Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-15, 08:14
  #25
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Fördanskning av det svenska ordet - my bad. På danska = hvirvelløse dyr. Hvirvel = ryghvirvel = ryggkota. Typ.

Aha ok. Tack..
Citera
2018-09-15, 15:36
  #26
Medlem
Ambelains avatar
Noshörningen är en riktig dyngspridare.

Den använder sin lilla svans som propeller när den bajsar, så när allt kommer ut där bak och träffar fläkten så flyger bajset åt alla hörn och kanter.

Det gör den ju för att så många ska få lov att känna doften som bara möjligt.
Det kan kanske säga något om graden av illa luktande doft.
Citera
2018-09-15, 16:09
  #27
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Katter?

Det är förmodligen människan, som vräker i sig en massa skräp som den inte skall äta.
Citera
2018-09-15, 16:18
  #28
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det är förmodligen människan, som vräker i sig en massa skräp som den inte skall äta.

Katter vars ägare ger dem en massa skräp som den inte skall äta?
Citera
2018-09-17, 10:11
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Beror på vad hunden äter, hundar som äter typ Ica/Coops hundmat mår ju oftast skit av det så inte konstigt att bajset brukar lukta riktigt illa av sånt.
Tycker alla hundar har äckligt och illaluktande bajs.
Citera
2018-09-17, 12:55
  #30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Tycker alla hundar har äckligt och illaluktande bajs.
Var brukar du lukta på alla hundars hundbajs då i så fall?
Citera
2018-09-17, 20:38
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Var brukar du lukta på alla hundars hundbajs då i så fall?
Tycker det stinker som fan vid papperskorgarna i min kommun. Finns ett hunddagis vid jobbet som tar in för många hundar så de inte klarar att gå ut med dem och rasta dem ordentligt. Ligger ofta bajshögar på trottoarerna som man råkar cykla i ibland.
Citera
2018-09-17, 20:42
  #32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Grävlingskit stinker fördjävligt. Har kommit i kontakt med skiten ett antal gånger och det är ingen höjdare
Citera
2018-09-18, 21:36
  #33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Olika djur med olika föda, annorlunda system för att bryta ner det med tillhörande bakterieflora och mycket annat bidrar allt till vilken doft avföringen från ett djur har. Finns det något djur som har konstaterad värst doftande urin/avföring av alla levande djur runt över världen eller har det gjorts några tester? Vad tror du själv är orsaken och vilket djur det är?
För en del djur är det rätt stor skillnad på skiten från djurens naturliga föda jämfört med vad det blir när människan trattar i dem en massa foder som de inte skulle äta annars. Jag tänker exempelvis på nötkreatur som får mycket mer proteiner än vad som finns i deras naturliga föda.

Generellt luktar skiten av köttätare mycket värre än den från växtätare. Pudelns kärna i detta är främst proteinerna (vilket kött innehåller i större utsträckning än växter). Proteiner innehåller svavel (jag har för mig att någon procent av proteinernas vikt utgörs av svavel, lite osäker) och svavel bildar vid nedbrytning gärna väldigt illaluktande föreningar såsom svavelväte, merkaptan och olika metylsulfider.

Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
skunk sprutar väl nåt väldigt illaluktande på sina fiender..men om det är kiss vet jag inte. Kattkiss tycker jag nog man kan klara sig utan.
Snacka inte skit som skunkar. Det är varken kiss eller bajs utan en speciell vätska som produceras för självförsvar.
Citera
2018-09-25, 06:54
  #34
Medlem
smoker27s avatar
Djurarten människor
Citera
2018-09-25, 07:46
  #35
Medlem
Skarvskit slår allt. Bara titta på hur deras skit dödar all växtlighet där en koloni slår ner så förstår man.
Citera
2018-09-28, 13:43
  #36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggemannen
Skarvskit slår allt. Bara titta på hur deras skit dödar all växtlighet där en koloni slår ner så förstår man.
Hur den dödar växtlighet säger förvisso ingenting om hur den luktar. Öser man på med sånt överflöd av skit som det brukar vara på skarvkolonierna så kommer man att ta död på växtligheten oavsett vilket djur skiten kommer från.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback