Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-15, 19:44
  #1
Medlem
Kakap0s avatar
Väldigt nyfiken på om fler har äldre i familjen som alltid klappar barn på rumpan när dem hälsar på dem / kommer på besök.
Mina mor och far föräldrar över 80 år har alltid hälsat på barn / oss barn som yngre genom att klappa som på en hund ett par gånger på rumpan när dem träffar och kramar en.
Är detta en vanlig hälsning på barn för gamla och var kommer detta ifrån?
Tycker det är otroligt gulligt, men vet inte hur vanligt detta fenomen är.

Inga PK svar tack
Citera
2018-09-15, 19:47
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Väldigt nyfiken på om fler har äldre i familjen som alltid klappar barn på rumpan när dem hälsar på dem / kommer på besök.
Mina mor och far föräldrar över 80 år har alltid hälsat på barn / oss barn som yngre genom att klappa som på en hund ett par gånger på rumpan när dem träffar och kramar en.
Är detta en vanlig hälsning på barn för gamla och var kommer detta ifrån?
Tycker det är otroligt gulligt, men vet inte hur vanligt detta fenomen är.

Inga PK svar tack

Nej, det låter som pedofili. Vad skulle ett pk-svar vara förresten?
Citera
2018-09-15, 19:48
  #3
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Klappa barn på rumpan... Är det inte lite pedofil-varning på det...?
Citera
2018-09-15, 19:54
  #4
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Väldigt nyfiken på om fler har äldre i familjen som alltid klappar barn på rumpan när dem hälsar på dem / kommer på besök.
Mina mor och far föräldrar över 80 år har alltid hälsat på barn / oss barn som yngre genom att klappa som på en hund ett par gånger på rumpan när dem träffar och kramar en.
Är detta en vanlig hälsning på barn för gamla och var kommer detta ifrån?
Tycker det är otroligt gulligt, men vet inte hur vanligt detta fenomen är.

Inga PK svar tack


Vad i helvete är det som är gulligt med att göra så? Pedofili rakt igenom.
Citera
2018-09-15, 19:55
  #5
Medlem
Kakap0s avatar
Pratar inte om att SMEKA, jag pratar om att klappa 2-3 ggr, som när ni säger "duktig hund" sedan klapp klapp klapp på ryggen
Citera
2018-09-15, 19:57
  #6
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Pratar inte om att SMEKA, jag pratar om att klappa 2-3 ggr, som när ni säger "duktig hund" sedan klapp klapp klapp på ryggen

Barn är inte hundar! Hundar blir inte obekväma om man tar på dem...
Citera
2018-09-15, 19:58
  #7
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Pratar inte om att SMEKA, jag pratar om att klappa 2-3 ggr, som när ni säger "duktig hund" sedan klapp klapp klapp på ryggen


Varför rubriksätter du med klapp på rumpan för att sedan ändra det till ryggen? Klapp eller smek? same same.
Citera
2018-09-15, 19:58
  #8
Medlem
Aldrig hört talas om, på huvudet kanske. Men på rumpan blir ju väldigt jobbigt. Det är nog hos dig bara.
Citera
2018-09-15, 19:59
  #9
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Nej, det låter som pedofili. Vad skulle ett pk-svar vara förresten?

Du är ett media skapat Psykfall som tror att alla är pedofiler..
Ta livet av dig om du mår så illa.
Att klappa ett barn på rumpan har inget med sex att göra ANNAT än att betraktaren ser det som sådant.

DU är pedofilen som håller ögonen på dessa beteenden och hur barnen klappas på.. du har dolda pedofila anlag som du bör kontanta en psykolog om.. Vi andra anser att det är normalt och barnen upplever det på samma sätt i en bra miljö.
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2018-09-15 kl. 20:02.
Citera
2018-09-15, 19:59
  #10
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Väldigt nyfiken på om fler har äldre i familjen som alltid klappar barn på rumpan när dem hälsar på dem / kommer på besök.
Mina mor och far föräldrar över 80 år har alltid hälsat på barn / oss barn som yngre genom att klappa som på en hund ett par gånger på rumpan när dem träffar och kramar en.
Är detta en vanlig hälsning på barn för gamla och var kommer detta ifrån?
Tycker det är otroligt gulligt, men vet inte hur vanligt detta fenomen är.

Inga PK svar tack

Med barn menar du typ 1-3 års ålder antar jag? En blöjrumpa klappar man förstås, det hör till. Klappa en 10-åring på rumpan passerar däremot gränsen för gulligt in på creepy. Men det är med mina referensramar. Möjligt att det kan förekomma individuella undantag.
Citera
2018-09-15, 19:59
  #11
Medlem
Sheen999s avatar
Har råkat ut för det många gånger av släktingar, alltid tyckt det har varit lite små skumt sådär..

Ska beväpna mina barn med pepparspray och överfallslarm på släktmiddagar så dom slipper uppleva detta traumatiska fenomen.
Citera
2018-09-15, 20:04
  #12
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du är ett media skapat Psykfall som tror att alla är pedofiler..
Ta livet av dig om du mår så illa.

Jag tror inte att personerna i fråga är pedofiler. Jag konstaterade bara att beteendet låter som pedofili och således inte är något som jag uppfattar som normalt, iaf om det gäller äldre barn. Det är knappast media som skapar folk som tror att alla är pedofiler. Media är allmänt positiva till att människor får ha olika sexualiteter medan det snarare är homofober på flashback som tror att hbtq-rörelsen snart kommer uppmana till pedofili.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback