Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-14, 16:30
  #1
Medlem
Ja, som titeln helt enkelt.

Jag tänkte att det kunde ha att göra med hårväxt så jag rakade de "skyldiga" delarna men det gjorde det om något värre. En googlesökning pekade i riktning att det kunde vara svamp, men saker och ting ser normala ut - tycker inte det är rött och inte heller några sår. Tycker inte heller det verkar vara torrt. Ljumskarna är OK också. Kan det vara svamp även om det inte ser så ut? Duschar minst 7 gånger i veckan och svamp brukar väl trivas med fukt...

Könssjukdom är väl uteslutet eftersom det just är pungen och roten som ställer till med problem?

Om det nu troligen är svamp, finns det någon svampsalva ni rekommenderar? Gärna utan recept men om på recept är bättre låt så vara.
Citera
2018-09-14, 16:33
  #2
Avstängd
ihatemes avatar
Vanquin! Har haft liknande problem
Citera
2018-09-14, 16:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Vanquin! Har haft liknande problem
Så det är svamp fastän det inte syns? Har tidigare haft svamp på ljumskarna och då var det rött och mer tydligt

Tack
Citera
2018-09-14, 17:00
  #4
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Pungar ska klia lite men ju mer du kliar desto värre blir det, tvätta dig med en mild intimtvål och börja klia med lite finess så ska det nog lösa sig.
Citera
2018-09-14, 17:04
  #5
Medlem
a.e.gs avatar
Du måste tvätta kalsongerna alternativt köpa nya.

Hjärtliga hälsningar
a.e.g med personal
__________________
Senast redigerad av a.e.g 2018-09-14 kl. 17:06.
Citera
2018-09-14, 17:09
  #6
Avstängd
ihatemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Så det är svamp fastän det inte syns? Har tidigare haft svamp på ljumskarna och då var det rött och mer tydligt

Tack
Köp det inte än!

Om du har möjlighet, sov utan kalsonger en eller två nätter. Det ska bli bättre redan första natten, men ta två för säkerhets skull.

Funkar inte det, köp vanquin! Salva.
Citera
2018-09-14, 17:33
  #7
Medlem
AX64s avatar
Nytt tvätt- eller sköljmedel kanske?
Citera
2018-09-14, 18:02
  #8
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Vanquin! Har haft liknande problem
Vet inte vad för doktor du har varit hos men Vanquin är mot springmask.
Citera
2018-09-19, 12:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Köp det inte än!

Om du har möjlighet, sov utan kalsonger en eller två nätter. Det ska bli bättre redan första natten, men ta två för säkerhets skull.

Funkar inte det, köp vanquin! Salva.
Det har hjälpt att sova me paketet ute så tack för tipsetc men det är inte helt åtgärdat trots det. Någon i tråden skrev att vanquin är till något annat, är du säker på att du skrev rätt?
Citera
2018-09-19, 12:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Nytt tvätt- eller sköljmedel kanske?
Jo är väl nytt tvättmedel, men använder så lite (och kör på 95 grader) så kan det verkligen vara det? För full maskin använder jag kanske motsvarande strax under en matsked (riktig matsked, inte måttet). Sköljmedel använder jag inte, kan det kanske ha med saken att göra?
Citera
2018-09-19, 16:30
  #11
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Jo är väl nytt tvättmedel, men använder så lite (och kör på 95 grader) så kan det verkligen vara det? För full maskin använder jag kanske motsvarande strax under en matsked (riktig matsked, inte måttet). Sköljmedel använder jag inte, kan det kanske ha med saken att göra?

Man kan vara känslig mot vissa ämnen i tvättmedlet och då få de symptom du beskriver. Mängden man använder påverkar förstås men även en liten mängd kan irritera huden, speciellt där det lätt blir lite fuktigt så att kemikalierna verkligen får verkning. Har fått liknande problem då jag provat vissa (kanske lite billigare) tvättmedel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback