Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-13, 18:31
  #1
Medlem
Hej,

Måste vara något knas med min grenkontakt för både min BR-spelare och AV-receiver gick åt skogen samtidigt (säkringar intakta, trasiga kretskort).

Har nu kopplat in en äldre Denon-stärkare som saknar spdif och tänkte köpa ett beggat PS3 som kör BR och har bra DAC.

Plus att man kan lira lite.

Frågan lyder som topic, det är väl inga problem att få bild via HDMI och samtidigt ljud via RCA (finns adaptrar för 15 spänn på Ebay)?
__________________
Senast redigerad av deliciousdelux 2018-09-13 kl. 18:55.
Citera
2018-09-13, 20:09
  #2
Medlem
Det ska funka.

Du anger i inställningarna för PS3:an hur bild och ljud ska skickas ut. Det behöver inte vara samma utgång för bild respektive ljud. Man kan även skicka ljud till flera mottagare (t ex både tv och reciever samtidigt).
Citera
2018-09-14, 05:10
  #3
Medlem
Till de PS3 jag köpt följde det dessutom med en kabel med RCA i andra änden, så du behöver inte ens skaffa någon adapter.
Citera
2018-09-14, 23:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det ska funka.

Du anger i inställningarna för PS3:an hur bild och ljud ska skickas ut. Det behöver inte vara samma utgång för bild respektive ljud. Man kan även skicka ljud till flera mottagare (t ex både tv och reciever samtidigt).

Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Till de PS3 jag köpt följde det dessutom med en kabel med RCA i andra änden, så du behöver inte ens skaffa någon adapter.

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback