Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-16, 15:41
  #1
Medlem
Någon stans att parkera gratis rundtomkring Trollhättan? Någon turställe i skogen eller skolor man kan parkera i fred och ro?

Måste kunne gå inn til centrum.

Skal besöka Trollhättan första gang. Någon tips til vad man burde göra och se?
Citera
2018-09-16, 18:58
  #2
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Gratis parkering vet jag inte, men Saab-museet och fallen får man inte missa när man är i Trollhättan.
Citera
2018-09-16, 20:08
  #3
Medlem
Spyrrans avatar
När ska du/ni till Trollhättan? Tänkte på sevärdheter. Att exempelvis se fallområdet och slussarna kan vara trevligt, när vädret tillåter. Det kan vara fint när det befinner sig i höstskrud också. Samma sak med Spikön och Mossberget.

Annars finns Saab-museet, Innovatum science center, Walk of Fame samt Park of Fame. Har du barn med dig, så kanske de vill till Skrotnisses lekplats.

Enligt hemsidan så kan man parkera gratis i 4 timmar i Folkets Park samt 2 timmar vid Norrelidsparkens och Kanaltorgets parkeringar. Efter 2-4 timmar så får man antingen flytta bilen eller betala för parkeringen. Alla tre ligger centralt.

https://www.trollhattan.se/startsida...tser-allmanna/
Citera
2018-09-20, 18:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
När ska du/ni till Trollhättan? Tänkte på sevärdheter. Att exempelvis se fallområdet och slussarna kan vara trevligt, när vädret tillåter. Det kan vara fint när det befinner sig i höstskrud också. Samma sak med Spikön och Mossberget.

Annars finns Saab-museet, Innovatum science center, Walk of Fame samt Park of Fame. Har du barn med dig, så kanske de vill till Skrotnisses lekplats.

Enligt hemsidan så kan man parkera gratis i 4 timmar i Folkets Park samt 2 timmar vid Norrelidsparkens och Kanaltorgets parkeringar. Efter 2-4 timmar så får man antingen flytta bilen eller betala för parkeringen. Alla tre ligger centralt.

https://www.trollhattan.se/startsida...tser-allmanna/

Okei takkar for tips. Jag tänkta åka inn til helgen.

Men vet du om det går at stanna i lugn och ro i 1 dygn gratis t.ex ved Kopparklinten eller ved Håjums kyrkogård? Det kan vel inte vara parkeringsautomatar där?
Citera
2018-09-20, 23:59
  #5
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travelaround
Okei takkar for tips. Jag tänkta åka inn til helgen.

Men vet du om det går at stanna i lugn och ro i 1 dygn gratis t.ex ved Kopparklinten eller ved Håjums kyrkogård? Det kan vel inte vara parkeringsautomatar där?

Knappast vid Kopparklinten i alla fall. Det är ju en utsiktsplats, och för att ta sig dit så måste man promenera. Går inte att ta bilen hela vägen fram. Borta vid Håjums kyrkogård/begravningsplats gäller 6 timmars parkering. De har haft problem med en ökande andel personer som använder stället som parkeringsplats över en längre tid, så de har nog rätt bra koll på parkeringsplatserna.

Annars kan du få parkering för 20 kr per dygn, och det vore väl inte hela världen om du parkerade centralt i ett dygn och betalade 20 kr?
Citera
2018-09-21, 12:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Knappast vid Kopparklinten i alla fall. Det är ju en utsiktsplats, och för att ta sig dit så måste man promenera. Går inte att ta bilen hela vägen fram. Borta vid Håjums kyrkogård/begravningsplats gäller 6 timmars parkering. De har haft problem med en ökande andel personer som använder stället som parkeringsplats över en längre tid, så de har nog rätt bra koll på parkeringsplatserna.

Annars kan du få parkering för 20 kr per dygn, och det vore väl inte hela världen om du parkerade centralt i ett dygn och betalade 20 kr?

Ok, hehe neidå jag kan betala 20kr och parkera i stan for att titta på attraktionerna

Men jag täkta ochså att kanskja campa lite med bilen min ett dygn någon stans vid skogen i fred och ro. Vet du om några sånn plats?
Tyvärr har jag inte råd med att betala for campingplats. Någon sidofickor langs åt med vägen hadde passad bra. Jag tänkte bara sova i bilen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2977440

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback