en bra tid innan man kan acceptera att livet inte är lika enkelt och roligt utan droger. Finn kickar på annat håll i form av rejäla och utmanande hobbys, köra MC eller träna ordentligt.

Äh inget missbruk jag söker, bara temporärt rus som piggar upp mig och får mig fokusera på mitt jobb.
2018-09-17, 15:48
  #9
Medlem
Skulle lätt kunna börja gå på tjack istället. Hatar ändå ruset så om jag mikrodoserar oralt blir de nog bra. Tack för ingenting flashback!
2018-09-17, 16:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Att dämpa suget ned andra droger leder sällan till något bra och plötsligt har du ett blandmissbruk istället. Det tar en bra tid innan man kan acceptera att livet inte är lika enkelt och roligt utan droger. Finn kickar på annat håll i form av rejäla och utmanande hobbys, köra MC eller träna ordentligt.
Ja hade jag inte haft ett jobb att vara på och andra faktorer hade jag kunnat sluta utan problem, men alla är ju inte hemma 24 timmar om dygnet med tid för att träna ordentligt och ha rejäla utmanande hobbys.
2018-09-17, 16:26
  #11
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkrokodilen
Ja hade jag inte haft ett jobb att vara på och andra faktorer hade jag kunnat sluta utan problem, men alla är ju inte hemma 24 timmar om dygnet med tid för att träna ordentligt och ha rejäla utmanande hobbys.

Alla tar inte kola 3grr i timmen heller just saying.

mvh
2018-09-17, 17:13
  #12
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkrokodilen
Äh inget missbruk jag söker, bara temporärt rus som piggar upp mig och får mig fokusera på mitt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av kkrokodilen
Skulle lätt kunna börja gå på tjack istället. Hatar ändå ruset så om jag mikrodoserar oralt blir de nog bra. Tack för ingenting flashback!

Nu har du placerat din tråd i drogrehab. Är det bara fortsatt knarkande du vill uppnå kan du med fördel få råd och tips i (FB) Centralstimulantia . Låser tråden, men kan öppnas igen om TS så önskar./mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback