Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-16, 20:47
  #1
Medlem
400Bens avatar
Hej. Har en gammal mobil och ett par vanliga hörlurar som jag bara kan stoppa i och sedan lyssna på radio. Hörlurarna fungerar alltså som radioantenn. Men med samma hörlurar och med min Iphone 6 så funkar inte det. Jag måste ha Internet då. Varför är det så? Eller går det att fixa radio utan internet på nåt sätt?

Tack på förhand!
Citera
2018-09-16, 21:18
  #2
Medlem
Raggarspinns avatar
Din iPhone 6 saknar helt enkelt fm-mottagare.
Citera
2018-09-16, 21:20
  #3
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Din iPhone 6 saknar helt enkelt fm-mottagare.

Varför är det så? När gamla telefoner och basic MP3 har det, varför inte dagens telefoner som innehåller så mycket annat?
Citera
2018-09-16, 21:22
  #4
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varför är det så? När gamla telefoner och basic MP3 har det, varför inte dagens telefoner som innehåller så mycket annat?

För att det är gammal teknik som få använder
Citera
2018-09-16, 21:26
  #5
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
För att det är gammal teknik som få använder

Ah okej jag förstår. Synd. Hade velat ha radio till mobilen utan att det går på surfen på gymmet men jag får helt enkelt köpa en gammal mobil och använda den som radio eller om jag köper en MP3 med FM-mottagning på.

Tack för hjälpen!
Citera
2018-09-17, 11:02
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ah okej jag förstår. Synd. Hade velat ha radio till mobilen utan att det går på surfen på gymmet men jag får helt enkelt köpa en gammal mobil och använda den som radio eller om jag köper en MP3 med FM-mottagning på.

Tack för hjälpen!
Du kan ju ladda ner program i appen, och lyssna på där täckning saknas.
Citera
2018-09-17, 13:21
  #7
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kan ju ladda ner program i appen, och lyssna på där täckning saknas.

I vilken app?
Citera
2018-09-17, 13:26
  #8
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
I vilken app?
I Sveriges radios app, men jag antar det fungerar på samma sätt i alla radio-appar. Använder själv Android, men det bör vara på samma sätt för iPhone.

Möjligt att du inte kan tanka ner musiken dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback