Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 03:37
  #1
Medlem
ShadowStepzs avatar
Så.. Företaget jag jobbar för (onlinegaming) har fått en officiell email spoofad, med en hackad databas innehållande ALL info om spelarna, samt staff. Saker spelare inte ens ska känna till.

Finns det något sätt att få reda på IP den som hackat/spoofat emailen använt? Jag misstänker ett insiderjob men vet inte..

Ja, jag vet att han mest troligen använt VPN, men kanske inte..
Citera
2018-09-15, 04:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Så.. Företaget jag jobbar för (onlinegaming) har fått en officiell email spoofad, med en hackad databas innehållande ALL info om spelarna, samt staff. Saker spelare inte ens ska känna till.

Finns det något sätt att få reda på IP den som hackat/spoofat emailen använt? Jag misstänker ett insiderjob men vet inte..

Ja, jag vet att han mest troligen använt VPN, men kanske inte..

Nej det kan du inte antagligen. Inte ens polisen vet hur man gör. Jag tror det behövs flera input på samma gång. Ett team.
Citera
2018-09-15, 04:23
  #3
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13.107.21.200
Nej det kan du inte antagligen. Inte ens polisen vet hur man gör. Jag tror det behövs flera input på samma gång. Ett team.


Crap.. Har en eventuell identitet men vill inte "kapa huvud" på fel person..
Men tack.
Citera
2018-09-15, 07:40
  #4
Medlem
paerras avatar
Informera användarna så dom kan byta lösenord?
Citera
2018-09-15, 07:56
  #5
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Så.. Företaget jag jobbar för (onlinegaming) har fått en officiell email spoofad, med en hackad databas innehållande ALL info om spelarna, samt staff. Saker spelare inte ens ska känna till.

Finns det något sätt att få reda på IP den som hackat/spoofat emailen använt? Jag misstänker ett insiderjob men vet inte..

Ja, jag vet att han mest troligen använt VPN, men kanske inte..
Det närmaste jag kommer är www.ip.nu
Där hittar man inte vem som skickat men dock varifrån det skickats.
Kanske inte hjälper dig men....
Citera
2018-09-15, 08:35
  #6
Avstängd
iAmLanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Det närmaste jag kommer är www.ip.nu
Där hittar man inte vem som skickat men dock varifrån det skickats.
Kanske inte hjälper dig men....
TS vill nog ha hjälp med att hitta IP-adressen till att börja med.

Tyvärr har jag inte några tips TS, däremot förstår jag inte händelseförloppet. Vadå email spoofad "med en hackad databas"?

Som sagt, informera spelarna om det som hänt.
Citera
2018-09-15, 13:23
  #7
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
TS vill nog ha hjälp med att hitta IP-adressen till att börja med.

Tyvärr har jag inte några tips TS, däremot förstår jag inte händelseförloppet. Vadå email spoofad "med en hackad databas"?

Som sagt, informera spelarna om det som hänt.

Ett spel samt spelforum har hackats, allt är ute, spelares emailadresser, uppgifter från interna verktyg osv. Det har sedan skickats till spelare från vad som ser ut som en officiell emailadress från företaget.
Citera
2018-09-16, 16:38
  #8
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Ett spel samt spelforum har hackats, allt är ute, spelares emailadresser, uppgifter från interna verktyg osv. Det har sedan skickats till spelare från vad som ser ut som en officiell emailadress från företaget.
Hur många användare ficl sina uppgifter läckta? Läste just om läckta uppgifter från ett företag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback