Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-16, 20:38
  #1
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
Jag ska åka till Thailand med min snubbe o vår 1-åriga kotte. Vi ska vara borta i fem veckor, landar i Phuket o flyger hem från Bangkok.
Phuket blir nog ett kort stopp då det verkar vara mycket turister. Obs jag fattar att det är mycket turister i Thailand generellt men antar att det finns ställen med fler och ställen med färre. Vi var i Thailand senast för 20 år sen så antar att man inte borde åka tillbaka till sina gamla pärlor. Krav är att det inte är allt för svåråtkomligt osv, vill inte att det ska vara näst intill omöjligt att uppsöka sjukhus om nåt händer med den lilla. Alla typer av boenden är intressant.
Funderar också på en sväng till Burma samtidigt så tar gärna emot tips om det också.

Citera
2018-09-16, 20:41
  #2
Medlem
Ad är ni ute efter för typ av boende? Lyx, budget? Resort, hotell? Vita stränder eller söker ni annat som tillgänglighet till shopping och restauranger?
Citera
2018-09-16, 20:44
  #3
Medlem
XX-Ambars avatar
In i Burma med en ettåring? Jag skulle hålla mig borta från trafiken så mycket som möjligt. Dom kör ju som idioter där nere.
Citera
2018-09-16, 20:47
  #4
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettstycklitenkatt
Jag ska åka till Thailand med min snubbe o vår 1-åriga kotte. Vi ska vara borta i fem veckor, landar i Phuket o flyger hem från Bangkok.
Phuket blir nog ett kort stopp då det verkar vara mycket turister. Obs jag fattar att det är mycket turister i Thailand generellt men antar att det finns ställen med fler och ställen med färre. Vi var i Thailand senast för 20 år sen så antar att man inte borde åka tillbaka till sina gamla pärlor. Krav är att det inte är allt för svåråtkomligt osv, vill inte att det ska vara näst intill omöjligt att uppsöka sjukhus om nåt händer med den lilla. Alla typer av boenden är intressant.
Funderar också på en sväng till Burma samtidigt så tar gärna emot tips om det också.



Koh Chang är en riktigt fin ö 3-4 timmar med buss från Bangkok som är behaglig för barnfamiljer. Visst en del turister där med men inte i närheten av Phuket. Det är en stor ö med 3-4 olika boende-orter och stränder. Vackra solnedgångar med kritvita stränder och fint vatten.
Citera
2018-09-16, 21:27
  #5
Medlem
thailand?
Turister överallt
Gulingar som ger värdelös service
Ser fortfarande ut som en bakgata överallt

Skit i thailand!
Citera
2018-09-16, 21:32
  #6
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Ad är ni ute efter för typ av boende? Lyx, budget? Resort, hotell? Vita stränder eller söker ni annat som tillgänglighet till shopping och restauranger?

Allt är av intresse kan man säga. Eller ej för spartanskt... Vill ha privat badrum iaf

Vi vill ha både stränder o städer kan man säga. Shopping är inte särskilt intressant, hellre tex naturupplevelser.
Citera
2018-09-16, 21:33
  #7
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Koh Chang är en riktigt fin ö 3-4 timmar med buss från Bangkok som är behaglig för barnfamiljer. Visst en del turister där med men inte i närheten av Phuket. Det är en stor ö med 3-4 olika boende-orter och stränder. Vackra solnedgångar med kritvita stränder och fint vatten.


Tack för tips! Ska kolla upp
Citera
2018-09-16, 22:48
  #8
Medlem
Min favorit är Ko Samui och stranden Bo Phut, bekvämt med flyg från Bangkok och allt finns på ön verkligen.
Citera
2018-09-17, 05:49
  #9
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80808
thailand?
Turister överallt
Gulingar som ger värdelös service
Ser fortfarande ut som en bakgata överallt

Skit i thailand!

Gula ser de inte ut och servicen är bland den bästa i världen. Du behöver tex inte packa dina påsar i butiken eller någonsin tanka bilen själv. Storhandlar man så lastar de allt i din bil.
Du vet inte mkt du hehe.
Citera
2018-09-17, 08:11
  #10
Medlem
BigIvars avatar
Vad ska det tjäna till att fara runt halva världen med en så liten knatte?
Citera
2018-09-17, 09:05
  #11
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Vad ska det tjäna till att fara runt halva världen med en så liten knatte?

Nej du har rätt. Att packa in honom i lite bomull och lägga honom i en liten rosa ask hela barndomen är nog the way.
Citera
2018-09-17, 09:13
  #12
Medlem
BigIvars avatar
Eller gör något som en liten människa har något utbyte av istället.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2977515

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback