Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-16, 10:44
  #1
Medlem
ChemicalGirls avatar
Varför finns inte Flashback som mobilapp?
Flashback är ändå tillräckligt stort för att kunna dra nytta av en mobilapp. Det är 2018 nu, och jag är säker att 30%+ tittar på Flashback från sin mobil.
Vore ju mycket smidigare, och ex reddit och andra liknande forum har ju mobilapp.
Så tycker Flashback ska också göra en.
Citera
2018-09-16, 10:49
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Sidan är ju redan mobilanpassad. Det funkar bra nu tycker jag.
Citera
2018-09-16, 10:52
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Detta var det enda riktiga argumentet jag kunde identifiera:
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Vore ju mycket smidigare
Varför? På vilket sätt?
Citera
2018-09-16, 11:04
  #4
Medlem
Drama-Llamas avatar
Det kostar mycket pengar att utveckla och hålla igång en app som ska funka på alla plattformar och de myriader av versioner av olika OS folk håller sig med. Om Flashback inte har de resurserna tillgängliga – och något säger mig att de nog inte har det – skulle appen bara bli en källa till frustration för alla inblandade.
Citera
2018-09-16, 11:07
  #5
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Detta var det enda riktiga argumentet jag kunde identifiera:
Varför? På vilket sätt?
Det är ju smidigare när det är i en app. Nu när det är mobilaanpassat och i en webbläsare så när man ska öppna länkar, kopiera från en annan sida osv så är det mycket lättare att det blir fel, eller att man klickar bort Flashback. Samt har man en 1000kr mobil så kraschar det ofta om man har för många sidor öppna, Flashback är en till.
Citera
2018-09-16, 11:19
  #6
Medlem
Jag har för mig att det brukade finnas en Flashback-app till Windows Phone-telefoner, men det är väldigt dött där annars.
Citera
2018-09-16, 11:34
  #7
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Det är ju smidigare när det är i en app. Nu när det är mobilaanpassat och i en webbläsare så när man ska öppna länkar, kopiera från en annan sida osv så är det mycket lättare att det blir fel, eller att man klickar bort Flashback. Samt har man en 1000kr mobil så kraschar det ofta om man har för många sidor öppna, Flashback är en till.
Det huvudsakliga syftet är alltså inte en mobilapplikation, utan en bättre hantering av besök från Flashback till externa länkar än vad som är för närvarande på Flashback, i din webbläsare. Vilken webbläsare är det förresten?

En separat mobilapplikation utan vidare andra instruktioner hade knappast löst dina problem i min mening. Snarare gjort det värre, i alla fall i iOS där endast en extern resurs per default kan vara "öppen" åt gången.

Men nu när vi känner till problemet så kan man kanske komma på kreativa lösningar på det, kanske till och med utan en separat mobilapplikation (eller en mobilapplikation som löser detta problemet på alla sidor på nätet)
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-09-16 kl. 11:41.
Citera
2018-09-16, 11:37
  #8
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLindberg
Jag har för mig att det brukade finnas en Flashback-app till Windows Phone-telefoner, men det är väldigt dött där annars.
Det var via tredjepart. Mycket osäkert, utvecklaren kan ha stulit inloggningsuppgifter och kopplat IP-adresser till användare
Citera
2018-09-16, 11:44
  #9
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLindberg
Jag har för mig att det brukade finnas en Flashback-app till Windows Phone-telefoner, men det är väldigt dött där annars.
Det har även funnits till Android. En inofficiell dock.

När jag nu tittade hittade jag den, eller om det är en ny: "Flashback forum reader".
Citera
2018-09-16, 12:24
  #10
Medlem
Fanns en APP tidigare för android minns jag, men den kraschade konstant så var bättre att köra via webläsare
Citera
2018-09-16, 12:33
  #11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det var via tredjepart. Mycket osäkert, utvecklaren kan ha stulit inloggningsuppgifter och kopplat IP-adresser till användare
Helt rätt att vara försiktig. Nu sysslar jag inte med illegala saker, men för den eller de som gör det, kan det vara idé att fundera på _vem_ som gjort appen, och om uppgifterna därifrån kan användas av polisen eller tullen, eller av kriminella.
Citera
2018-09-16, 13:41
  #12
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Varför finns inte Flashback som mobilapp?
Flashback är ändå tillräckligt stort för att kunna dra nytta av en mobilapp. Det är 2018 nu, och jag är säker att 30%+ tittar på Flashback från sin mobil.
Vore ju mycket smidigare, och ex reddit och andra liknande forum har ju mobilapp.
Så tycker Flashback ska också göra en.

Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det var via tredjepart. Mycket osäkert, utvecklaren kan ha stulit inloggningsuppgifter och kopplat IP-adresser till användare

Det verkar finnas något av ett underskott på lösningar i den här tråden så här kommer en:
https://gonative.io

Däremot blir det lite 50/50 med externa länkar när jag testade. Något som kan lösas genom att använda en något bättre och mer raffinerad metod.

Jag ska titta på detta senare när mer tid finns tillgänglig. Oavsett blir en annan, något mer komplicerad metod, garanterat bättre.

Specifikationen för denna app verkar annars vara:
1. Vara en app
2. URL:er öppnas utanför Flashback/appen
3. Vara utanför webbläsaren (blir automatiskt iom app)
4. Vara säkert (blir något av ett icke-problem)

Stämmer detta eller finns tillägg som jag inte kunnat utläsa av inläggen ovan?

Huruvida appen blir säker om jag skapar denna i ett senare skede kan jag inte svara på då jag inte kan styrka min identitet (om inte någon PM:ar mig och i sin tur styrker sin identitet och goda intentioner på något vis).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback