Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-15, 00:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Är det gymnasiet ni går?

Det där stirrandet låter väldigt märkligt.

Om den här personen inte klarar av uppgifterna så är det på eget ansvar som han får be om hjälp, det är fint att du bryr dig men ni verkar ju inte ens känna varandra?

Du kanske skulle prova att prata med människan?

Det har jag! Men jag tror inte det går att hjälpa stackarn.. H*n försöker och vill vara lika snabb som oss andra, men ja somsagt det är h*ns ansvar att söka hjälp! Men jag är väldigt empatisk av mig och jag vet hur det känns att ha svårt vissa arbeten då jag själv har dyslexi! Vi går en praktisk kurs, ej gymnasial och rätt högt tempo!( Jag svarar på alla kommentarer här för orkar inte svara varje enskild individ! )

Kallar personen hen, för det är oviktigt att alla vet könet på denna personen. Det är svårigheterna som personen har som är problemet! Men man kanske kan tipsa h*n om att kontakta läraren efter skolan eller liknande, för läraren har knappt tid att hjälpa allihop? Tips uppskattas!!

Ja att h*n glor på mig och bara ler är väldigt underligt, kanske för att det bara är jag som är snäll haha? Bryr mig för mycket om andra pga egna erfarenheter! Sällsynt i dagens samhälle dock, men somsagt man kan inte hjälpa alla så är det 🤲
Citera
2018-09-29, 13:56
  #14
Medlem
LeonVances avatar

Tog mig äran att skriva om din text utan att använda ordet "hen", texten är ändå könsneutral. Rättade även flera grammatik- och stavfel:

Citat:
Jag måste få ur mig mina tankar.

Jag har en klasskamrat som verkligen är jättesnäll, men denne hänger inte riktigt med eftersom tempot på kursen är väldigt högt. Personen i fråga hade inte ens börjat på någon uppgift när vi andra redan löst flera uppgifter. Jag och mina kamrater är väldigt egoistiska och tänker främst på oss själva, därför anser vi oss inte ha tid att hjälpa våran långsamma kamrat hela tiden. Ingen av oss får heller speciellt mycket hjälp av läraren.

Jag tycker väldigt synd om personen, som verkligen behöver hälp, eftersom det även brister i det sociala samspelet. Det handlar inte om att personen är folkskygg eller osocial, då personen gärna följer med på aktiviteter, utan snarare just det här med att personen är långsam och verkar leva i sin egen lilla värld. När jag sitter och äter kan jag se den här personen sitta vid ett annat bord, samtidigt som jag tittar på personen så tittar personen mig rakt i ögonen och ler. Jag tycker personen är väldigt obehaglig som aldrig kollar bort.

Som sagt, jag tycker helt ärligt synd om personen. Förmodligen kommer personen att misslyckas med kursen.

Vet inte varför jag skrev detta. Blir ledsen för min goda men långsamma kurskamrats skull.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Hade ni kallat hen för hon eller han så tror jag personen hade känt sig mer självsäker och därmed klarat studierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Samma som ovan.
Oläslig text. Hen hen hen hen.
Hur ska nånting kunna redas ut här om du talar i gåtor?

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGurka
Blä
On:t
Han eller hon är förmodligen efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Oläsbart. Har HEN inget kön? Personen är anonym, löjligt att skriva hen
Använd för fan han/hon din fjolla.

Håller med er om att det är ett otyg att använda "hen". Men samtidigt spelar det ingen roll om personen som omnämns är man eller kvinna, det påverkar inte berättelsen.
__________________
Senast redigerad av LeonVance 2018-09-29 kl. 14:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback