Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 18:39
  #1
Medlem
Hej

Vilken av dessa av Nokia 7 Plus, Motorola G6 Plus eller Huawei P20 Lite bör jag köpa? Något som sticker ut mer än någon annan?
Citera
2018-09-12, 19:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryTheLobster
Hej

Vilken av dessa av Nokia 7 Plus, Motorola G6 Plus eller Huawei P20 Lite bör jag köpa? Något som sticker ut mer än någon annan?
Jag gillade min Moto G4Plus. Så jag köpte en Moto G5 och senare en Moto G5Plus.

Se'n köpte jag Google WiFi (ett mesh-nät med tre access-punkter).

Moto G5-orna klarade inte av att kommunicera via WiFi. Jag Googlade, och det visade sig att det fanns TUSENTALS klagomål på just den kombinationen. Även G6-orna verkar ha samma problem.

Att mobilen inte kan använda WiFi när man är hemma känns som en stor begränsning. Jag kontaktade Lenovo's support. Dom fick mig att ställa om mobilen i allehanda lägen och skicka in alla möjliga logg- och dump-filer. Det tog veckor och massor av tid. Men jag såg ju i alla klagomål att andra gått igenom samma procedur, men utan resultat. Jag påpekade det för Lenovo och skickade länkar. Dom svarade ungefär: "Gör du inte som vi säger så tänker vi inte hjälpa dig!"

Se'n blev det plötsligt tyst. Lenovo hörde inte av sig vare sig med en lösning eller något annat. Efter tre veckor frågade jag vad som hänt, och sade att om jag inte fick hjälp så ville jag åtminstone sälja tillbaka den i mitt tycke felaktiga produkten.
Då svarade Lenovo ungefär: "Det är Google's fel! Du får prata med dom!" Och så slutklämmen: Om jag vill ha mina pengar tillbaka så får jag stämma dom!

Så jag hoppas din lista blev kortare och dina beslut enklare!
Citera
2018-09-12, 19:26
  #3
Medlem
Har en Huawei p20 lite, Väldigt nöjd med den hittils, känns som en riktig premiumlur. Nackdelen är att den är otroligt "hal" så jag kör med fodral. Men ett bra köp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback