Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 23:37
  #973
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
... Larvpotta.

Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att veta att den stora migrationskrisen börjar 2015...

Sverige har inte lyckats hantera massinvandringen sedan slutet av 1970-talet.
2015 var bara ett hack i kurvan.
Citera
2018-09-21, 07:48
  #974
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Du är okunnig om detta? Har du levt under en sten?

Jag citerade Europaparlamentets hemsida som talade om "the migrant crisis."

http://www.europarl.europa.eu/news/e...ts-and-figures

Annars kan du väl själv titta på SCB:s sida som de flesta gör,

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ch-utvandring/

2011 96 467
2012 103 059
2013 115 845
2014 126 966
2015 134 240
2016 163 005
2017 144 489

Och då skall vi kanske också nämna SCB:s definition av "invandring":

"Vad behövs för att SCB ska räkna personer som invandrade i statistiken? Vi räknar inte med alla som kommer till Sverige och stannar här en tid, utan bara dem som

har anmält till Skatteverket att de har för avsikt att stanna i Sverige i minst tolv månader.
• har fått uppehållstillstånd eller uppehållsrätt i Sverige (gäller inte nordiska medborgare). Det innebär att asylsökande inte ingår.

• är folkbokförda i Sverige.

Med invandring menas en varaktig flyttning till Sverige från ett annat land, och som registreras i folkbokföringen. Asylsökande ingår inte."

Kan också lägga till denna lilla migrationsverket-bild:

https://www.migrationsverket.se/imag...l_s%C3%B6k.png

Samt:

https://www.migrationsverket.se/down...02000-2017.pdf

Nöjd?

SD fokuserar väl bara på asyl och anhöriginvandring som fyller förorter med segregerade bidragstagare som dränerar välfärden?
Citera
2018-09-21, 07:52
  #975
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Detta är bra för oss Sverigevänner!
Nu kommer Svenskarna se exakt hur dessa klan djur fungerar!
Citera
2018-09-21, 08:15
  #976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Sverige har inte lyckats hantera massinvandringen sedan slutet av 1970-talet.
2015 var bara ett hack i kurvan.
Så är det verkligen. Håller med. Hade kollegor,invandrare, som sa samma sak.
Citera
2018-09-21, 08:41
  #977
Medlem
grey.eagles avatar
Nån som vet hur hon kom hit, då jag VET att rika somalier mutar unhcr personal i Kenya för att bli "kvot" intagna hit..
Citera
2018-09-21, 09:05
  #978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det är inte ett dugg svepande.
Hon har gjort uttalanden som tyder på att hon inte har Sverige som sitt största intresse.
Hon sätter inte vårt land som nummer ett utan hon vill något annat.

Muslimer hör inte hemma här. Det går inte att blanda olika religioner utan att det blir skit.
Islam är inte en religion som accepterar att det finns andra religioner i närheten.

Du låter som en typisk kvinna som inte ser några problem fast ditt hus står i lågor.
Skygglappar och har inte en susning om vad som egentligen pågår.


"Hon har gjort uttalanden som tyder på att hon inte har Sverige som sitt största intresse.
Hon sätter inte vårt land som nummer ett utan hon vill något annat."
Vilka uttalanden? Har du citat? Länkar?

Jag har inte forskat jättemycket om vilka frågor hon vill driva men skola och jämlikhet har jag uppfattat ligger henne nära om hjärtat. Känns angeläget och framför allt rätt harmlöst.


"Muslimer hör inte hemma här. "
Bevisligen är många muslimer hemmahörande i Sverige.

"Islam är inte en religion som accepterar att det finns andra religioner i närheten."
Alla muslimer jag känner är helt utan problem med att det finns människor med andra religioner (eller ingen religion alls) i deras omgivning. Det verkar vara du själv som har problem med människors olikhet. Jag ska inte förneka att religiös extremism är ett problem men hittills har ingen lyckats påvisa att Leila Ali-Elmi skulle ha sådana kopplingar eller sympatier.

"Du låter som en typisk kvinna som..."
Jag är man.

"...inte en susning om vad som egentligen pågår."
Upplys mig gärna om vad det är 'som egentligen pågår'. Men helst inte en massa löst tyckande utan någotsånär väl underbyggt.
__________________
Senast redigerad av Shunruy 2018-09-21 kl. 09:10.
Citera
2018-09-21, 09:13
  #979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Tycker ändå det är graverande att hon gillade och delade in the first place. Inte förtroendeingivande. Men visst, alla begår misstag och kan ångra sig. Frågan är om hon gör det uppriktigt?


Hennes väljare är så klart glada att hon gjort sådan succé i det svenska politiska livet på högsta nivå. År 2016 registrerad hon och en jämnärig man (hennes make?) ett aktiebolag, som ägnar sig åt "Översättning och tolkning" (SNI 74300) och "Föremålet för bolagets verksamhet är att erbjuda telekommunikationstjänster, konsulttjänster såsom personaluthyrning stöd och matchning, vård omsorg samt bedriva annan därmed förenlig verksamhet." De har registrerat sig för moms och F-skatt, i januari 2017, men ännu inte avgett någon årsredovisning. Allt detta samtidigt som hon bedriver sin politiska personvalskampanj under sken av att vara miljöpartist. Och så kom hon och hennes bolagspartner på att de måste vara registrerade för moms 29/5 2018.

Det är inte sin miljöpolitik som hon blivit berömd för utan just den här vänsterpartisten Farrajs film och den kommentar Leila hade kvar tills miljöpartiet upplyste henne om att hat och hot inte är acceptabelt inom svensk politik.

Hon har tydligen bott i Sverige under större delen av sitt liv (sen 2 års ålder) och är noterad som gift på Ratsit. Fast hon är ensamboende. Så det är märkligt att hon inte har några arbetsinkomster, studier eller något politiskt liv noterat över huvud taget. Bolaget (559095-2676) är visserligen väldigt ungt, men hon har väl deklarerat som företagare. Eller åtminstone några inkomster från den politiska tjänstgöringen som ersättare i Angereds stadsdelsnämnd. Eller har hon inte behövt tjänstgöra?

Det finns intressantare saker att diskutera när det gäller den här kvinnan än om det rör sig om "klanröstning" och liknande. Hon måste ha gått i svensk skola och avlagt någon form av grundskola och kanske t.o.m. gymnasium. Är hon auktoriserad tolk för arbete inom sjukvård och rättsväsende? Vem är människan egentligen?
Citera
2018-09-21, 10:46
  #980
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Tack, men jag ser inte det för något bevis på att det är farligt att vistas där.
Från din första länk:
Antalet skjutningar de senaste åren i Göteborg
2011: 48 st
2012: 46 st
2013: 57 st
2014: 49 st
2015: 35 st
2016: 39 st

Det har inte direkt blivit farligare...
Du fick det du bad om. Artiklar om hur farligt det är kring Komettorget.

Att det skjuts är ett tecken på att folk skjuter eller? Är skjutningar ofarliga?

Var snäll och sluta förneka faran av att vistas i Bergsjön kvälls och nattetid, du fick verifierat just detta.

Att du inte ser tre EXEMPEL (av kanske 20) som bevis är skälet till att det finns varningstext på klorinflaskor.
Citera
2018-09-21, 13:22
  #981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Helt okända Leila Ali-Elmi (mp) i Göteborg håller på att få ett av Mp:s riksdagsplatser. Hon har somalisk bakgrund och tackar Allah hela tiden i inlägg på FB och vänder sig bara till sina landsmän från Somalia på sin Facebook där i stort sett alla inlägg är på somaliska:
https://www.facebook.com/LeilaAliElmi/

I nästan alla inlägg vänder hon sig till det "Somaliska folket". Ett exempel översatt med FBs översättningsfunktion:
"Enighet är det enda vi kan nå en framgång, ett land och de andra saker som vi måste göra.

Jag behöver ett somaliska folk, från husen och rösta om allah vill. Framgång följer inte efter oss."

MP i Göteborg har knappt hört talas om henne. Det är en total kupp och klanröstning.

Ivar Arpi lyfter fram det på sin FB
"Nu får man ju säga grattis till Leila Ali Elmi. Undrar vilka frågor som hon har drivit som har gjort att hon fick flest personkryss av alla miljöpartister som kandiderade till riksdagen i Göteborgs kommun? Vad utmärker henne?
– Leila har jag faktiskt aldrig träffat, säger partiets politiske sekreterare och kommunikatör i Göteborg, Helena Munther.
Märkligt. Partiets politiske sekreterare har alltså undgått den gröna gräsrotsrörelse som lyft fram Leila Ali Elmi. Är det förnyelsebar energi som har fått så många Angeredsbor att kryssa Elmi? Återvinning? Elcykelspremien?
Hon kallas doldis, men det är hon inte för den östafrikanska diasporan i Angered. Såhär skriver tidningen Somalilandpress om henne: "Gothenburg’s Angered district is home to a 14,000 Somali community members and the largest East African community in Sweden, thus making Elmi the presumptive Angered district’s Riksdag representative.
Speaking to journalist in Gothenburg, a Somali-Swedish senior political analyst Ahmed Mohamoudd Ali Gooni better known as Saajid Afrika, has stated that hard work, passion and large base of supporters will propel Laila Ali Elmi to the legislative seat."

Artikel på Expressen:
https://www.expressen.se/gt/rostrysa...mot-riksdagen/

Att diskutera:
Är det bra att vi får en representant i Riksdagen för den somaliska diasporan i Göteborg som har fokus på sitt "somaliska folk"?
Någon från MP som är nöjd över detta?
Är det bra med klanröstning, bör vi övergå till detta system i Sverige istället?

Jag har inget emot hennes bakgrund men det är märkligt att hon har fokus på somalisk folket och skriver somaliska på hennes Facebook. Jag ifrågasätter hennes kunskap om politik, hennes slöja och framför allt vem röstade på henne och vilka frågor hon drev.
Citera
2018-09-21, 13:53
  #982
Medlem
Biffenlindstroms avatar
Istället för att förarga sej över politiken i Sverige, kan man på ett enkelt sätt själv skapa lite oro i Somaliland.

Regga sej på somaliska forum, skriva insändare i deras dagstidningar.
Skriva smarta trovärdiga påståenden om hur det är att leva i detta nordiska land.

För flyktingar på väg läser och samtalar om för och nackdelar om länder . Oftast har de ett land som mål, men politiska beslut, likväl som rykten, kan få dom att ändra riktning.

Om man kan få 1 att ändra riktning, betyder det att man "slipper" få in fler genom dennes anhöriginvandring, och att de sen ynglar av sej.
För en intagen somalisk flykting blir snabbt 6.
Dvs han, hans fru och sen 4 barn.

Varannan somalisk familj i Sverige har fler än 4 barn, läste jag nånstans.

Tänk när dessa blir röstberättigade...
Citera
2018-09-21, 19:26
  #983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
"Hon har gjort uttalanden som tyder på att hon inte har Sverige som sitt största intresse.
Hon sätter inte vårt land som nummer ett utan hon vill något annat."
Vilka uttalanden? Har du citat? Länkar?

Jag har inte forskat jättemycket om vilka frågor hon vill driva men skola och jämlikhet har jag uppfattat ligger henne nära om hjärtat. Känns angeläget och framför allt rätt harmlöst.


"Muslimer hör inte hemma här. "
Bevisligen är många muslimer hemmahörande i Sverige.

"Islam är inte en religion som accepterar att det finns andra religioner i närheten."
Alla muslimer jag känner är helt utan problem med att det finns människor med andra religioner (eller ingen religion alls) i deras omgivning. Det verkar vara du själv som har problem med människors olikhet. Jag ska inte förneka att religiös extremism är ett problem men hittills har ingen lyckats påvisa att Leila Ali-Elmi skulle ha sådana kopplingar eller sympatier.

"Du låter som en typisk kvinna som..."
Jag är man.

"...inte en susning om vad som egentligen pågår."
Upplys mig gärna om vad det är 'som egentligen pågår'. Men helst inte en massa löst tyckande utan någotsånär väl underbyggt.

Men är du bakom flötet? Varför ska man diskutera något med dig när du inte har en aning om vad personen har gjort för uttalanden.
Ska jag ge dig motargument så kan jag lika väl prata med mig själv.
Trots att du inte har en aning så ska du ändå sitta o tycka massa saker.

Jo, så länge muslimer är en liten grupp så är det klart de tycker det.
Man går inte i en lokal där det är 200 hårdrockare o skriker att man diggar synth.
Men är man 40 stycken synthare så kan man börja skrika.
Samma sak är det med muslimer.
När de är tillräckligt många så kommer de hem till dig för att skära av dig halsen.

Du kan inte ignorera det faktum att samtliga terrorattacker i Europa de senaste åren har skett av muslimer.
Hur många har inte dött i Paris tack vare muslimer?
Hur många blev skadade eller dog i Stockholm?

Oavsett om du är man eller inte så låter du som en radikal MP-kvinna.
"Inte alla muslimer..."

Om du inte fattar vad som pågår så föreslår jag att du går tillbaks och sover.
Du är för dum och du kommer inte förstå förrän den dagen det plingar på din dörr, om ens då.
Citera
2018-09-21, 22:21
  #984
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Uvell har sammanställt det mesta av den här:
https://uvell.se/2018/09/16/mp-och-d...lankandidaten/

Du kanske känner till att det ibland är skillnad på vad politiker säger vad de står för och vad de faktiskt gör.
Fler blamanta uppgifter om Leila Ali-Elmi:

https://uvell.se/2018/09/18/fragetec...eila-ali-elmi/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback