Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 18:53
  #1
Medlem
Har letat runt men hittar inget svar någonstans.

Det är ju välkänt att om du tagit metadon eller heroin så måste du vänta beroende på vem du är ex antal timmar eller ibland dagar för att inte bli sjuk när du tar din subuxone efter intag.

Men hur ligger det till med Opium? Att subuxonen kommer blockera så att jag kommer behöva ta mer Opium för att bli hög vet jag redan.

Men kan det krocka som med metadon/heroin etc om jag tar min subuxone dos för snabbt efter jag tagit Opium? Uppskattar svar med folk som själva testat.

Intressant kan också vara om ni som tagit opium när ni har subuxone på recept blivit påverkade av opiumet?

Mvh den brutala.
Citera
2018-09-12, 20:04
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Du som är lat. Hitta på första försöket... Pallar inte läsa åt dig heller så du får googla själv.

Dessutom blir man väl inte sjuk av meta och heroin osv? Läst det men vet inga som blivit det.

Däremot sub och metadon tillsammans blev nästan min död. Dumt, men vill inte gå in på detaljer.

Saxat från Wiki:
Citat:
Drogen har använts i tusentals år inom folkmedicinen för att lindra smärta, motverka diarré, dämpa ångest och ge sömn. Drogen ger en euforisk effekt. Opium innehåller ett tjugotal verksamma alkaloider bl.a. morfin, noskapin, kodein, papaverin och tebain. Alkaloider från plantan med smärtstillande och euforiska effekter kallas tillsammans med syntetiska ämnen som påverkar kroppen på liknande sätt för opiater eller opioider. Opium används huvudsakligen som råvara för framställning av morfin (som det består mest av, cirka 16 %), kodein och andra opiumalkaloider.

Jag skulle softat med opiumet då du inte kommer känna så mycket skulle jag tro. Googla, du har preparaten här nu.

Provat ta sub-heroin, heroin-sub då jag inte pallat vänta, misslyckat varje gång men ändå lär man sig inte.

Exempel jag minns: Heroin och sub var värdelöst, jag och en polare hade delat på en boll och jag hade en fyra suboxone. Vi rökte upp den och lagom när jag var nykter hade det väl gått 6-8 timmar efter senaste rökning.

Funkade knappt blev mest irriterad, seg och klådan kom tillbaka utan rus, men blev inte "dålig".

Sub och heroin funkade lite åtminstone. Hade blivit ca 20mg subutex utspritt på 3 dagar med en hel del andra substanser.

Så hade ju subben rätt hårt i kroppen men var både full, bäng o möjligtvis lite habbad o nån lina tjack oxå.

Vi snurrar runt som vanligt och hittar helt ärligt en boll i tunnelbanan tar upp den o knatar vidare.
Fixar 1 foliebit av nåt gatukök och glider in på närmaste toa o delar upp den, kan såklart inte vänta då jag måste vänta minst ett dygn ändå, o suger i mig halva bollen rätt fort.

Blev ordentligt dåsig och helt Lost i väldigt korta intervaller under rökningen sen kom subben tillvaka. sub e rätt värdelöst egentligen, så slöseri på bra varor.
Fick nog mestadels syrebrist men nåt kände jag, stickande klåda på ett halvskönt sätt.

Kände något men inte det man vill åt riktigt, kom inte igenom subben ordentligt. utan alkohol o det hade det floppat totalt då det kan vara en bra boost tycker jag. Gåsen hjälper såklart oxå.

Är ingen större brukare av opiater, och har vanligtvis ingen tolerans, men hyfsat erfaren brukare kan man nog säga.

Hade ingen opiat tolerans under dessa tillfällen. Kan inte nämna andra tillfällen det ens hänt nåt.

Slutsats: slöseri. Inte samma substanser jag körde i jämförelsen men väldigt lika, heroin o morfin alltså.
Är du som mig, sporadisk så borde du inte behöva oroa dig om du inte slår dig skiten.

Har du bra ställt så kan du ju försöka men du lär ju ångra dig senare.

Lång text Sorry vart vaken i 2 dagar! Men då vet folk som stöter på den här tråden i framtiden oxå.

Peace
Citera
2018-09-13, 19:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Du som är lat. Hitta på första försöket... Pallar inte läsa åt dig heller så du får googla själv.

Dessutom blir man väl inte sjuk av meta och heroin osv? Läst det men vet inga som blivit det.

Däremot sub och metadon tillsammans blev nästan min död. Dumt, men vill inte gå in på detaljer.

Saxat från Wiki:


Jag skulle softat med opiumet då du inte kommer känna så mycket skulle jag tro. Googla, du har preparaten här nu.

Provat ta sub-heroin, heroin-sub då jag inte pallat vänta, misslyckat varje gång men ändå lär man sig inte.

Exempel jag minns: Heroin och sub var värdelöst, jag och en polare hade delat på en boll och jag hade en fyra suboxone. Vi rökte upp den och lagom när jag var nykter hade det väl gått 6-8 timmar efter senaste rökning.

Funkade knappt blev mest irriterad, seg och klådan kom tillbaka utan rus, men blev inte "dålig".

Sub och heroin funkade lite åtminstone. Hade blivit ca 20mg subutex utspritt på 3 dagar med en hel del andra substanser.

Så hade ju subben rätt hårt i kroppen men var både full, bäng o möjligtvis lite habbad o nån lina tjack oxå.

Vi snurrar runt som vanligt och hittar helt ärligt en boll i tunnelbanan tar upp den o knatar vidare.
Fixar 1 foliebit av nåt gatukök och glider in på närmaste toa o delar upp den, kan såklart inte vänta då jag måste vänta minst ett dygn ändå, o suger i mig halva bollen rätt fort.

Blev ordentligt dåsig och helt Lost i väldigt korta intervaller under rökningen sen kom subben tillvaka. sub e rätt värdelöst egentligen, så slöseri på bra varor.
Fick nog mestadels syrebrist men nåt kände jag, stickande klåda på ett halvskönt sätt.

Kände något men inte det man vill åt riktigt, kom inte igenom subben ordentligt. utan alkohol o det hade det floppat totalt då det kan vara en bra boost tycker jag. Gåsen hjälper såklart oxå.

Är ingen större brukare av opiater, och har vanligtvis ingen tolerans, men hyfsat erfaren brukare kan man nog säga.

Hade ingen opiat tolerans under dessa tillfällen. Kan inte nämna andra tillfällen det ens hänt nåt.

Slutsats: slöseri. Inte samma substanser jag körde i jämförelsen men väldigt lika, heroin o morfin alltså.
Är du som mig, sporadisk så borde du inte behöva oroa dig om du inte slår dig skiten.

Har du bra ställt så kan du ju försöka men du lär ju ångra dig senare.

Lång text Sorry vart vaken i 2 dagar! Men då vet folk som stöter på den här tråden i framtiden oxå.

Peace

Känner inte riktigt att jag fick svar på frågan i ditt inlägg, det jag undrar är om man får effekt av att dricka Opium tee när man går på subuxone dagligen.

Och även, är det som med Heroin/Metadon att man måste vänta ex antal timmar innan man kan ta sin subuxone dos igen?

mvh
Citera
2018-09-13, 19:13
  #4
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalius
Känner inte riktigt att jag fick svar på frågan i ditt inlägg, det jag undrar är om man får effekt av att dricka Opium tee när man går på subuxone dagligen.

Och även, är det som med Heroin/Metadon att man måste vänta ex antal timmar innan man kan ta sin subuxone dos igen?

mvh

Trodde du rökte ditt opium. Vart pundig satan o skrivit överallt bara skit i princip haha..

Aha vänta som sagt slöseri
Citera
2018-09-14, 18:48
  #5
Medlem
Går du på buprenorfin och således redan har det aktivt i kroppen så kommer opiumet inte ge särskilt mycket effekt

Du blir inte sjuk eftersom du redan är påverkad av buppen och beroende på hur mycket BUP du har tagit så behöver du ta mycket mycket opium för att slå igenom om det ens går..
Citera
2018-09-14, 19:15
  #6
Medlem
Flusons avatar
När jag dricker Opium Vallmo te så brukar jag skippa Suboxonet eller Buprenorfin tabletter som innehåller Naloxon, För Naloxon slår väl ut andra opiater och opioider som man skulle ha i kroppen och förhindrar intravenöst missbruk av Buprenorfin. Därför skippar jag Subben. Såvida du inte har riktig båt, eller franska Subutex. Då jävlar!! Haha
Citera
2018-09-15, 09:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalius
Känner inte riktigt att jag fick svar på frågan i ditt inlägg, det jag undrar är om man får effekt av att dricka Opium tee när man går på subuxone dagligen.

Och även, är det som med Heroin/Metadon att man måste vänta ex antal timmar innan man kan ta sin subuxone dos igen?

mvh
Buprenorfinet kommer blockera. Jag skulle vänta minst 24h, men ju mer du väntar desto bättre. Det verkar vara ganska individuellt.
Citera
2018-09-21, 02:08
  #8
Medlem
Du får inte bara noll effekt utan blir sjuk också av naloxonet i suboxone.
Citera
2018-10-21, 06:09
  #9
Medlem
Tja. Använder vallmo dagligen och har gjort i massor med år, i början kunde jag kombinera med vanliga subutex, teet slog igenom sub'en antar jag.. Men nu får jag frossa (efter Många år med opium varje dag) om jag tar vanlig sub ihop med mitt te.. Men tycker ju opium är fan så mkt skönare ändå så hoppar gärna sub'en.

Naloxone går inte att blanda med opiater och inte med de flesta opioider heller. Så vänta du med suboxonen tills du är helt utan vallmo.

Vad är det för vallmo-sort du kör? Alltid kul att höra om fler som använder naturliga grejer istället för kemikalier..

Ha d bra gott folk !!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback