Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-14, 23:46
  #1
Medlem
Jag vill försöka vara anonym på nätet men det är typ omöjligt idag då varje gång man har vpn (ny ip hela tiden) så blir jag utelåst på alla hemsidor och konton, då måste jag godkänna att det är jag på min mail. Problemet är bara att jag också blir utelåst på min mail och sen är allt kört då jag inte vill registrera ett telefon nr och de temporära telefonerna fungera heller aldrig på hotmail mail.

Så vad jag är ute efter är en email service som aldrig ställer massa onödiga efterblivna frågor och istället bara låter mig använda deras tjänster utan något jävla tjafs. Finns det en sådan? Liksom vafan hände med har man username och pass e man inne blir skit förbannad hur de ska hålla på!!
Citera
2018-09-15, 01:54
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Har du testat Proton mail? Nu är.det kanske ett kvartal sedan jag loggade in där senast, men jag har då inte haft några problem.
Citera
2018-09-15, 09:42
  #3
Medlem
GoldTalons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Har du testat Proton mail? Nu är.det kanske ett kvartal sedan jag loggade in där senast, men jag har då inte haft några problem.

ProtonMail funkar skitbra. Tyvärr har ProtonMail "bakdörr". Baserad i Schweiz.
Googlade förut och såg att dom har hjälpt amerikanska myndigheter efter förfrågan.
Enda kruxet för mig är att den funkar inte på något äldre smartphones.

Samsung S3 - Funkar ej
Samsung Note 3 - Funkar
Samsung Tab S - Funkar


SD until I die with my boots on
Citera
2018-09-15, 11:01
  #4
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldTalon
ProtonMail funkar skitbra. Tyvärr har ProtonMail "bakdörr". Baserad i Schweiz.
Googlade förut och såg att dom har hjälpt amerikanska myndigheter efter förfrågan.
Enda kruxet för mig är att den funkar inte på något äldre smartphones.

Samsung S3 - Funkar ej
Samsung Note 3 - Funkar
Samsung Tab S - Funkar


SD until I die with my boots on

Javisst har dom hjälpt myndigheter men du får skilja på vad ProtonMail kan hjälpa myndigheter med.

Finns ingen "bakdörr" (ge gärna källa på det) utan allt ProtonMail kan hjälpa till med är den metadata som dom eventuellt har tillgång till.

Ett företag kan rimligtvis inte ge ut data dom antingen inte har, eller har tillgång till.

Jag utgår att du har läst artiklar om tillslaget mot en medlem av Apophis Squad som körde en DDoS mot bla ProtonMail och Tutamail?

"law enforcement agencies submitted MLAT requests, asking the company to "render assistance to the extent that is possible given ProtonMail encryption."

https://thehackernews.com/2018/09/co...b-threats.html

Så nej, ingen bakdörr.

ProtonMail kan rekommenderas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback