Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-17, 07:55
  #25
Medlem
Ja men ett nytt beteende är alltid en varningsklocka. Hon sparar kanske bara till sin pension. De har ju råd.






[Eller är bara kvinnligt osäker. No offense TS, men blandförhållanden kommer ibland med kulturspänningar på en helt annan nivå än etniskt homogena förhållanden. Jag vet av egen ]
Citera
2018-09-17, 11:33
  #26
Medlem
Evintas avatar
Nu är ju inte smygsparande ett fenomen som bara förekommer bland fruar, utan i lika stor utsträckning bland män.
Om det inte är ett äktenskap där mannen har gift sig med en yngre thailändska eller filippinska, men då får man liksom skylla sig själv.

Jag tycker du har all rätt att bli orolig, men det behöver som sagts tidigare i tråden, inte betyda att hon tänker lämna dig eller så.
Förklara bara att du tycker det är tråkigt och att ni behöver mer tillit i ert äktenskap.
Citera
2018-09-17, 23:13
  #27
Medlem
MissTortoises avatar
Hon gör alltså precis som du gör? Spar pengar på eget håll? Misstänker du henne för att hon sparar så kanske hon borde misstänka dig för att du spar?
Troligtvis vill hon bara ha något materiellt eller någon trygghet ekonomiskt. Kanske känner hon inte för att ge alla sina pengar när du inte ger alla dina?
Jag var generös men min snubbe fick inte hela min lön innan. Inte hade jag någon baktanke, ville bara ha lite av mina pengar kvar. Var ändå stor del av min lön som gick till hans bensin och grejer.
Citera
2018-09-19, 18:41
  #28
Medlem
Alonens avatar
Många år sedan...
Min fru slog mig i ansiktet, klockren höger, när hon inte fick en ny telefon, den hon hade var nästan ny...
I samma ögonblick förvandlades hon till ex-fru...
Dagen efter Arlanda + en ENKEL till Thailand.
Citera
2018-09-28, 07:09
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ja hua hon kan ju lyvkas komma undan med sina egna pengar. Det vore ju förfärligt, särskilt hemskt är det när hon tjänar så pass mycket sämre än ts också..

Eftersom de lever av gemensamma medel så möjliggörs sparandet av TS pengar. Att partnern planerar inför en separation uppskattar inte alla...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback