Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-14, 19:54
  #2485
Medlem
KryddAs avatar
Det är dags att ta oskulden på flytande metadon nu för mig. Jag är således helt grön på området, men det är på min bucket list. Jag har dock många års erfarenheter av opoiater/opioider så som oxy, sub, tramadol osv. Allting oralt eller nasalt. Jag är generellt sett ganska så lättpåverkade och brukar inte behöva lika höga doser som folk i min omgivning oavsett om det är sub, tjack eller röka.

Jag har 80mg/50ml i en pantflaska och har fått väldigt olika råd om hur jag bör knarka denna substans. Eftersom jag är van vid opiatrus så antar jag att jag är lite mer tålig än medelsvensson, dock har jag ingen tolerans alls mot opiater nu.

Börja med 15-20ml på tom mage kanske? Jag vill inte bli helt borta, jag vill bara må jävligt bra och kunna ligga och glo film en hel dag.

Några råd ang. dosering? Jag kör nog inte ikväll eftersom att jag har tagit amfetamin och benso idag (antar det förstör/gör att större dos krävs?). Jag är väl medveten om riskerna, om att det kan vara dödligt i kombination med benso och allt sådant. Som sagt opiater är inte nytt, enbart detta flytade metadon.

Tack på förhand om någon vill vägleda mig, det jag inte vill är att ta en för liten dos som "slösas" iväg.


Hojj hojj!

/K
Citera
2017-03-14, 21:32
  #2486
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Det är dags att ta oskulden på flytande metadon nu för mig. Jag är således helt grön på området, men det är på min bucket list. Jag har dock många års erfarenheter av opoiater/opioider så som oxy, sub, tramadol osv. Allting oralt eller nasalt. Jag är generellt sett ganska så lättpåverkade och brukar inte behöva lika höga doser som folk i min omgivning oavsett om det är sub, tjack eller röka.

Jag har 80mg/50ml i en pantflaska och har fått väldigt olika råd om hur jag bör knarka denna substans. Eftersom jag är van vid opiatrus så antar jag att jag är lite mer tålig än medelsvensson, dock har jag ingen tolerans alls mot opiater nu.

Börja med 15-20ml på tom mage kanske? Jag vill inte bli helt borta, jag vill bara må jävligt bra och kunna ligga och glo film en hel dag.

Några råd ang. dosering? Jag kör nog inte ikväll eftersom att jag har tagit amfetamin och benso idag (antar det förstör/gör att större dos krävs?). Jag är väl medveten om riskerna, om att det kan vara dödligt i kombination med benso och allt sådant. Som sagt opiater är inte nytt, enbart detta flytade metadon.

Tack på förhand om någon vill vägleda mig, det jag inte vill är att ta en för liten dos som "slösas" iväg.


Hojj hojj!

/K

Vaken ?
Hur mår du?
Första gången tog jag 30mg först 20 sen fyllde jag på med 10 för snabbt det höll på bli för mycket. Däckade gjorde jag efter ett par timmar.
Benzo boostar väldigt mycket, men kan vara trevligt men som varför leka med döden? Du kommer nog vilja ta meta igen, du kommer älska det..
Hur mycket har du tagit?

Nu när jag blivit ingången går det nästan att ta hur mycket som helst. Men då har jag ätit det länge nu.

Utan denna monster tolerans jag har kan mängder som 30-40mg döda då metadon är väldigt starkt och potent och väldigt lurigt när man inte vet hur lång tid det tar för metadonet att ge full effekt. Så avvakta gärna ca 3,5-5 timmar innan påfyllning som nybörjare.

Ta det på amfetamin ATn tycker jag!
Simma lugnt!
__________________
Senast redigerad av Fishdicks 2017-03-14 kl. 21:40.
Citera
2017-03-17, 00:48
  #2487
Medlem
Punklivs avatar
Får förhoppningsvis hem metadon och Xanor i morgon. Behöver typ 30-40 mg för att nodda. Tagit ofta på sistone men nu har jag inte tagit sedan i måndags tror jag. Början av veckan i alla fall. 20 mg tillsammans med 1 mg alprazolam bör inte vara någon fara va? Vill dryga ut det så mycket som möjligt.
Citera
2017-03-17, 15:49
  #2488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Får förhoppningsvis hem metadon och Xanor i morgon. Behöver typ 30-40 mg för att nodda. Tagit ofta på sistone men nu har jag inte tagit sedan i måndags tror jag. Början av veckan i alla fall. 20 mg tillsammans med 1 mg alprazolam bör inte vara någon fara va? Vill dryga ut det så mycket som möjligt.

Mitt ända råd till dig är läg ner skiten snarast, kunde du hålla dig från i måndas så har du inte utvecklat beroende o tacka gud för det för det sista du vill är att bli beroende, ska du absolut ta det så börja med alprazolam c:a 1 timme innan och ta sen bara 20 mg och invänta full effekt som kommer efter c:a 2 timmar, det du ska tänka på är just att ge det 2 timmar att verka för att slippa eventuell OD.
Citera
2017-03-17, 17:10
  #2489
Medlem
forfoxsakes avatar
H
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Det är dags att ta oskulden på flytande metadon nu för mig. Jag är således helt grön på området, men det är på min bucket list. Jag har dock många års erfarenheter av opoiater/opioider så som oxy, sub, tramadol osv. Allting oralt eller nasalt. Jag är generellt sett ganska så lättpåverkade och brukar inte behöva lika höga doser som folk i min omgivning oavsett om det är sub, tjack eller röka.

Jag har 80mg/50ml i en pantflaska och har fått väldigt olika råd om hur jag bör knarka denna substans. Eftersom jag är van vid opiatrus så antar jag att jag är lite mer tålig än medelsvensson, dock har jag ingen tolerans alls mot opiater nu.

Börja med 15-20ml på tom mage kanske? Jag vill inte bli helt borta, jag vill bara må jävligt bra och kunna ligga och glo film en hel dag.

Några råd ang. dosering? Jag kör nog inte ikväll eftersom att jag har tagit amfetamin och benso idag (antar det förstör/gör att större dos krävs?). Jag är väl medveten om riskerna, om att det kan vara dödligt i kombination med benso och allt sådant. Som sagt opiater är inte nytt, enbart detta flytade metadon.

Tack på förhand om någon vill vägleda mig, det jag inte vill är att ta en för liten dos som "slösas" iväg.


Hojj hojj!

/K

Börja med 10 mg, vänta tre timmar och fyll eventuellt på med måtta.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Får förhoppningsvis hem metadon och Xanor i morgon. Behöver typ 30-40 mg för att nodda. Tagit ofta på sistone men nu har jag inte tagit sedan i måndags tror jag. Början av veckan i alla fall. 20 mg tillsammans med 1 mg alprazolam bör inte vara någon fara va? Vill dryga ut det så mycket som möjligt.

Det är nog helt lugnt men som du redan blivit tipsad är det klokt att trappa ner när tid finns. Själv tillhör jag dem som inte fastnar riktigt lika lätt som andra på tunga opiater men när jonk, smack, oxy, kodein, tram osv inte snärjde mig gick jag rakt in i metadonträsket utan att klara varken schema, bromsning eller att inte öka doserna drastiskt medan jag söp, pixade och rökte enorma mängder cannabis och trippade från och till.
Så lätt att bara knapra, fylla på och sen vill man ju bara ta mer för att hålla ruset. Tål mycket gör man snabbt men avtändningen är lång och obeveklig.
Är styrkan 100% säker är det enligt min erfarenhet svårt att dö ifall man känner substansen och inte blandar med mer än enstaka benso och måttligt krökande. Om man är inkörd vill säga, utan tolerans på metadon lutar jag åt att räkna sina halter av synergister i systemet och se till att inget annat påverkar.
Citera
2017-03-22, 14:17
  #2490
Medlem
Punklivs avatar
Tog metadon i går kväll, bara 10 mg för att ta udden av abstinensen. Får kanske hem sub, hur länge bör jag vänta med den för att inte bli dålig? För jag antar att det är som med andra opiater, att man blir dålig om man tar för tidigt.
Citera
2017-03-22, 15:59
  #2491
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Det är dags att ta oskulden på flytande metadon nu för mig. Jag är således helt grön på området, men det är på min bucket list. Jag har dock många års erfarenheter av opoiater/opioider så som oxy, sub, tramadol osv. Allting oralt eller nasalt. Jag är generellt sett ganska så lättpåverkade och brukar inte behöva lika höga doser som folk i min omgivning oavsett om det är sub, tjack eller röka.

Jag har 80mg/50ml i en pantflaska och har fått väldigt olika råd om hur jag bör knarka denna substans. Eftersom jag är van vid opiatrus så antar jag att jag är lite mer tålig än medelsvensson, dock har jag ingen tolerans alls mot opiater nu.

Börja med 15-20ml på tom mage kanske? Jag vill inte bli helt borta, jag vill bara må jävligt bra och kunna ligga och glo film en hel dag.

Några råd ang. dosering? Jag kör nog inte ikväll eftersom att jag har tagit amfetamin och benso idag (antar det förstör/gör att större dos krävs?). Jag är väl medveten om riskerna, om att det kan vara dödligt i kombination med benso och allt sådant. Som sagt opiater är inte nytt, enbart detta flytade metadon.

Tack på förhand om någon vill vägleda mig, det jag inte vill är att ta en för liten dos som "slösas" iväg.


Hojj hojj!

/K

Jag tror jag tog 8x10mg första gången. Det rekommenderas inte. Gången efter tog jag 40mg för att sedan fylla på efter behov efter minst 3 timmar, det var perfekt i början när jag ännu inte hade någon tolerans.
TL;DR 40mg, vänta 3 timmar innan du fyller på något.
Citera
2017-03-22, 17:11
  #2492
Medlem
THE-OJAs avatar
Hur stabilt är metadon som ämne? Är det riumligt att förvara en öppnad metadonflaska i låt säga 6 månader rumstempererad? Eller svalt och mörkt som gäller?
Citera
2017-03-23, 16:30
  #2493
Medlem
SmackChics avatar
Tack för svar! Kul att höra att det funkar så bra för dig, det ger mig hopp <3


Citat:
Ursprungligen postat av TheTheory
Hejsan!

Vad jag vet får alkohol metadonet att gå ur snabbare. Om jag dricker får jag nästan alltid ta metadonet många timmar tidigare än jag brukar, om jag ens kan somna på kvällen och vänta till morgonen.

Vi verkar vara ganska lika, jag är bara lite kortare, väger lite mindre, har hög ämnesomsättning. Jag har 110 mg men mår riktigt bra 90 mg. Då är jag pigg nog för att fixa allt samtidigt som jag är frisk hela dygnt (i stort sätt iaf). Så det kan kanske vara lite riktmärke iaf.

Lycka till med allt och hoppas att metadonet ska fungera bra för dig!
Citera
2017-03-23, 16:59
  #2494
Medlem
SmackChics avatar
Hej

Känner att jag inte går runt på min dos men ingen tar mig på allvar.
Mitt dalvärde ligger på 176, har 70 mg.
Det är så jävla frustrerande!!! Bara för att jag är en söt och snäll liten tjej som inte bråkar är det som att dom bara skiter i. Blir så less. Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Citera
2017-03-25, 22:07
  #2495
Medlem
smackchic



ja skulle ta testosteron värde (trodde jag )

ja får testosteron injektioner men har extremt lågt ändå även fast ja gymmar 4 g i veckan


hur som helst så hade läkaren lagt in dal värde test , vilket enligt henne är dyrt , ja visste inte detta även fast hon kanske hade nämt det nån mån innan eller 3 v eller så.


hur som helst vakna ja vid runt 7 tag min dos 7-7.30, tog blod provet 9.30


jag har 130 mg nu men har ganska mycket drog sug ,fryser dan efter när ja vaknar innan ja tar min dos , får även diarré om ja äter nått innan dos , vid dos är det inga problem med min mage


hur som helst hade ja 320 i dalvärde ¨å hon vägra å höga mig nå mer nu , d e svårt å tar lång tid efter 100mg att få mer



Med vänlig hälsning



lycka till
Citera
2017-03-28, 12:28
  #2496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmackChic
Hej

Känner att jag inte går runt på min dos men ingen tar mig på allvar.
Mitt dalvärde ligger på 176, har 70 mg.
Det är så jävla frustrerande!!! Bara för att jag är en söt och snäll liten tjej som inte bråkar är det som att dom bara skiter i. Blir så less. Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Jag tycker att du ska stå på dig. Det handlar inte bara om värden, det handlar också om hur drogsugen man är. Om de struntar i dina värden tycker jag att du ska understrycka att du drogsugen och tänker mycket på h. När jag behövde höjning fick jag inte det för att jag var dålig på morgonen utan för att jag var rädd att trilla dit igen.

Du kan vara söt, snäll OCH bestämd. Det är ändå ditt liv och välmående det handlar om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback