Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulklittan
Vet någon var man kan få tag på historiska sådana här listor? Tänker specifikt på Mölndal slutet av 70-talet/början av 80-talet. Jag vet i alla fall säkert att sådana fanns.

Köp gamla taxeringskalendrar, kan vara svårt att få tag på men kanske går. Bibblan i GBG har en del gamla också, vet inte om de inkluderar Mölndal men give it a try
Citera
2009-07-13, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Köp gamla taxeringskalendrar, kan vara svårt att få tag på men kanske går. Bibblan i GBG har en del gamla också, vet inte om de inkluderar Mölndal men give it a try
Jo jag hittade det här med taxeringskalendrar men det verkar vara svårt att få tag på gamla sådana från de företag som publicerar dem. Men biblioteket var ett bra tips, ska kolla upp det och även kontakta Skatteverket. Tack.
Citera
2009-07-13, 20:35
Bannlyst
JAE, är du förresten säker på att biblioteket i GBG har gamla taxeringskalendrar? När jag söker får jag bara upp den från 2009 men de borde ju inte bara ha årets..
Citera
2009-07-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulklittan
JAE, är du förresten säker på att biblioteket i GBG har gamla taxeringskalendrar? När jag söker får jag bara upp den från 2009 men de borde ju inte bara ha årets..

jadå, var kanske två år sedan jag kollade men då fanns det. Så om det inte slängts så ska de finnas där. Åka dit och fråga personalen är vad jag hade gjort. Kan också tillägga att de inte står framme i hyllorna utan man får fråga efter dem.
Citera
2009-09-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Är inte Andreas Hofmann "Nordea-mannen" ?

Stämmer
Citera
2009-09-03, 18:06
Medlem
Är ganska säker på att gårdagens utgåva av aftonbladet plus publicerade förmögenhetslistan igen, kan möjligtvis ha varit inkomstlistan. Vore intresserad av att se statisitk från stockholm samt ekerö kommun, någon med Aftonbladet plus acc som skulle kunna lägga ut den här?
Citera
2009-09-04, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viikos
Är ganska säker på att gårdagens utgåva av aftonbladet plus publicerade förmögenhetslistan igen, kan möjligtvis ha varit inkomstlistan. Vore intresserad av att se statisitk från stockholm samt ekerö kommun, någon med Aftonbladet plus acc som skulle kunna lägga ut den här?

måste ha varit inkomst listan. Förmögenheter är inte längre offentliga.
Citera
2009-09-04, 16:50
Medlem
zomos avatar
Det är bara

Det är bara idioter som syns i taxeringlistan. I verkligheten kommer de inte ens på plats 1000. De flesta trixar in sina pengar i bolag eller i kapitalförsäkringar
Citera
2009-09-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viikos

Som tidigare nämnts, det var inkomster.
Och det var bara med dem som hade gjort en förenklad självdeklaration. Vilket gör listan lite ointressant...
Citera
2009-09-11, 03:35
Medlem
MadamMims avatar
Min sambos kusin låg på topp 20 listan i Stockholms innerstad.
Det säger egentligen allt om hur intelligens inte har med utbildning och bra jobb att göra utan vem det är som är bäst på att "suga kuk". Mer eller mindre bokstavligt.
Citera
2009-10-15, 14:00
Medlem
dr.doritos avatar
Någon som har en lista för östersund?
Citera
2009-10-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.dorito
Någon som har en lista för östersund?

Länk finns på sidan 25