Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 22:38
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
Tjena köpte precis en minikyl, men vet inte riktigt om jag ska lämna tillbaka den eller inte. Tänker att det bara är en klassisk skitgrej som bara kostar pengar att köpa, och fylla på! Behöver lite för och mot argument och varför man isåfall ska ha en! Tack på förhand!
Citera
2018-09-15, 22:40
  #2
Medlem
franges avatar
Öl. Vid soffan till exempel. Eller i garaget. Eller sovrummet. Eller var som, egentligen. Nuff said.
Citera
2018-09-15, 22:46
  #3
Medlem
gurkmajjas avatar
Varför ska man INTE ha en minikyl?
Citera
2018-09-15, 22:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Tjena köpte precis en minikyl, men vet inte riktigt om jag ska lämna tillbaka den eller inte. Tänker att det bara är en klassisk skitgrej som bara kostar pengar att köpa, och fylla på! Behöver lite för och mot argument och varför man isåfall ska ha en! Tack på förhand!

Är du så osäker på om du ska ha eller inte ha en pryl, så ska du givetvis inte ha den.
Dessutom kan man väl tycka att behov eller inte av en minikyl knappast är särskilt komplicerat att lista ut...
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-09-15 kl. 22:56.
Citera
2018-09-15, 23:13
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Varför ska man INTE ha en minikyl?

Ungefär min åsikt också, liksom!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Är du så osäker på om du ska ha eller inte ha en pryl, så ska du givetvis inte ha den.
Dessutom kan man väl tycka att behov eller inte av en minikyl knappast är särskilt komplicerat att lista ut...

Var god sluta resonera som kvinnor, är du snäll.
Citera
2018-09-15, 23:34
  #6
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ungefär min åsikt också, liksom!



Var god sluta resonera som kvinnor, är du snäll.

Är det inte kvinnor som ska ha allt hela tiden och mannen får bromsa och vara praktisk? I vilket fall som helst är det nästintill pinsamt att ha en minikyl, om man då inte verkligen vill ha en.
Citera
2018-09-16, 00:35
  #7
Medlem
Spyrrans avatar
Något som är bra med minikyl är att den är liten och tar inte mycket plats, samtidigt som den är lätt att flytta. Vill man exempelvis ha kall dricka på altanen eller balkongen och slippa springa till/från köket då och då, så kan minikyl vara praktisk att ha. Samma sak om man ska umgås med polarna, och man vet att man kommer vara som fastklistrad framför tv:n. Kanske ska man se en match, ha filmkväll eller tv-spelskväll. Då kanske man vill ha en minikyl nära soffan, så slipper man lämna vardagsrummet för att hämta mer dricka.

Finns ju minikylar som passar bra för bilen också, och då kan man ha det istället för kylbox. Skönt med kall dryck under varma sommardagar, när man åker på en längre biltur. Samma sak med båt och husvagn, då kylboxar kan funka bra för det också.

Men har du inget behov av minikyl, och om du funderar på att lämna tillbaka den så kanske det är bäst att den återlämnas till butiken?
Citera
2018-09-16, 01:12
  #8
Medlem
onelostsouls avatar
Jag har en liten vinkyl som har varit avstängd i flera år och fungerar numera som en hylla åt min stora subwoofer. Så lite användning har jag av den.
Citera
2018-09-16, 06:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ungefär min åsikt också, liksom!



Var god sluta resonera som kvinnor, är du snäll.

Resonerar definitivt inte som kvinnor, utan resonerar logiskt vilket inte alla kvinnor gör....

En person som passerat puberteten, i synnerhet om det är en man, bör kunna känna efter själv om en minikyl är nåt att ha, och varför. Och vill man ha så köper man en, vill man inte ha så skiter man i det.

Att veta om man behöver eller vill ha en minikyl är heller inte särskilt svårt, i alla fall om man helt glömmer bort tekniken i sig. Därför att har man råd och plats så kan en minikyl vara rätt praktisk i många fall. Men även rätt onödigt med...

De flesta minikylar är billiga och kör med Peltier-teknik. De kyler rätt ok, men brukar låta en hel del, och drar mycket ström så de är inte så lämpliga att ha i bilen t ex då de lätt tömmer batteriet på några timmar om man parkerat bilen.

Personligen skulle jag aldrig köpa en minikyl, bor ju i lägenhet så det är en för mig totalt onödig kostnad och tar önödig plats då jag har ett riktigt kylskåp bara ca 5 sekunder bort var jag än är i lägenheten.

Möjligen skulle jag kunna tänka mig att ha en riktig men mindre vinkyl med glasdörr, om jag ansåg att jag hade en bra plats för den.
Citera
2018-09-16, 17:03
  #10
Medlem
janwindahls avatar
Vilken märklig trådstart.. Men vi testar El, VVS och bygg.

Övrig hemelektronik --> El, VVS och bygg
/Moderator
Citera
2018-09-16, 19:29
  #11
Medlem
Till bastun eller studentrummet t ex.
Citera
2018-09-17, 22:25
  #12
Medlem
Märkligt att först köpa något och sen fundera på om man behöver det eller inte.

Själv bor jag på 55m2 med öppen planlösning så har sällan längre än några meter till ordinarie kylen så en minikyl känns helt onödigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback