Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-11, 10:19
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Inte helt och hållet barnsliga förstås, de flesta är ju vuxna män och kvinnor, men ändå relativt omogna tror jag...

Men att man till viss del är omogen behöver ju inte innebära att man helt saknar djup - en fullständigt ytlig människa har nog inget behov att ens uttrycka sig konstnärligt...


Det kan ju vara så att de är lite omogna i och med att saknar flera av de beståndsdelar
som gör en människa "normal" och följer de normer de flesta andra har i det samhälle man växer upp i.
Alltså, omständigheterna för de här individerna har gjort det lite svårare för dem skulle
man kanske kunna säga?
Men visst konstnärer behöver ju också vara omogna och infantila, även om det är jävligt negativa ord.
En mogen människa ska väl också kunna bejaka sitt inre barn? Sen går många konstnärer in i en roll
i sitt konstnärskap och har en annan sida privat, för det de sysslar med är ju ändå underhållning.
Jag skulle säga att de flesta konstnärer är extremt erfarna, beresta, visa, intelligenta - både socialt och intellektuellt. Många är även väldigt utbildade.
Citera
2018-11-11, 10:22
  #38
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Det kan ju vara så att de är lite omogna i och med att saknar flera av de beståndsdelar
som gör en människa "normal" och följer de normer de flesta andra har i det samhälle man växer upp i.
Alltså, omständigheterna för de här individerna har gjort det lite svårare för dem skulle
man kanske kunna säga?
Men visst konstnärer behöver ju också vara omogna och infantila, även om det är jävligt negativa ord.
En mogen människa ska väl också kunna bejaka sitt inre barn? Sen går många konstnärer in i en roll
i sitt konstnärskap och har en annan sida privat, för det de sysslar med är ju ändå underhållning.
Jag skulle säga att de flesta konstnärer är extremt erfarna, beresta, visa, intelligenta - både socialt och intellektuellt. Många är även väldigt utbildade.
Vilken typ av konstnärer syftar du på, inte vanliga popstjärnor hoppas jag...?
Citera
2018-11-11, 10:29
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vilken typ av konstnärer syftar du på, inte vanliga popstjärnor hoppas jag...?

De artister som inte har fler egenskaper än yta och en bra sångröst borde inte
få bli popstjärnor. Det är bara tragiskt. Tyvärr finns det ju en del såna också...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback