Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 22:20
  #1
Medlem
Vad heter det där laxermedlet man använder inför undersökningar av tarmar?

Blir man helt tömd då? Är det receptfritt?
Citera
2018-09-15, 22:47
  #2
Medlem
Missplacedgunks avatar
Picoprep, laxabon osv finns ett antal
Citera
2018-09-16, 12:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Picoprep, laxabon osv finns ett antal


Problemet är att läkarna inte riktigt tar mina problem på allvar och det krävs recept på de ovan nämnda.

Läste att Glaubersalt som man kan köpa på hälsokosten skulle kunna fungera. Någon som vet om det är lika effektivt?
Är inte förstoppad (kollades med röntgen på akuten för 2 månader sedan) det är bara det att jag inte tömmer komplett. Kan komma hur mycket som helst men jag känner långt nere till vänster i buken att det är "gods" eller vad man ska kalla det kvar.
Citera
2018-09-18, 21:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercifultoyou
Problemet är att läkarna inte riktigt tar mina problem på allvar och det krävs recept på de ovan nämnda.

Läste att Glaubersalt som man kan köpa på hälsokosten skulle kunna fungera. Någon som vet om det är lika effektivt?

Glaubersalt har jag ännu inte hunnit testa (beställt men inte fått hem varan).
Epsomsalt har jag nu testat det senaste dygnet.
Mest sannolikt är det att jag har avföring som blivit stående i nån krök och inte förstoppning som n'r man tänker sig nån har stopp pga nåt som har formen av en petflaska.

Rec. för Epsom Oral Laxerande dryck
OBS!! För vuxna -finns nog bättre mer safe lösning till barn.

2-4 teskedar magnesiumsulfat
Detta rör man ner i ljummet vatten, 2,5 dl

Fegade lite igår så jag tog bara 2 teskedar Epsom till 2,5 dl vatten.
Fick ingen önskat effekt.
I dag så tog jag det dubbla // 4 teskedar Epsom till 2,5 dl vatten

När man får till en bra blandning för nån som av nån anledning vill eller behöver tömma sitt tarmsystem så kommer i regel effekten fr. c:a 1 timme -4 timmar.


Funkade inte så lysande för mig som jag hade hoppats. Har mer eller mindre kommit fram till att jag har dysfunktionell tarmperistaltik. Behöver alltså hjälp med att förflytta födan åt rätt håll eftersom de rörelser som ska fixa det åt oss, tarmarna & godset är lediga verkar det som om. Efter en 6-7 timmar kommer det lite ynkliga varuprover på hur hela borde se ut. Gäller att ha tålamod och tid. Nu är jag ledig några dagar mitt i veckan och jag skulle nog inte våga test mig fram till sådana här resultat när jag är på jobbet.

För en normal person med väl fungerande tarmrörelser skulle drinken med 4 teskedar Epsom och 2,5 dl vatten göra personen till en artistisk lackerare i olika bruna nyanser. Gaser som evt. kan bedöva ett husdjur som råkar hamna i "The Dangerzone".


Eftersom jag nog haft ganska mycket stående utan att det för den skullen stelnat vill jag rensa ur mig så gott det går. I morse pressade jag en citron i nån dl vatten. Bara det med citronen allena utan Epsom ska få fart på en normalmage som behöver lite skjuts.


Det är ett jävla skitämne det här men jag lovar ändå att återkomma när jag testat Glaubersalt.


Kan ett och annat om förstoppning tack vare fria örongångar och öppna ögon så är det något ni undrar över kanske jag kan svara.
__________________
Senast redigerad av mercifultoyou 2018-09-18 kl. 21:25.
Citera
2019-03-07, 23:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercifultoyou
Glaubersalt har jag ännu inte hunnit testa (beställt men inte fått hem varan).
Epsomsalt har jag nu testat det senaste dygnet.
Mest sannolikt är det att jag har avföring som blivit stående i nån krök och inte förstoppning som n'r man tänker sig nån har stopp pga nåt som har formen av en petflaska.

Rec. för Epsom Oral Laxerande dryck
OBS!! För vuxna -finns nog bättre mer safe lösning till barn.

2-4 teskedar magnesiumsulfat
Detta rör man ner i ljummet vatten, 2,5 dl

Fegade lite igår så jag tog bara 2 teskedar Epsom till 2,5 dl vatten.
Fick ingen önskat effekt.
I dag så tog jag det dubbla // 4 teskedar Epsom till 2,5 dl vatten

När man får till en bra blandning för nån som av nån anledning vill eller behöver tömma sitt tarmsystem så kommer i regel effekten fr. c:a 1 timme -4 timmar.


Funkade inte så lysande för mig som jag hade hoppats. Har mer eller mindre kommit fram till att jag har dysfunktionell tarmperistaltik. Behöver alltså hjälp med att förflytta födan åt rätt håll eftersom de rörelser som ska fixa det åt oss, tarmarna & godset är lediga verkar det som om. Efter en 6-7 timmar kommer det lite ynkliga varuprover på hur hela borde se ut. Gäller att ha tålamod och tid. Nu är jag ledig några dagar mitt i veckan och jag skulle nog inte våga test mig fram till sådana här resultat när jag är på jobbet.

För en normal person med väl fungerande tarmrörelser skulle drinken med 4 teskedar Epsom och 2,5 dl vatten göra personen till en artistisk lackerare i olika bruna nyanser. Gaser som evt. kan bedöva ett husdjur som råkar hamna i "The Dangerzone".


Eftersom jag nog haft ganska mycket stående utan att det för den skullen stelnat vill jag rensa ur mig så gott det går. I morse pressade jag en citron i nån dl vatten. Bara det med citronen allena utan Epsom ska få fart på en normalmage som behöver lite skjuts.


Det är ett jävla skitämne det här men jag lovar ändå att återkomma när jag testat Glaubersalt.


Kan ett och annat om förstoppning tack vare fria örongångar och öppna ögon så är det något ni undrar över kanske jag kan svara.

Så hur gick det för dig?
Citera
2019-03-08, 10:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Så hur gick det för dig?


Både bra och dåligt skulle jag vilja påstå. Epsomsaltet fungerade inte för mig.

Däremot så fann jag en produkt som hette Glaubersalt. Läste på om det och det fungerade.

Tog 2 tsk av Glaubersaltet och blandade i ett glas med 2,5 dl ljummet vatten.
Därpå drack jag c:a 4 liter ljummen vätska på 4-5 timmar sedan hände det grejjer!

Dock ska man vara vaksam på att inte dricka stora mängder vatten/vätska på för kort tid för det kan t.o.m. vara farligt.

Citat:
In January 2007, KDND's morning show controversially held an on-air contest in which contestants were required to drink as much water as they could without urinating, in order to win a Nintendo Wii video game console.
Citat:
A 28-year-old participant in the contest died of water intoxication,
resulting in Entercom being sued for wrongful death by the participant's family. The FCC also investigated the incident, and in 2016, stated that it had placed the renewal of KDND's license under review, questioning whether the station had operated in the public interest.
https://en.wikipedia.org/wiki/KDND

Nu skulle ju de hålla sig från att kissa också men s.k. vattenförgiftning uppstår för att man spär ut elektrolyterna i sitt blod om jag förstått det hela rätt.

Har du själv problem så att du överväger att göra något liknande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback