Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-09-25, 15:15
  #49
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Budskap från kvinnor att män ska ta befälet. Vem/vilka har framfört något sådant?


Äh, du begriper väl att TS fantiserar och fabulerar. Här i Sverige är det vi kvinnor som har befälet i det civila samhället, och vi vill INTE släppa ifrån oss den makt vi erövrat.
Citera
2018-09-25, 15:30
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, du begriper väl att TS fantiserar och fabulerar. Här i Sverige är det vi kvinnor som har befälet i det civila samhället, och vi vill INTE släppa ifrån oss den makt vi erövrat.

Fast nu är 30% i Malmö invandrare , det är inte långt från 50 % , då är det möjligt att eran makt minskar.
Citera
2018-09-27, 23:40
  #51
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast nu är 30% i Malmö invandrare , det är inte långt från 50 % , då är det möjligt att eran makt minskar.


Jo jag vet eftersom jag bor i Malmö. Risken finns att vi blir satta på plats.
Citera
2018-09-28, 12:36
  #52
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jo jag vet eftersom jag bor i Malmö. Risken finns att vi blir satta på plats.

Skärp dig och sluta spela undergiven. Du är genomskådad.
Citera
2018-09-28, 23:33
  #53
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Skärp dig och sluta spela undergiven. Du är genomskådad.

Oj då ! Snälla Ragata jag är inte lika tuff som du. Men visst du har rätt. Jag får väl försöka tuffa till mej.
Citera
2018-10-01, 14:38
  #54
Medlem
Jodå, även kvinnor får ta ansvar för sina handlingar. De kvinnor som beter sig oansvatslöst, och känslostyrt blir fort bortsorterade. Särskilt på arbetsplatser. Det är de kvinnor som inte kan hantera käsnlor och diskussioner, likt män, som inte befodras, vare sig i arbetet eller sociala hierakin.

No worries,

Dessutom är det 50% män, minst, som har rösträtt, så konservativa värderingar kommer alltid att vara kvar, om det är detta du strävar efter.

Mem jag är med på en punkt, många svenska kvinnor vill ha en sak, A, men vill inte skapa ettsamhälle som skapar A, utan vill skapa ett samhälle som skapar B, men reaultatet B gör kvinnor frustrerade och uppretade.
Citera
2018-10-20, 10:55
  #55
Medlem
Risken för kvinnlig rösträtt var uttryckligen att politiken skulle tas in i sovrummet! Det vi ser resultatet av idag! Vallacker till män som är lätthanterliga, och lätt att konkurera ut. men inte så kul å bli knullad av. Och dem pallar uppenbarligen inte svåra frågor som invandring och integration. Kvinnor är i regel följare inte ledare
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback