Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-14, 13:11
  #1
Medlem
Denoms avatar
Olika djur med olika föda, annorlunda system för att bryta ner det med tillhörande bakterieflora och mycket annat bidrar allt till vilken doft avföringen från ett djur har. Finns det något djur som har konstaterad värst doftande urin/avföring av alla levande djur runt över världen eller har det gjorts några tester? Vad tror du själv är orsaken och vilket djur det är?
Citera
2018-09-14, 13:20
  #2
Medlem
Sam.Boyds avatar
Katter?
Citera
2018-09-14, 13:20
  #3
Medlem
Enzymes avatar
Jag tror vi människor tycker skit från andra människor är det som stinker värst. Vi är nog programmerade att tycka illa om andras skit då det är en potentiell källa för sjukdomar och parasiter. Därför man instinktivt slår igenom dörren och säger"fy fan" när det luktar pyton på en offentlig toalett.
Citera
2018-09-14, 13:20
  #4
Medlem
LucNNs avatar
Dom stora agamerna som äter virvellösa djur samt iallafall varaner har så sjuhelvetes vidrig bajs.
Citera
2018-09-14, 13:20
  #5
Medlem
Har du varit i Tigerhuset i Kolmården ? Luktar verkligen "Skit" Pingvinerna lika så.
Jag ser ett samband i om djuret inte behöver gömma sig.
Vanliga fåglar skiter gärna i vatten, detta för att dölja lukten.
Citera
2018-09-14, 13:24
  #6
Medlem
StyleWarss avatar
Kattdjur pga deras carnivordiet och korta tarm.
Citera
2018-09-14, 13:47
  #7
Medlem
Blommetupps avatar
Jag håller med på katter utan tvekan!
Citera
2018-09-14, 13:53
  #8
Medlem
skunk sprutar väl nåt väldigt illaluktande på sina fiender..men om det är kiss vet jag inte. Kattkiss tycker jag nog man kan klara sig utan.
Citera
2018-09-14, 14:27
  #9
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Olika djur med olika föda, annorlunda system för att bryta ner det med tillhörande bakterieflora och mycket annat bidrar allt till vilken doft avföringen från ett djur har. Finns det något djur som har konstaterad värst doftande urin/avföring av alla levande djur runt över världen eller har det gjorts några tester? Vad tror du själv är orsaken och vilket djur det är?
Har hört att sengångare bara skiter en gång i veckan och att det ska vara oerhört jobbigt och smärtsamt för dem. Jag antar att veckogammal avföring stinker på rätt bra.
Citera
2018-09-14, 14:45
  #10
Medlem
Svår fråga - katters piss luktar verkligen starkt. Men själva skiten är relativt neutral. Har haft en kattjävel förut, så.. därför jag vet.
Citera
2018-09-14, 14:53
  #11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Dom stora agamerna som äter virvellösa djur samt iallafall varaner har så sjuhelvetes vidrig bajs.

Vad är ett virvellöst djur?
Jag tycker kattskit luktar mycket illa och har svårt att föreställa mig nåt värre.

Djuret vars spillning har godast lukt är mig veterligen hästen.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2018-09-14 kl. 14:56.
Citera
2018-09-14, 14:54
  #12
Medlem
Captinheros avatar
kossor luktar ju fan och är ju en lukt som verkligen sprids. Men sen brukar jag inte ta mig tid för att gå runt och lukta på djurbajs. Men kanske är en hobby för vissa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback