Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-13, 19:55
  #1
Medlem
Tja, har ett litet problem med min Internet. Allt började för ca 2 veckor sen när Windows (10) påtvingade en uppdatering. Det var nämligen så att dagen efter uppdateringen kom jag inte in på nån hemsida överhuvudtaget, en varnings triangel lös över Internet ikonen. Testade starta om routern, men det hjälpte inte. Provade även att koppla in datorn direkt till fiberuttaget men utan resultat.

Jag väntade nån dag för jag att tänkte att de kanske nått strul från leverantörens sida (boxer). Sen blev det så att den enda hemsidan som fungerade var youtube, så jag passade på och hitta någon lösning där. Men ingenting hjälpte, efter någon dag försvann varningstriangeln från Internet ikonen men nu hade youtube också slutat fungera. Ringde boxer om detta och dom skulle skicka nån kille som skulle kolla ifall de inget fel med uttagen hemma, men det tar sån jävla tid för människan att höra av sig.

1.5 vecka hade gått och min Internet fungerade fortfarande inte fast det står att datorn är ansluten. Testade logga in på steam och spotify för att se om det fel på mina webbläsare men lyckades inte ansluta mig där heller. Men så testade jag en sak till, jag har på datorn installerat Netflix programmet och har varit automatiskt inloggad sen innan och det funkar faktist att kolla på filmer. Så nu vet jag inte om det är fel på min dator eller själva Internet. Vill påpeka också att wifin fungerade inte under tiden varnings triangeln lös över ikonen men började funka när youtube slutat fungera. Ps sorry ifall jag skrev i fel tråd
__________________
Senast redigerad av xenobi 2018-09-13 kl. 20:16.
Citera
2018-09-14, 12:12
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Du kan ju prova att byta DNS-server till 1.1.1.1 och 1.0.0.1:

https://1.1.1.1/

eller:
8.8.8.8 och 8.0.0.8
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback