Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-14, 22:53
  #1
Medlem
biggander2s avatar
Har en telefon där skärmen är helt förstörd, den är dock upplåst och full med batteri. Har ett antal filer på mobilen jag vill komma åt och föra över. Hittar en hel del skumma program via google, har ni något vettigt tips?
Citera
2018-09-14, 22:54
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Har du prövat att stoppa in en USB kabel och in i datorn?
Citera
2018-09-14, 22:59
  #3
Medlem
Tungsmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Har en telefon där skärmen är helt förstörd, den är dock upplåst och full med batteri. Har ett antal filer på mobilen jag vill komma åt och föra över. Hittar en hel del skumma program via google, har ni något vettigt tips?
Samsung Kies
Citera
2018-09-14, 23:03
  #4
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Har du prövat att stoppa in en USB kabel och in i datorn?

Ja, det händer inget. Brukar det inte komma upp en förfrågan på mobilen om man vill överföra data till datorn? Isf ser jag inte den förfrågan och kan inte acceptera.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsmet
Samsung Kies

Verkar endast vara för Samsung om jag förstått rätt. Tack för tipset ändå.
Citera
2018-09-14, 23:06
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Ja, det händer inget. Brukar det inte komma upp en förfrågan på mobilen om man vill överföra data till datorn? Isf ser jag inte den förfrågan och kan inte acceptera.

Har inte hänt mig ännu, men vet att det kan finnas möjligheter... snabb googlade:
https://drfone.wondershare.com/andro...en-screen.html
Citera
2018-09-14, 23:39
  #6
Moderator
Arne.Ankas avatar
du säger skärmen är förstörd, är det pekskärmen som är kass eller även bildskärmen?
Citera
2018-09-15, 12:23
  #7
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Har inte hänt mig ännu, men vet att det kan finnas möjligheter... snabb googlade:
https://drfone.wondershare.com/andro...en-screen.html

Verkar vara lite skumt, hittar blandat om det programmet. Har du någon erfarenhet av detta program?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
du säger skärmen är förstörd, är det pekskärmen som är kass eller även bildskärmen?

Bildskärmen är helt svart, osäker om pekskärmen fungerar. Den är laddad och igång men man kan inte se något.
Citera
2018-09-15, 12:26
  #8
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Verkar vara lite skumt, hittar blandat om det programmet. Har du någon erfarenhet av detta program?



Bildskärmen är helt svart, osäker om pekskärmen fungerar. Den är laddad och igång men man kan inte se något.

Kan tänka mig att det vore bra att veta vilken telefon det handlar om.
Citera
2018-09-15, 12:30
  #9
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan tänka mig att det vore bra att veta vilken telefon det handlar om.

Oneplus.
Citera
2018-09-15, 12:38
  #10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Bildskärmen är helt svart, osäker om pekskärmen fungerar. Den är laddad och igång men man kan inte se något.
oK, Hade det bara varit pekskärmen hade du kunnat testa att koppla in en mus men funkar inte bildskärmen så är det rätt kört.
Citera
2018-09-15, 12:51
  #11
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
oK, Hade det bara varit pekskärmen hade du kunnat testa att koppla in en mus men funkar inte bildskärmen så är det rätt kört.

Ok typiskt. Tack ändå.
Citera
2018-09-15, 12:56
  #12
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Oneplus.
Oneplus One?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback