Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-16, 17:15
  #133
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du låter lite gnällig idag, ryck upp dig.

Mackan har mycket kvar, tror han bara är 25år, jämför det med Kimmen.

Var har du läst om det fetade, har du mer information?

Här har jag läst Silly Seasons hehe

https://www.autosport.com/f1/news/13...-to-giovinazzi

Citat:
Sauber could run Antonio Giovinazzi/Kimi Raikkonen 2019 F1 line-up
2018-09-16, 17:40
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Nå, hur gick det i tipset?


Herrn borde väl ändå ha gratulerat, för en synnerligen lyckad gissning, av er kompanjon!

2018-09-16, 17:48
  #135
Medlem
Jag tycker det var rätt kasst av Kimi att inte komma om, när han låg inom en sekund i så många varv och kunde använda DRS. Var han någonsin inne med vingen och försökte?

Å andra sidan kom inte heller Ricciardo förbi Kimi med DRS, trots att han, då han kom ikapp, precis hade satt snabbaste varv, dvs hade bra fart i bilen.
2018-09-16, 17:50
  #136
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Herrn borde väl ändå ha gratulerat, för en synnerligen lyckad gissning, av er kompanjon!


Tack för påminnelsen men på sätt och vis är det redan framfört, telepati vettu..
2018-09-16, 21:06
  #137
Medlem
FNLSs avatar
Trist att safety car kommer ut så snabbt. Låt dem köra klart första varvet innan omkörningsförbud börjar gälla
2018-09-16, 22:14
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag tycker det var rätt kasst av Kimi att inte komma om, när han låg inom en sekund i så många varv och kunde använda DRS. Var han någonsin inne med vingen och försökte?

Å andra sidan kom inte heller Ricciardo förbi Kimi med DRS, trots att han, då han kom ikapp, precis hade satt snabbaste varv, dvs hade bra fart i bilen.

Dagens bilar är väldigt väldigt svåra att följa, kass luft bakom gör att man inte får någon downforce och tappar mycket tid varje sväng. Samt stadsbanor är väldigt svåra att köra om på också. Perez t.ex låg bakom Sirotkin jag vet inte hur länge men 15+ varv när han hade mjukare däck och helt nya däck. Sirotkin kvalade sist eller nästsist medan Perez kvalade 8 eller något sånt, Perez bil är fruktansvärt mycket snabbare men det går ändå inte ta sig förbi i princip.
2018-09-17, 03:01
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Tror nog kommentatorerna tänkte efter när de såg situationen igen och Grosjean fick 5 sek tillägg vilket jag tycker är ett litet straff för hur mycket han förstörde

Först ignorerar han blåflagg när Hamilton kommer vilket krymper toppfältet, sedan när han väl släpper Hamilton så bromsar han ju upp Verstappen, så han gav ju tillbaka lite utrymme åt Hamilton men det är för mig iaf två fel och två fel gör inte ett rätt.
Jag hade inte klagat om han fått en svartflagg.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback