Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-13, 21:34
  #1
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Ica hade problem med jämställdheten:
Ica brister i jämställdhet
Livsmedelsbranschen är ojämställd och marknadsledaren Ica är inget undantag visar SvD Näringslivs granskning. Endast en kvinna finns bland huvudägarna till de 20 största Ica-butikerna och koncernens styrelse består uteslutande av män.

https://www.svd.se/ica-brister-i-jamstalldhet


De funderade länge på hur de skulle hantera detta men löste det slutligen, vad säger ni, är detta rätt sätt:

Unikt reportage: Icas toppchef ändrar kön – "det fick kosta vad det ville”
Caroline Farberger, vd för Ica försäkring, gör något som ingen annan toppchef i svenskt näringsliv har gjort: Går ut offentligt och berättar om sin resa från man till kvinna – mitt under pågående transition. Följ med Di Weekend på en unik resa.

http://www.pressen.se/9338240.html


Har det blivit en förbättring nu, borde fler ta efter, synpunkter...?
Citera
2018-09-13, 21:43
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ica hade problem med jämställdheten:
Ica brister i jämställdhet
Livsmedelsbranschen är ojämställd och marknadsledaren Ica är inget undantag visar SvD Näringslivs granskning. Endast en kvinna finns bland huvudägarna till de 20 största Ica-butikerna och koncernens styrelse består uteslutande av män.

https://www.svd.se/ica-brister-i-jamstalldhet


De funderade länge på hur de skulle hantera detta men löste det slutligen, vad säger ni, är detta rätt sätt:

Unikt reportage: Icas toppchef ändrar kön – "det fick kosta vad det ville”
Caroline Farberger, vd för Ica försäkring, gör något som ingen annan toppchef i svenskt näringsliv har gjort: Går ut offentligt och berättar om sin resa från man till kvinna – mitt under pågående transition. Följ med Di Weekend på en unik resa.

http://www.pressen.se/9338240.html


Har det blivit en förbättring nu, borde fler ta efter, synpunkter...?

Har bara de fyra första delarna av Gibbons Roms uppgång och fall så det blir svårt för mig att avgöra exakt i vilken av degenerationsfaserna vi befinner oss men det har gått långt det har det.

/Johan
Citera
2018-09-13, 22:03
  #3
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De funderade länge på hur de skulle hantera detta men löste det slutligen, vad säger ni, är detta rätt sätt
Varifrån kommer uppgifterna om att den könsbekräftande behandlingen har initierats på styrelsens uppdrag?
Citera
2018-09-13, 22:08
  #4
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Varifrån kommer uppgifterna om att den könsbekräftande behandlingen har initierats på styrelsens uppdrag?

Jag kan inte se något påstående om att styrelsen har beordrat detta utan undrar bl.a. om Ica har blivit mer jämställt när när de har en kvinnlig VD. Synpunkter på det?
Citera
2018-09-13, 22:10
  #5
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag kan inte se något påstående om att styrelsen har beordrat detta utan undrar bl.a. om Ica har blivit mer jämställt när när de har en kvinnlig VD. Synpunkter på det?
Det är för att du inte förmår läsa vad du själv skriver. Du påstår att styrelsen "löste" situationen genom att VD:n byter kön, dvs att detta skulle ha skett på styrelsens uppdrag. Återigen, varifrån kommer uppgifterna om det?
Citera
2018-09-13, 22:10
  #6
Medlem
Smaka-migs avatar
På tal om jämställdhet och Ica. Visst är det överväldigande anställa på en ICA MAXI butik kvinnor? vandra runt och tänk på det när ni handlar där nästa gång.
Citera
2018-09-13, 22:12
  #7
Medlem
fajten är reda över ,att fortsätta slå på en försvarslös brukar få publiken att reagera med avsky. det är liksom i detta skeendet som feminismen befinner sig i, fortsätter man feminism tugget till absurdum kommer folket till slut att vända sig emot feminismen.
Citera
2018-09-13, 22:13
  #8
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Det är för att du inte förmår läsa vad du själv skriver. Du påstår att styrelsen "löste" situationen genom att VD:n byter kön, dvs att detta skulle ha skett på styrelsens uppdrag. Återigen, varifrån kommer uppgifterna om det?

Jag skrev att de slutligen löste problemet, inte att någon beordrat detta, prova att läsa igen.
Citera
2018-09-13, 22:17
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ica hade problem med jämställdheten:
Ica brister i jämställdhet
Livsmedelsbranschen är ojämställd och marknadsledaren Ica är inget undantag visar SvD Näringslivs granskning. Endast en kvinna finns bland huvudägarna till de 20 största Ica-butikerna och koncernens styrelse består uteslutande av män.

https://www.svd.se/ica-brister-i-jamstalldhet


De funderade länge på hur de skulle hantera detta men löste det slutligen, vad säger ni, är detta rätt sätt:

Unikt reportage: Icas toppchef ändrar kön – "det fick kosta vad det ville”
Caroline Farberger, vd för Ica försäkring, gör något som ingen annan toppchef i svenskt näringsliv har gjort: Går ut offentligt och berättar om sin resa från man till kvinna – mitt under pågående transition. Följ med Di Weekend på en unik resa.

http://www.pressen.se/9338240.html


Har det blivit en förbättring nu, borde fler ta efter, synpunkter...?
Snacka om att "ta en för laget". Verkar vara betalvägg. Får man se formalinburken i bokhyllan?
Citera
2018-09-13, 22:18
  #10
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag skrev att de slutligen löste problemet, inte att någon beordrat detta, prova att läsa igen.
Hur kan de ha löst problemet om de inte var inblandade i beslutet? Arbetar du med en annan grammatik än vi andra?
Citera
2018-09-13, 22:22
  #11
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
På tal om jämställdhet och Ica. Visst är det överväldigande anställa på en ICA MAXI butik kvinnor? vandra runt och tänk på det när ni handlar där nästa gång.
Feminister vill bara ha det jämställdt vid välbetalda jobb.
Citera
2018-09-13, 22:22
  #12
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Hur kan de ha löst problemet om de inte var inblandade i beslutet? Arbetar du med en annan grammatik än vi andra?

Problemet löstes som jag skrev eller håller du inte med, blev jämställdheten bättre efter detta, utveckla gärna dina tankar!


Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Snacka om att "ta en för laget". Verkar vara betalvägg. Får man se formalinburken i bokhyllan?

Ja ibland får man ställa upp och inte sätta sig i vägen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback