Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-16, 18:22
  #1
Medlem
Jag opererades för tarmvred och typ både brock & brosk, det var som 2 tennisbollar i ett par år.
Efter operation så gick stygn upp och det sprutade ut rosa vätska ca 1dl ifrån magen, 112 la på luren 2 gånger. Varför & vad borde de gjort? de kanske handla rätt?
Citera
2018-09-16, 18:43
  #2
Medlem
landofmoronss avatar
Ge oss lite mer kontext är du snäll. Omöjligt att svara på den här lilla infon.
Citera
2018-09-16, 19:10
  #3
Medlem
SkepticalHippos avatar
Om de la på luren så låter det som att du antingen var väldigt osammanhängande och verkade vara en av alla busringare eller att du var väldigt otrevlig.

Var det verkligen fara för ditt liv? Vad sa operatörerna?

Jag har faktiskt varit med om samma efter en annan slags operation i buken, då berodde det på att det var blodblandat var som samlats under stygnen och gjorde så att snittet sprack upp på ett ställe. Inget livshotande, men äckligt. Jag ringde kirurgen och fick hjälp där.
Citera
2018-09-17, 07:12
  #4
Medlem
Det var alltså flera år sedan du opererades? Och du ringer nu 112 för att diskutera problem som du hade då? Det känns som fel instans. Ring avdelningen där du var inlagd i stället.
Citera
2018-09-18, 11:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det var alltså flera år sedan du opererades? Och du ringer nu 112 för att diskutera problem som du hade då? Det känns som fel instans. Ring avdelningen där du var inlagd i stället.
Var framgår det?

Men vad har SOS sagt innan de la på då? Har kirurgen gett dig informationen om att ambulans ska tillkallas om det börjar läcka från operationssåret? För man ringer ju inte 112 om det inte är väldigt akut och man måste in på sjukhus med ilfart. Gissningsvis har se hänvisat till en vanlig akutmottagning dit du tar dig själv.
__________________
Senast redigerad av Roxic 2018-09-18 kl. 11:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback