Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 00:40
  #985
Medlem
libbens avatar
Ett politiskt parti bör ha rätten att utesluta någon.

Varför muslimer röstar på MP är ju för att infiltrera och hamna i maktens korridorer. Det har ju inget med vilken partipolitik som drivs i dessa småpartier. Det är bara det enklaste sättet att komma närmare riksdagen, inget om vilken politik som bör drivas.

Det är ju så man tar över saker över tid. Man nästlar sig in och börjar ta över.

Näe, partier borde kunna utesluta folk helt och gillar inte individen det så är de helt upp till dem att starta egna partier och skriva eget partiprogram och försöka bli invald.

Allt som krävdes för denna kupp var 1400 klanröster. Skapa ett parti och skriva ett partiprogram och få röster på det hade t.ex Leila aldrig klarat av att genomföra. Så detta är enbart en kupp och Muslim Partiet är nöjda med det. Helt fantastiskt
Citera
2018-09-22, 09:02
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Men är du bakom flötet? Varför ska man diskutera något med dig när du inte har en aning om vad personen har gjort för uttalanden.
Ska jag ge dig motargument så kan jag lika väl prata med mig själv.
Trots att du inte har en aning så ska du ändå sitta o tycka massa saker.

Jo, så länge muslimer är en liten grupp så är det klart de tycker det.
Man går inte i en lokal där det är 200 hårdrockare o skriker att man diggar synth.
Men är man 40 stycken synthare så kan man börja skrika.
Samma sak är det med muslimer.
När de är tillräckligt många så kommer de hem till dig för att skära av dig halsen.

Du kan inte ignorera det faktum att samtliga terrorattacker i Europa de senaste åren har skett av muslimer.
Hur många har inte dött i Paris tack vare muslimer?
Hur många blev skadade eller dog i Stockholm?

Oavsett om du är man eller inte så låter du som en radikal MP-kvinna.
"Inte alla muslimer..."

Om du inte fattar vad som pågår så föreslår jag att du går tillbaks och sover.
Du är för dum och du kommer inte förstå förrän den dagen det plingar på din dörr, om ens då.

Två saker:

För det första

Eftersom tråden handlar om Leila Ali-Elmi så kan det väl vara på sin plats att länka till den här artikeln som handlar om henne och vad hon står för. Tror inte det ska vara betalvägg...

https://www.dn.se/nyheter/politik/sa...d-i-riksdagen/

En tydligt skärpt, engagerad, viljestark, ung kvinnlig politiker med förortsbakgrund som är djupt kritisk mot både klanvälde och islamism. Förorten är inte direkt överrepresenterad i riksdagen men nu kommer hon som brinner för frågor som skola och trångboddhet vilket är viktiga saker för just förortens människor. En kul detalj i ett forum där "svenskhet" ofta är ett tema - Flashback - är att hon snusar.

Anar att en del Flashbackskribenter kommer yra om "PK-media" redan när de ser att artikeln står i just DN. Men läs ändå....



För det andra

Ditt inlägg "nilserikkk" gör mig fundersam.

Nu lägger du inte fram några direkta argument utan det blir mest påhopp, att jag skulle vara "bakom flötet" och "dum", men det må vara hänt.

Om terrorattacker. Räknar du in 2011 bland "de senaste åren" har vi ju Breivik på Utöya i kategorin "terrorattacker", kanske ett sidospår...

Men framför allt.

Det du skriver andas verkligen ilska, frustration, och faktiskt rädsla. Muslimerna kommer att "komma hem till mig för att skära av mig halsen", de kommer att "ringa på min dörr". Allvarligt talat??? Var kommer den här rädslan ifrån?? De här skräckföreställningarna? Jag är uppriktigt nyfiken. Berätta! Jag kommer inte svara med påhopp eller raljera.
__________________
Senast redigerad av Shunruy 2018-09-22 kl. 09:08.
Citera
2018-09-22, 10:06
  #987
Medlem
Dofternas avatar
Vad skriver Orrenius i sin intervju med Leila i dagens DN?
Citera
2018-09-22, 10:40
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad skriver Orrenius i sin intervju med Leila i dagens DN?

Är det inte bättre att du läser själv? Hellre än att få innehållet återberättat av någon random flashback-förståsgipåare? Tror inte det är betalvägg på artikeln.
Citera
2018-09-22, 11:25
  #989
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Är det inte bättre att du läser själv? Hellre än att få innehållet återberättat av någon random flashback-förståsgipåare? Tror inte det är betalvägg på artikeln.

Självklart är det bättre om jag läser själv. Men där jag befinner mig nu och med den utrustning jag har så är det betalvägg.
Citera
2018-09-22, 12:39
  #990
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Självklart är det bättre om jag läser själv. Men där jag befinner mig nu och med den utrustning jag har så är det betalvägg.
Han skriver bland annat:
* att hon inte tillhör någon klan
* att hon bott på behandlingshem (Sparregården, Vänersborg i två år för utagerande beteende) hon försvarade en kille i mellanstadiet från den rasistiska läraren som inte ville låta honom bli fotbollsproffs genom att utlösa brandlarmet (bl. a)
* att det var Bergsjöns SK (fd Somalia SK) som lyssnade på henne i två timmar och sedan förstod att allt hon tyckte (vi vet inte vad) var rätt, så de knackade på varenda dörr och fick en irakier, en finne och en svensk(Bellman?) att kryssa henne
* att valarbetare från MP blev ombedda att hjälpa röstande att kryssa rätt

för övrigt vet jag inte vad jag ska tycka, men att MP förvandlats till ett värddjur för allehanda mer eller mindre trevliga organismer är kristallklart.
Citera
2018-09-22, 14:34
  #991
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Han skriver bland annat:
* att hon inte tillhör någon klan
* att hon bott på behandlingshem (Sparregården, Vänersborg i två år för utagerande beteende) hon försvarade en kille i mellanstadiet från den rasistiska läraren som inte ville låta honom bli fotbollsproffs genom att utlösa brandlarmet (bl. a)
* att det var Bergsjöns SK (fd Somalia SK) som lyssnade på henne i två timmar och sedan förstod att allt hon tyckte (vi vet inte vad) var rätt, så de knackade på varenda dörr och fick en irakier, en finne och en svensk(Bellman?) att kryssa henne
* att valarbetare från MP blev ombedda att hjälpa röstande att kryssa rätt

för övrigt vet jag inte vad jag ska tycka, men att MP förvandlats till ett värddjur för allehanda mer eller mindre trevliga organismer är kristallklart.

Kan inte läsa artikeln pga betalvägg men har förstått att den ledande teorin är att det är ett fotbollslag som hjälpt henne. De har säkert hjälpt till. Kanske var det dumt av mig och flera andra som lyfte frågan att skriva "klanröstning" i början eftersom vi inte kan leda det i bevis. Det skulle kanske varit bättre om vi kallade det "Somalisk nationalism" eller "Etnisk röstning". Det är ju det som är huvudproblemet, sen om det finns personer med inflytande i olika klaner som supportar det är egentligen sekundärt, om än en viktig aspekt. Sen är Somalia genomdränkt av klantänk och det sitter kvar i Sverige, det är bara att acceptera. De lägger inte bara av sin kultur när de kommer till Sverige.

Skickligt försök till spinn av Orrenius. Narrativet är alltså inte helt olikt en historia från gamla sporttidningen Buster, här har vi Åshöjdens BK typ som hjälper Leila. Gud så gulligt. Det finns inga problem med att man sätter etnicitet före kompetens, sitt gamla hemland före sitt nuvarande?

Att hon suttit på behandlingshem i två år är ändå anmärkningsvärt. Jag är egentligen helt för att människor med erfarenhet av andra sidor i livet ska kunna ta plats i Riksdagen, där många är generiska medelklass-broilers, men det blir för mig i det här sammanhanget bara ytterligare en negativ aspekt i den här soppan som Sverige verkligen kunde ha varit utan.
Citera
2018-09-22, 21:13
  #992
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Han skriver bland annat:
* att hon inte tillhör någon klan
* att hon bott på behandlingshem (Sparregården, Vänersborg i två år för utagerande beteende) hon försvarade en kille i mellanstadiet från den rasistiska läraren som inte ville låta honom bli fotbollsproffs genom att utlösa brandlarmet (bl. a)
* att det var Bergsjöns SK (fd Somalia SK) som lyssnade på henne i två timmar och sedan förstod att allt hon tyckte (vi vet inte vad) var rätt, så de knackade på varenda dörr och fick en irakier, en finne och en svensk(Bellman?) att kryssa henne
* att valarbetare från MP blev ombedda att hjälpa röstande att kryssa rätt

för övrigt vet jag inte vad jag ska tycka, men att MP förvandlats till ett värddjur för allehanda mer eller mindre trevliga organismer är kristallklart.

Riktigt solskensreportage av Niklas som man inte direkt blir klokare efter.

Två är på ett behandlingshem för att hon utlöste ett brandlarm? Framgår det på vilket sätt den rasistiska läraren hindrade killen från att bli fotbollsproffs?

Fotbollslaget blev alltså så insatt i hennes politik efter två timmar att de kunde agera valarbetare åt henne, och därefter vet hon på något magiskt vis hur en irakier, finne och en svensk röstade i valet.

Inga konstigheter.
__________________
Senast redigerad av letspanic 2018-09-22 kl. 21:17.
Citera
2018-09-22, 21:50
  #993
Medlem
DN verkar hantera Leila ungefär som de gjorde med Fatemeh Khavari för något år sedan. Då hade de långa hyllningartiklar till henne, men det ebbade ut med tiden. Tänkvärt är att de damerna skulle få svårt att komma överens då den ena är shia och den andre sunni, med såna konflikter passar nog inte in i DN:s världsbild.

Skulle tro att Leila inom ett år gett ut en bok där hon utvecklar storyn med behandlingshemmet och fotbollslaget.
Citera
2018-09-22, 22:31
  #994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tyvärr så är SvD lika korrumperad som DN.

Det finns grader i helvetet. Båda är tidningar, men den ena skriver dig på näsan och berättar vad den anser att du ska tycka. Den andra, lite mer konservativa publikationen, kan även den vara bemästrande men lämnar ändå ett visst utrymme för egen tankeverksamhet.
Citera
2018-09-22, 22:44
  #995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Det var det jag menade tillsammans med incidenterna med Mehmet Kaplan och Yasri Kahan. Önskade också att de skulle åka ur Riksdagen men klarade sig tack vare sina röster från sina muslimska anhängare.

Jag säger inte emot dig, utan kompletterar bara ditt inlägg. När det gäller Mehmet Kaplan så gjorde han som bekant en omotiverad Turkietresa för skattebetalarnas pengar redan hösten 2014, strax efter att han hade tillträtt:

https://uvell.se/2014/12/26/vad-gor-mehmet-kaplan/
Citera
2018-09-23, 21:31
  #996
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Du är okunnig om detta? Har du levt under en sten?

Jag citerade Europaparlamentets hemsida som talade om "the migrant crisis."

http://www.europarl.europa.eu/news/e...ts-and-figures

Annars kan du väl själv titta på SCB:s sida som de flesta gör,

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ch-utvandring/

2011 96 467
2012 103 059
2013 115 845
2014 126 966
2015 134 240
2016 163 005
2017 144 489

Och då skall vi kanske också nämna SCB:s definition av "invandring":

"Vad behövs för att SCB ska räkna personer som invandrade i statistiken? Vi räknar inte med alla som kommer till Sverige och stannar här en tid, utan bara dem som

har anmält till Skatteverket att de har för avsikt att stanna i Sverige i minst tolv månader.
• har fått uppehållstillstånd eller uppehållsrätt i Sverige (gäller inte nordiska medborgare). Det innebär att asylsökande inte ingår.

• är folkbokförda i Sverige.

Med invandring menas en varaktig flyttning till Sverige från ett annat land, och som registreras i folkbokföringen. Asylsökande ingår inte."

Kan också lägga till denna lilla migrationsverket-bild:

https://www.migrationsverket.se/imag...l_s%C3%B6k.png

Samt:

https://www.migrationsverket.se/down...02000-2017.pdf

Nöjd?
Jag ser inte någon större skillnad mellan:
2015 134 240
2017 144 489
De länkar du skickade hade ju till och med lägre invandringstal de senaste åren (märkligt).
Jag ser inte några bevis för 'massinvandring'. Sorry...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback