Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 19:42
  #13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Inte bland random folk.

Träffar kunder som tror att heltäckningsmattor är det värsta från ett hygieniskt sätt.

Oavsett vara så finns det alltid random folk som inte hänger med i utvecklingen, utan fortsätter tro på det de hörde för tjugo plus år sedan.
Citera
2018-09-15, 19:42
  #14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Myten om att heltäckningsmattor är ohygieniska är inte sanna.

Förr sade men att en heltäckningsmatta aldrig behövdes städas. Därför blev heltäckningsmattan äcklig.

Om man ser heltäckningsmatta som vilken entrématta som helst, den behöver också dammsugas emellanåt. Ibland kan man även göra rent den med en mattvätt-maskin.

Heltäckningsmattor binder damm så det inte yr runt i rummen.

Jag är utbildad golvläggare.

Nå vad säger Flashback?


Frågar igen.. Varför ligger det inte heltäckningsmattor i varenda operationslokal ?
Citera
2018-09-15, 19:58
  #15
Medlem
Jag blir allergisk om jag går in där det är heltäckningsmatta...fastän dom ska vara dom hygienska heltäckningsmattorna. Dom dämpar ljudnivån det kan jag hålla med om...och sliter ut städarna i förtid..
Citera
2018-09-15, 20:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag läste på högskolan.



http://www.husligheter.se/2017/01/16...tta-finns-det/

Det var ju inte direkt en vetenskaplig undersökning om bakteriehalten i en heltäckningsmatta.
Citera
2018-09-15, 21:45
  #17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag läste på högskolan.



http://www.husligheter.se/2017/01/16...tta-finns-det/

Du ljuger som en häst travar. Man läser inte till mattläggare på någon högskola.
Citera
2018-09-15, 22:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Myten om att heltäckningsmattor är ohygieniska är inte sanna.

Förr sade men att en heltäckningsmatta aldrig behövdes städas. Därför blev heltäckningsmattan äcklig.

Om man ser heltäckningsmatta som vilken entrématta som helst, den behöver också dammsugas emellanåt. Ibland kan man även göra rent den med en mattvätt-maskin.

Heltäckningsmattor binder damm så det inte yr runt i rummen.

Jag är utbildad golvläggare.

Nå vad säger Flashback?
vem har fortfarande heltäckningsmattor, det är så 70-tal.
Citera
2018-09-16, 00:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag läste på högskolan.



http://www.husligheter.se/2017/01/16...tta-finns-det/

Man läser inte till mattläggare på högskola.

Snygg källa.
Citera
2018-10-02, 11:23
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Myten om att heltäckningsmattor är ohygieniska är inte sanna.

Förr sade men att en heltäckningsmatta aldrig behövdes städas. Därför blev heltäckningsmattan äcklig.

Om man ser heltäckningsmatta som vilken entrématta som helst, den behöver också dammsugas emellanåt. Ibland kan man även göra rent den med en mattvätt-maskin.

Heltäckningsmattor binder damm så det inte yr runt i rummen.

Jag är utbildad golvläggare.

Nå vad säger Flashback?

Kan man lägga en heltäckande matta ovanpå tex ett parkettgolv utan att golvet skadas, dvs så det går att återställa senare?

Vad kostar det att lägga lättstädad grå matta på golv med storleken 4x8 m?
Citera
2018-10-02, 11:49
  #21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Citat:
... eftersom att mattan binder dammet bättre än så att det inte virvlar runt runt och irriterar


Fast det är ju inte damm man talar om när man pratar hygien, utan bakterier och andra mikroorganismer..
Citera
2018-10-02, 11:49
  #22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Kan man lägga en heltäckande matta ovanpå tex ett parkettgolv utan att golvet skadas, dvs så det går att återställa senare?

Vad kostar det att lägga lättstädad grå matta på golv med storleken 4x8 m?

Ja, det är inga problem att lägga matta på parkett. Bara du inte limmar eller tejpar.

Priset beror ju på vad mattan kostar per kvm. Det finns från hundringen och uppåt.

3200 och uppåt med andra ord förutsatt att du gör jobbet själv, vilket inte alls är svårt.
Citera
2018-10-02, 22:32
  #23
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Myten om att heltäckningsmattor är ohygieniska är inte sanna.

Förr sade men att en heltäckningsmatta aldrig behövdes städas. Därför blev heltäckningsmattan äcklig.

Om man ser heltäckningsmatta som vilken entrématta som helst, den behöver också dammsugas emellanåt. Ibland kan man även göra rent den med en mattvätt-maskin.

Heltäckningsmattor binder damm så det inte yr runt i rummen.

Jag är utbildad golvläggare.

Nå vad säger Flashback?
Jag säger att när du lagt mitt golv ska de ge Fan i vad jag har på det, men för att fortsätta dina synpunkter på min hälsa - Jag gillar trasmattor men bör det vara plast eller tyg? Med tanke på damm alltså.
Citera
2018-10-09, 16:17
  #24
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Myten om att heltäckningsmattor är ohygieniska är inte sanna.

Förr sade men att en heltäckningsmatta aldrig behövdes städas. Därför blev heltäckningsmattan äcklig.

Om man ser heltäckningsmatta som vilken entrématta som helst, den behöver också dammsugas emellanåt. Ibland kan man även göra rent den med en mattvätt-maskin.

Heltäckningsmattor binder damm så det inte yr runt i rummen.

Jag är utbildad golvläggare.

Nå vad säger Flashback?
Jo det blir ohygieniskt. Skulle du lägga ut en tröja på golvet, låta alla gå på den med mera och sedan dammsuga den och tro att den är ren? Eller köra över med en mattvätt-maskin och sedan ta på dig den i tron att den är helt ren?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback