Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-09-27, 23:13
  #61
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Det fanns en tidigare brittisk hårdrocktrio som hette The Gun och bildades 1967 av bröderna Paul och Adrian Gurvitz. Race With The Devil från 1968 var deras stora hit. Gurvitzarna grundade senare bandet Three Man Army och samarbetade med Ginger Baker i Baker Gurvitz Army.
Aha, där ser man. Jag kände visserligen till det tidiga Gun med låten "Race with the devil", men det var allt. Att det var brorsor i bandet som samarbetat med Ginger Baker var helt nytt. Helt klart onödigt vetande, men onödigt vetande inom musik är bra och intressant vetande inte desto mindre, så tack för det!
Citera
2018-09-27, 23:26
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigge66
Ok sorry för Ramones.
Bröderna Olsen är väl bröder.
Vet inte om Allman brothers har varit uppe och Bellamy Brothers.
Allman Brothers och bröderna i Lynyrd Skynyrd kommer alla ifrån Jacksonville i Florida. Jag har en bekant som gick i High school samtidigt och kände dom alla.
Citera
2018-09-28, 23:08
  #63
Medlem
Great Van Fleet består af vocalist Josh Kiszka, guitarist Jake Kiszka, bassist Sam Kiszka.

Edge Of Darkness:

http://youtu.be/TrIzgD9i7hU
Citera
2018-09-28, 23:27
  #64
Medlem
Den enarmede guitarist Keith Zander har broderen Stuart med i gruppen Zander and the Peace Pirates.

Rain:

http://youtu.be/opVpMUhylsU
Citera
2018-12-27, 16:03
  #65
Medlem
Tvillingarna i The Proclaimers är ett bra exempel på syskonband. Kim och Tommy Carlsson i Arvingarna är också bröder och dessutom söner till Hasse Carlsson i Flamingokvintetten.
Citera
2018-12-27, 22:08
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Allman Brothers och bröderna i Lynyrd Skynyrd kommer alla ifrån Jacksonville i Florida. Jag har en bekant som gick i High school samtidigt och kände dom alla.

Duane och Gregg kom inte alls från Jacksonville och gick inte heller i high school där, båda är födda i Nashville. De flyttade inte till Jacksonville förrän bandet bildades så antingen hittar du på eller så snackar din bekant en massa skit
Citera
2018-12-28, 19:21
  #67
Medlem
vaffanculos avatar
Bröderna Ali och Robin Campell i UB40. För några år sedan fick dock Ali (sångaren) sparken då han tydligen blev för girig och ersattes då av en tredje broder (Duncan)
Citera
2018-12-29, 04:16
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
Duane och Gregg kom inte alls från Jacksonville och gick inte heller i high school där, båda är födda i Nashville. De flyttade inte till Jacksonville förrän bandet bildades så antingen hittar du på eller så snackar din bekant en massa skit
Min bekant kommer från Jacksonville och drog till SydKorea 1969. Där han jobbade på Air Force i 20 år och drev barer efter det innan han flyttade till Filippinerna.
Det första LP skriva han köpte i Korea var Allman Brothers.
Kan hända att han "sockrade" lite på historien men vad vet jag.. jag var inte ens född då
Mvh. Raikkonen
Citera
2018-12-29, 08:26
  #69
Medlem
Kenpos avatar
The Pointer Sisters bör nämnas - tidigare fyra systrar, sedan tre, numera två plus en dotter och en dotterdotter.
Citera
2019-10-24, 09:48
  #70
Medlem
VanDogs avatar
J.J. Cale och Christine Lakeland gifta.
Lista med bröder.
http://www.thecavanproject.com/brothers-in-bands/
Citera
2019-10-26, 00:53
  #71
Medlem
VillageOblivias avatar
Alan Sparhawk (gitarr + sång) och Mimi Parker (slagverk + sång) i Low är gifta med varandra.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback