Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 12:41
  #1
Avstängd
Med fokus i frågan på just kameran, kommer iphone XS ha bättre kamera än X eller likadan?

Och i övrigt då?

Tack.
Citera
2018-09-15, 12:54
  #2
Medlem
Jämförelse

https://www.digitaltrends.com/mobile...pple-iphone-x/
Citera
2018-09-15, 15:28
  #3
Medlem
Fantasipriser, vad är det funktioner som rättfärdigar priset?
Med tanke på prisutvecklingen så lär man snart leasa ut mobiler.

Har kvar min 5s, ser absolut ingen mening att byta den.
Citera
2018-09-16, 09:09
  #4
Medlem
Raggarspinns avatar
Både X och XS har 12MP bildsensor och fast bländare f/1.8 på vidvinkel och f/2.4 på telefoto. XS har något större pixlar, 1.4µm mot X 1.22µm, vilket normalt ger mindre brus vid sämre ljusförhållanden.
Att i efterhand justera skärpedjupet har inget med kameran att göra men tack vare XS snabbare processor och mer RAM så görs redigeringen snabbare. Justering av skärpedjupet är mjukvarubaserad och sker efter exponering och inte som i normala fall genom att justera bländaröppningen.
XS använder stereomikrofoner vid videofilmning vilket är ett lyft från iPhone X som filmar i mono. XS högre vattentålighet kanske är ett plus om man fotograferar vid vatten...
Förövrigt vet jag inte vad som motiverar ett pris på över 12.000kr!
Citera
2018-09-16, 19:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Både X och XS har 12MP bildsensor och fast bländare f/1.8 på vidvinkel och f/2.4 på telefoto. XS har något större pixlar, 1.4µm mot X 1.22µm, vilket normalt ger mindre brus vid sämre ljusförhållanden.
Att i efterhand justera skärpedjupet har inget med kameran att göra men tack vare XS snabbare processor och mer RAM så görs redigeringen snabbare. Justering av skärpedjupet är mjukvarubaserad och sker efter exponering och inte som i normala fall genom att justera bländaröppningen.
XS använder stereomikrofoner vid videofilmning vilket är ett lyft från iPhone X som filmar i mono. XS högre vattentålighet kanske är ett plus om man fotograferar vid vatten...
Förövrigt vet jag inte vad som motiverar ett pris på över 12.000kr!
12k e ju som en bättre dator. Dock är ja bunden till ett 24 månaders abonnemang men fick enligt mig bra deal så betalar totalt 14.400 :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback