Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-14, 17:36
  #1
Medlem
BacarySagnas avatar
Hej! Det är så att jag och min fru emellanåt lirar spel tillsammans online på varsin PS4a, problemet som uppstår mer ofta än sällan är att när vi ska ansluta till ett gemensamt party så blir det ofta "Unable to connect to host" osv. När vi väl är i samma party med andra människor och börjar söka match i förslagsvis Call Of Duty så kan det bli så att den ena av oss skickas ut ur partyt.

För att summera så har vi stora problem med att spela tillsammans på varsin PS4a på samma anslutning, vi båda kör med nätverkssladd som är dragna direkt till modemet och i vårat stenåldershus finns det bara ADSL.

Jag läste något om att prova slå på uPnP, jag loggade in på mitt modem och upptäckte att uPnP funktionen saknades där.... Någon som har några andra förslag jag kan prova?

Tack på förhand!
Citera
2018-09-14, 17:58
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Finns säkerligen någon programmatisk funktion (2 enheter med samma publika IP då blir den ena disconnected) till de servrar du ansluter till (i ditt fall Activision servrar?) som gör detta problematiskt.

Det enda jag kan se är att fixa någon VPN tjänst till den ena PS4'an möjligen (dvs en lite avancerad router eller någon mjuk/hårdvaru variant).

Antar att uPnp kan lösa vissa saker, men antar att vissa programvaruföretag och dess server programvaror helt enkelt inte tillåter två olika enheter/konton med samma publika IP och då är det enda sättet att få olika publika IP.
Citera
2018-09-14, 18:32
  #3
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Prata med din ISP och se om dom kan hjälpa dig, här hemma med Comhem är det inga problem.
Citera
2018-09-14, 19:47
  #4
Medlem
Kör 3st ps4 hemma oftast i party har aldrig haft problem.
Citera
2018-09-14, 20:15
  #5
Medlem
RingInteSnutens avatar
Många har liknande problem. Det kan vara ditt modem som inte tillåter det, som andra har sagt kan det vara spel servern.

Installera en vpn på ena ps4at och testa. Google kan hjälpa dig med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback